A menetrendet a távolsági tömegközlekedés liberalizációja után is állam határozza meg
Becsey Zsolt elképzelhetőnek tartja, hogy tőkeerős külföldi cégek, illetve magyar társaságok társulásai is elindulnak az egyes régiókban kiírt buszszolgáltatási versenyeken, a Volán-társaságok mellett. Ez utóbbiak azonban helyzeti előnyben vannak - tette hozzá.
Az állam által elismert költségnek köszönhetően a Volán-társaságok likvidek, de ahhoz, hogy a versenysemlegesség megvalósuljon, a jelenlegi 14 évről 10 év alá kell csökkenteni a járműveik átlagos életkorát. Ez pedig hitelfelvétellel, illetve lízingfinanszírozás igénybevételével jár - jelezte a helyettes államtitkár. A Volán-társaságok eddig is zömmel magyar gyártású, illetve hazai végszerelésű buszokat vásároltak, és ez várhatóan így lesz a jövőben is - mondta Becsey Zsolt. (MTI)