A fuvarozói követelések mellett a pénzügyminiszter
2009. 06. 15. 12:50
A pénzügyminiszter támogatja, hogy a fuvarozóknak meghatározott mértékig adómentes maradjon az üzemanyag-megtakarítás, valamint a költségtérítés, illetve azt is, hogy ne emelkedjen 2010-ben a légrugós járművek gépjárműadója, és nem utasítja el a kereskedelmi gázolajár bevezetését sem - tudósít az MTI. (ProfitLine.hu)
Oszkó Péter az Országos Érdekegyeztető Tanács (OÉT) múlt pénteki ülését követően külön egyeztetett a közúti fuvarozók képviselőjével, Wáberer Györggyel, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének elnökével. A pénzügyminiszter ezen a találkozón közölte, hogy több, a hazai vállalkozások versenyképességének megőrzését szolgáló javaslatot a tárca el tud fogadni, s támogatja, hogy ezek érvényre juthassanak a jövő évi adóváltozásokban. A fuvarozók igényt tartanak a kereskedelmi gázolajár bevezetésére is, ami azonban csak akkor lehetséges, ha az Európai Unió is hozzájárulását adja a lépéshez. A kormány derogációs kérelmet nyújt be az Európai Unióhoz ebben az ügyben - ígérte Oszkó Péter. A közleményben emlékeztetnek rá, hogy két fuvarozói szervezet vasárnap nyílt levelet juttatott el az országgyűlési képviselőkhöz, a zömében már pénteken egyeztetett fuvarozói igényekkel kapcsolatban. A levélben a fuvarozók olyan követeléseket fogalmaztak meg, amelyek a pénteki eredményes egyeztetés alapján teljesülni fognak - fogalmaz a PM. A két fuvarozószervezet a levélben kérte az országgyűlési képviselőktől: ne szavazzák meg azt a törvényjavaslatot, amelynek része a gépjárműadó és az üzemanyagot terhelő jövedéki adó mértékének emelése, valamint az üzemanyag-megtakarítás és a napidíj adómentességének megszüntetése. A Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége és a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete vasárnap az MTI-hez is eljuttatott levelében - állításuk szerint - összességében több mint 6.000 hazai közúti közlekedési szolgáltató vállalkozás nevében arra hívta fel a figyelmet, hogy a törvénymódosítás aránytalanul és méltatlanul hátrányos versenyhelyzetet eredményezne a hazai vállalkozások számára a környező országok cégeivel szemben. Azt javasolták: maradjon meg az üzemanyag-megtakarítás adómentessége, de az ellenőrizhetőség érdekében szigorodjanak az üzemanyag-megtakarítás elszámolására vonatkozó előírások. Véleményük szerint szintén adómentesnek kellene maradnia a nemzetközi árufuvarozásban és személyszállításban gépkocsivezetőként, illetve árukísérőként foglalkoztatott magánszemélyek napidíjának. Az adómentesen elszámolható napidíj mértékét pedig az európai uniós országok által alkalmazott minimum 30 eurós összeghez kellene igazítani. A fuvarosok javasolják továbbá, hogy - az üzemanyagot terhelő jövedéki adó mértékének megemelésével párhuzamosan - a kormány vezesse be a kereskedelmi gázolajárat és az adó egy része a közúti közlekedési szolgáltatóknak legyen visszaigényelhető.
