A SEAT 2016 januárja és szeptembere között 137 millió euró nyereséget ért el

A SEAT pénzügyi eredményei tovább fejlődnek. A 2016-os esztendő első kilenc hónapjában a márka 137 millió euró üzemi eredményt ért el, és ez tizenegyszer magasabb, mint a 2015-ös év azonos időszakában elért 12 millió eurós profit.
Ezen eredmény elérésében a javuló termékösszetétel, ami főként az Ateca kezdeti pénzügyi hatásának tudható be, az Alhambra tartós növekedése, a nagyobb eredmény hozzájárulást hozó modellváltozatok, valamint a költségek csökkentése játszottak közre.
A SEAT első háromnegyed éves kereskedelmi fejlődése a cég egész története során az adott időszakra vetített legmagasabb forgalmi adatot jelenti. A 2,3 %-os növekedéssel a spanyol autógyár üzleti bevétele elérte a 6.535 milliárd eurót, ez 2015 azonos időszakában 6,388 milliárd euró volt.
Luca de Meo, a SEAT elnöke hangsúlyozta: "elégedettek vagyunk az év első kilenc hónapjában elért üzemi eredménnyel. Az Ateca sikere már látható az eredményekben, és azt bizonyítja, hogy történetünk legnagyobb termék offenzívája igen kedvező hatással lesz a márka helyzetének megerősítésére. A Leon, az Ibiza és az Arona lesznek teljesítményünk további mozgatórugói."
A SEAT pénzügyekért, informatikáért és szervezésért felelős alelnöke, Holger Kintscher azt hangsúlyozta, hogy "a fenntartható nyereségesség útján vagyunk és a 2016-os esztendőt is nyerséggel fogjuk zárni." Kintscher hozzátette, hogy " az év utolsó negyedévét jelentősen megnövelt beruházási rátával tervezzük az új modellek, az MQB-A0 platform beállításának, illetve az Ateca kereskedelmi bevezetésének érdekében".
Az Ateca bevezetése az év harmadik negyedévében pozitív hatással volt a márka kiszállításaira, így a kiszállítások 4,5 %-kal emelkedtek. Idén januártól szeptemberig a piacra került SEAT-ok száma 1,5 %-kal nőtt, és összességében elérte a 312.900 gépkocsit, míg a tavalyi év azonos időszakában ez 308.400 egység volt.
A Leon (+ 7,7%) és az Alhambra (+23%) növekvő kiszállításai, illetve az Ateca közelmúltba történt piaci bevezetése is növelte a márka értékesítéseit, amelyek már a negyedik egymást követő évben mutatnak növekedést. A SEAT eddig már 30.000 megrendelést kapott a márka mindeddig egyedüli szabadidő autójára. A piacokat tekintve Törökország (+ 40 %), Ausztria (+14,7), Svédország (+39,4 %) , Lengyelország (+14,3%) és Mexikó (+4,7 %) piacának bővülése is hozzájárult a márka első kilenc hónapban regisztrált növekedéséhez.