A világ legdrágább autója
1971. július 31-én David Scott őrhajóparancsnok a Holdon üzembe helyezett egy járművet. A magyar származású Pavlics Ferenc 400 fős gárdája által összeszerelt négykerekű, „kempingszékekkel” felszerelt holdjármű óránként 16 kilométeres sebességgel haladt. Az 1971 nyarán fellőtt Apollo-15 űrhajó fedélzetén szállították fel a Holdra a világ legdrágább autóját.
A NASA megbízásából a General Motors Santa Barbara-i üzemében elkészült holdjáró a világ legfantasztikusabb, addig elképzelhetetlen technikai újdonságának számított. A magyar származású Pavlics Ferenc 400 fős gárdája által összeszerelt holdautó megalkotásánál jónéhány tényezőt figyelembe kellett venni: a kráteres, dimbes-dombos talajt, a gyenge gravitációt, valamint a 285 fokos hőmérséklet ingadozást. Az elektromos motorral hajtott holdjáró kerekeit acélból és titánból készítették, a járművet több fékrendszerrel szerelték fel, és kempingszékekhez hasonló két üléssel látták el.
A holdkomp alsó részében szállított, 209 kilogrammos autó kibontása mindössze 15 percet vett igénybe. 1971. július 31-én David Scott űrhajóparancsnok vezette elsőként a Holdon első ízben üzembe helyezett, 38 millió dolláros költséggel elkészült holdautót. A Lunar Rover néven ismertté vált négykerekűvel, 27,8 kilométert tettek meg a Holdon, majd hazatéréskor otthagyták.
Ezután az Apollo-16 és 17 is vitt magával holdjárművet. Az 1972 áprilisában útnak indult űrhajósok 26,7 kilométert autóztak a Holdon, míg a decemberben felküldött Eugene Cernan 35,9 kilométert tett meg vele. 1972 decemberében, az Apollo-17 útjával lezárult az Apollo-program, s azóta sem járt ember a 3 holdjárművel gazdagított Holdon. Így a világ legdrágább autóit nem használja senki.