Oszkó Péter az Országos Érdekegyeztető Tanács (OÉT) múlt pénteki ülését követően külön egyeztetett a közúti fuvarozók képviselőjével, Wáberer Györggyel, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének elnökével. A pénzügyminiszter ezen a találkozón közölte, hogy több, a hazai vállalkozások versenyképességének megőrzését szolgáló javaslatot a tárca el tud fogadni, s támogatja, hogy ezek érvényre juthassanak a jövő évi adóváltozásokban. A fuvarozók igényt tartanak a kereskedelmi gázolajár bevezetésére is, ami azonban csak akkor lehetséges, ha az Európai Unió is hozzájárulását adja a lépéshez. A kormány derogációs kérelmet nyújt be az Európai Unióhoz ebben az ügyben - ígérte Oszkó Péter. A közleményben emlékeztetnek rá, hogy két fuvarozói szervezet vasárnap nyílt levelet juttatott el az országgyűlési képviselőkhöz, a zömében már pénteken egyeztetett fuvarozói igényekkel kapcsolatban. A levélben a fuvarozók olyan követeléseket fogalmaztak meg, amelyek a pénteki eredményes egyeztetés alapján teljesülni fognak - fogalmaz a PM. A két fuvarozószervezet a levélben kérte az országgyűlési képviselőktől: ne szavazzák meg azt a törvényjavaslatot, amelynek része a gépjárműadó és az üzemanyagot terhelő jövedéki adó mértékének emelése, valamint az üzemanyag-megtakarítás és a napidíj adómentességének megszüntetése. A Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége és a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete vasárnap az MTI-hez is eljuttatott levelében - állításuk szerint - összességében több mint 6.000 hazai közúti közlekedési szolgáltató vállalkozás nevében arra hívta fel a figyelmet, hogy a törvénymódosítás aránytalanul és méltatlanul hátrányos versenyhelyzetet eredményezne a hazai vállalkozások számára a környező országok cégeivel szemben. Azt javasolták: maradjon meg az üzemanyag-megtakarítás adómentessége, de az ellenőrizhetőség érdekében szigorodjanak az üzemanyag-megtakarítás elszámolására vonatkozó előírások. Véleményük szerint szintén adómentesnek kellene maradnia a nemzetközi árufuvarozásban és személyszállításban gépkocsivezetőként, illetve árukísérőként foglalkoztatott magánszemélyek napidíjának. Az adómentesen elszámolható napidíj mértékét pedig az európai uniós országok által alkalmazott minimum 30 eurós összeghez kellene igazítani. A fuvarosok javasolják továbbá, hogy - az üzemanyagot terhelő jövedéki adó mértékének megemelésével párhuzamosan - a kormány vezesse be a kereskedelmi gázolajárat és az adó egy része a közúti közlekedési szolgáltatóknak legyen visszaigényelhető.
Újabb lendületben a Dogecoin – közeleghet az első DOGE ETF?
A Dogecoin (DOGE) ismét emelkedő pályán mozog: kedden délután 2:30-kor az árfolyam 1%-kal volt magasabban, miközben a két vezető kriptovaluta, a Bitcoin és az Ethereum egyaránt közel 1%-os mínuszban állt. A népszerű mémcoin így az elmúlt hét napban már közel 14%-os pluszt ért el, ezzel a top 10 piaci kapitalizációjú token közül a legerősebb teljesítményt nyújtva.
Az RMDSZ elnöke szerint a nyugdíjreform sorsa meghatározza a kabinet hitelességét
Ha a romániai igazságügyi nyugdíjreform, a bírák és ügyészek nyugdíjazását szabályozó törvénytervezet nem állja ki az alkotmányossági próbát, akkor a kormány legitimitása megszűnik - nyilatkozta Kelemen Hunor, a Romániai Magyar Demokrata Szövetség (RMDSZ) elnöke az Antena3 hírtelevíziónak.
Az Európai Unió Bírósága előtt a Debreceni Egyetem keresete
A luxembourgi székhelyű Európai Unió Bírósága kedden tárgyalta a Debreceni Egyetem keresetét (DE) az Európai Unió Tanácsa ellen, amelyet a felsőoktatási intézmény 2023 márciusában nyújtott be egyebek mellett a hallgatók kitiltása miatt az Erasmus programból - tájékoztatta a DE sajtóközpontja az MTI-t.
Legfrissebb hírek a Solanáról; XRP árfolyam-előrejelzés, és melyik a legjobb kriptovaluta szeptemberben 8000%-os megtérüléshez?
