A tanácsadás a legdinamikusabban bővülő üzletág
A PwC zászlóshajója, a könyvvizsgálat 13,3 milliárd dolláros árbevétellel a gazdasági feltételek tükrében jól teljesített, hiszen az előző évhez képest csak igen kis mértékben, 1,3 százalékkal esett vissza - ismerteti a cég közleménye. A könyvvizsgálati szolgáltatások iránti kereslet a továbbra is lassú gazdasági teljesítmény ellenére világszerte növekedett, ezt azonban ellensúlyozta a növekvő piaci árverseny. Habár az adótanácsadási szolgáltatások iránti kereslet a világgazdaság erősödésével összhangban a 2010-es pénzügyi év során javuló tendenciát mutatott, az ágazat árbevétele 2,9 százalékos visszaeséssel, 7,1 milliárd dolláron zárta az évet, ami mögött a vállalati tranzakciók és az átszervezési tevékenység csökkenése áll.
A tanácsadási üzletág visszatért az egészséges növekedési pályára, árbevétele 6,2 milliárd dollárra nőtt, amely az előző évhez képest 7,9 százalékos emelkedést jelent változó és 9,5 százalékos állandó árfolyamok mellett. A PwC üzletviteli tanácsadási részlegei különösen erőteljes növekedéssel, az előző évinél 15 százalékkal jobb eredménnyel zártak. A tanácsadás eredményei tükrözik a gazdasági környezet 2010-es pénzügyi év folyamán tapasztalt javulását, ez az a terület, amely a jelenlegi gazdasági környezethez és a PwC növekedési stratégiájához viszonyítva egyaránt a növekedés egyik kulcseleme lesz majd a cég szerint. A földrajzi területeket tekintve eltérően alakult az árbevétel: Ázsiában 8,2, a Közel-Kelet és Afrika régióban 8,5 százalékkal nőtt, Nyugat-Európában stabil maradt, Észak-Amerikában és a karibi térségben pedig 1,7 százalékkal csökkent.
"A globális gazdaság talpra állása hosszabb ideig tart, mint amire legtöbben számítottunk, és a világ számos részén tapasztalható nehézkes üzleti feltételek még mindig megnehezítik ügyfeleink és a PwC helyzetét egyaránt. A 2010-es pénzügyi év utolsó negyedévében már láthatóak voltak a javulás jelei, és reméljük, hogy ezt követően is folytatódik a növekedés. A 2011-es pénzügyi évben eddig szolgáltatásaink teljes palettáján biztató az üzletmenet növekedése" - idézi a közlemény Dennis M. Nallyt, a PricewaterhouseCoopers International elnökét. A tanácsadó cég közölte: megújult stratégiával és márkával jelenik meg a világpiacon, amely illeszkedik eddigi tevékenységéhez és eredményeihez. A PricewaterhouseCoopers megújította arculatát és PwC-re egyszerűsítette nevét, hogy ezzel is erősítse és modernizálja megjelenését világszerte. A vállalat filozófiájának fókuszában az értékteremtés és a kapcsolatépítés állnak. (MTI)