A flottaértékesítések húzták januárban az amerikai autópiacot
Január folyamán az amerikai személy- és könnyű teherautó értékesítések 6,3 százalékkal 698,378 darabra emelkedett, mely évesítve 10,8 milliónak felel meg, ebben nagy szerepet játszott a megugró flottaértékesítések és az újratervezett típusok iránt erős kereslet. A legnagyobb nyertesek között szerepel a General Motors, a Ford Moto, a Nissan Motor, és a Hyundai Motor, melyek mindegyike kétszámjegyű bővülést tudhat magáénak.
A Toyota értékesítése viszont 16 százalékkal esett, és várhatóan további visszaesés elé nézhet februárban is, miután a gázpedál problémák miatt leállította nyolc típusának értékesítését, beleértve a legkeresettebb Camry modellt is, és közben milliós nagyságrendű visszahívásra kényszerült. 1998 februárja óta nem volt példa, hogy a gyár 100.000 darabnál kevesebbet értékesített volna az USA-ban havi szinten. A hibrid Prius modellt nem érinti a visszahívás, így ennek értékesítése 13 százalékkal emelkedett.
Január egyébként tipikusan gyenge hónapnak számít az amerikai autópiacon, ennek ellenére sikerült felülmúlni az egy évvel ezelőtti szintet, mely 26 éves mélypontnak számított. Nagyot lökött az értékesítéseken belül a flottaértékesítések, ezen belül a GM 225 százalékos, a Ford 154 százalékos bővülést tudott elérni.
A Ford összes értékesítése 25 százalékkal emelkedett, habár a nem flottaértékesítése 5 százalékkal csökkent. A Hyundai eladásai 24 százalékkal, a GM 14 százalékkal tudott többet eladni, mint tavaly ilyenkor, igaz a nem flottaértékesítése mindössze csak 3 százalékkal emelkedett. A Nissan eladásai 16 százalékkal bővültek, míg a Chrysler 8 százalékos visszaeséssel szembesült., A koreai Kia januári adatai stagnálásról árulkodnak, a japán Honda Motor 5 százalékos visszaesést könyvelhetett el a SUV-ok iránt visszaeső igények nyomán.