A kriptopiac szeptemberben ismét pezseg, ahogy a kereskedők olyan tokeneket keresnek, amelyek valódi felfelé irányuló potenciált hordoznak. A Solana (SOL) továbbra is a hírek élén áll a hálózat erőteljes növekedésének köszönhetően, miközben az XRP újra reflektorfénybe került, ahogy az elemzők frissítik az árfolyam-előrejelzéseket a szabályozási fejlemények és ETF-pletykák tükrében.
Innovatív takarmányfejlesztéssel csökkenti a pulykaelhalást a Zala-Cereália
Csökken a pulykák elhullása és kevesebb takarmány felhasználásával is jobban gyarapodik a súlyuk a zalaszentgróti Zala-Cereália Kft. és a HR-Pharma Kft. nemrég lezárult közös takarmányfejlesztési projektjének eredményeként - tájékoztatta a Zala-Cereália ügyvezetője az MTI-t.
A SAFE hitelkeretéből 16,2 milliárd eurónyi forrás, vagyis több mint 6.300 milliárd forint támogathatja Magyarország védelmi beszerzéseit és beruházásait
Az európai biztonsági cselekvési eszköz, vagyis a SAFE hitelkeretének allokációja alapján 16,2 milliárd eurónyi forrás támogathatja Magyarország védelmi beszerzéseit és beruházásait, ez a lengyel és francia igény után a harmadik legnagyobb. Hazánk földrajzi elhelyezkedése, a régióban betöltött stabilizáló szerepe, valamint elkötelezett NATO- és EU-tagsága alapján indokolt és megalapozott a SAFE forrásokból való jelentős részesedés. A program a honvédelmi képességek fejlesztése és a hazai védelmi ipar dinamizálása mellett a magyar gazdaság megerősítéséhez, valamint a költségvetés kamatkiadásainak csökkentéséhez is érdemben hozzájárulhat. A SAFE program ugyanis a piaci finanszírozási lehetőségekhez képest várhatóan mintegy 200 bázisponttal kedvezőbb kamattal kínál fokozatosan felvehető hitelt, ami hosszú távon évi több tíz-, majd százmilliárd forintos kamatmegtakarítást jelenthet az államháztartás számára.
Letették a Mátrai Erőmű új erőművi blokkjának alapkövét Visontán
Letették a Mátrai Erőmű kombinált ciklusú gázturbinás erőműblokkjának (closed-cycle gas turbine, CCGT) alapkövét - közölte az MVM kedden az MTI-vel.
Megjelent Magyarország Mesterséges Intelligencia Stratégiája
A kormány mindent megtesz annak érdekében, hogy hazánk a technológiai átalakulás nyertese maradjon, ezért megújította Magyarország Mesterséges Intelligencia Stratégiáját, amely a 2020-ban elfogadott stratégia főbb célkitűzéseit megtartva, az elmúlt időszak technológiai és jogi változásait is figyelembe véve új intézkedéseket határoz meg a 2030-ig tartó időszakra - tájékoztatta a tárca az MTI-t kedden.
Legekkel zárta az idei hajózási főszezont a Balatoni Hajózási Zrt.
Legekkel zárta az idei hajózási főszezont a Balatoni Hajózási Zrt. , a kompokon utazók száma elérte az 1 millió 220 ezret, a személyhajókon utazóké pedig megközelítette a 820 ezret, így a BAHART a tavalyihoz képest az idén korábban, már augusztus 29-én átlépte a kétmilliós utasszámot - közölte a Magyar Turisztikai Ügynökség leányvállalata, a BAHART kedden az MTI-vel.
Mi is az a Super Bowl? Teljes útmutató kezdőknek Amerika legnagyobb meccséről
A Super Bowl nem csupán egy amerikai futballmeccs – ez az esemény mára a világ egyik legnézettebb sport- és szórakoztató műsora lett. Az NFL (National Football League) szezonjának döntője, amely minden évben február első vasárnapján kerül megrendezésre. A mérkőzés a két konferencia, az AFC és az NFC bajnokát állítja egymással szembe.