A fuvarozói követelések mellett a pénzügyminiszter
2009. 06. 15. 12:50
A pénzügyminiszter támogatja, hogy a fuvarozóknak meghatározott mértékig adómentes maradjon az üzemanyag-megtakarítás, valamint a költségtérítés, illetve azt is, hogy ne emelkedjen 2010-ben a légrugós járművek gépjárműadója, és nem utasítja el a kereskedelmi gázolajár bevezetését sem - tudósít az MTI. (ProfitLine.hu)
Oszkó Péter az Országos Érdekegyeztető Tanács (OÉT) múlt pénteki ülését követően külön egyeztetett a közúti fuvarozók képviselőjével, Wáberer Györggyel, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének elnökével. A pénzügyminiszter ezen a találkozón közölte, hogy több, a hazai vállalkozások versenyképességének megőrzését szolgáló javaslatot a tárca el tud fogadni, s támogatja, hogy ezek érvényre juthassanak a jövő évi adóváltozásokban. A fuvarozók igényt tartanak a kereskedelmi gázolajár bevezetésére is, ami azonban csak akkor lehetséges, ha az Európai Unió is hozzájárulását adja a lépéshez. A kormány derogációs kérelmet nyújt be az Európai Unióhoz ebben az ügyben - ígérte Oszkó Péter. A közleményben emlékeztetnek rá, hogy két fuvarozói szervezet vasárnap nyílt levelet juttatott el az országgyűlési képviselőkhöz, a zömében már pénteken egyeztetett fuvarozói igényekkel kapcsolatban. A levélben a fuvarozók olyan követeléseket fogalmaztak meg, amelyek a pénteki eredményes egyeztetés alapján teljesülni fognak - fogalmaz a PM. A két fuvarozószervezet a levélben kérte az országgyűlési képviselőktől: ne szavazzák meg azt a törvényjavaslatot, amelynek része a gépjárműadó és az üzemanyagot terhelő jövedéki adó mértékének emelése, valamint az üzemanyag-megtakarítás és a napidíj adómentességének megszüntetése. A Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége és a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete vasárnap az MTI-hez is eljuttatott levelében - állításuk szerint - összességében több mint 6.000 hazai közúti közlekedési szolgáltató vállalkozás nevében arra hívta fel a figyelmet, hogy a törvénymódosítás aránytalanul és méltatlanul hátrányos versenyhelyzetet eredményezne a hazai vállalkozások számára a környező országok cégeivel szemben. Azt javasolták: maradjon meg az üzemanyag-megtakarítás adómentessége, de az ellenőrizhetőség érdekében szigorodjanak az üzemanyag-megtakarítás elszámolására vonatkozó előírások. Véleményük szerint szintén adómentesnek kellene maradnia a nemzetközi árufuvarozásban és személyszállításban gépkocsivezetőként, illetve árukísérőként foglalkoztatott magánszemélyek napidíjának. Az adómentesen elszámolható napidíj mértékét pedig az európai uniós országok által alkalmazott minimum 30 eurós összeghez kellene igazítani. A fuvarosok javasolják továbbá, hogy - az üzemanyagot terhelő jövedéki adó mértékének megemelésével párhuzamosan - a kormány vezesse be a kereskedelmi gázolajárat és az adó egy része a közúti közlekedési szolgáltatóknak legyen visszaigényelhető.
Oszkó Péter az Országos Érdekegyeztető Tanács (OÉT) múlt pénteki ülését követően külön egyeztetett a közúti fuvarozók képviselőjével, Wáberer Györggyel, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének elnökével. A pénzügyminiszter ezen a találkozón közölte, hogy több, a hazai vállalkozások versenyképességének megőrzését szolgáló javaslatot a tárca el tud fogadni, s támogatja, hogy ezek érvényre juthassanak a jövő évi adóváltozásokban. A fuvarozók igényt tartanak a kereskedelmi gázolajár bevezetésére is, ami azonban csak akkor lehetséges, ha az Európai Unió is hozzájárulását adja a lépéshez. A kormány derogációs kérelmet nyújt be az Európai Unióhoz ebben az ügyben - ígérte Oszkó Péter. A közleményben emlékeztetnek rá, hogy két fuvarozói szervezet vasárnap nyílt levelet juttatott el az országgyűlési képviselőkhöz, a zömében már pénteken egyeztetett fuvarozói igényekkel kapcsolatban. A levélben a fuvarozók olyan követeléseket fogalmaztak meg, amelyek a pénteki eredményes egyeztetés alapján teljesülni fognak - fogalmaz a PM. A két fuvarozószervezet a levélben kérte az országgyűlési képviselőktől: ne szavazzák meg azt a törvényjavaslatot, amelynek része a gépjárműadó és az üzemanyagot terhelő jövedéki adó mértékének emelése, valamint az üzemanyag-megtakarítás és a napidíj adómentességének megszüntetése. A Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége és a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete vasárnap az MTI-hez is eljuttatott levelében - állításuk szerint - összességében több mint 6.000 hazai közúti közlekedési szolgáltató vállalkozás nevében arra hívta fel a figyelmet, hogy a törvénymódosítás aránytalanul és méltatlanul hátrányos versenyhelyzetet eredményezne a hazai vállalkozások számára a környező országok cégeivel szemben. Azt javasolták: maradjon meg az üzemanyag-megtakarítás adómentessége, de az ellenőrizhetőség érdekében szigorodjanak az üzemanyag-megtakarítás elszámolására vonatkozó előírások. Véleményük szerint szintén adómentesnek kellene maradnia a nemzetközi árufuvarozásban és személyszállításban gépkocsivezetőként, illetve árukísérőként foglalkoztatott magánszemélyek napidíjának. Az adómentesen elszámolható napidíj mértékét pedig az európai uniós országok által alkalmazott minimum 30 eurós összeghez kellene igazítani. A fuvarosok javasolják továbbá, hogy - az üzemanyagot terhelő jövedéki adó mértékének megemelésével párhuzamosan - a kormány vezesse be a kereskedelmi gázolajárat és az adó egy része a közúti közlekedési szolgáltatóknak legyen visszaigényelhető.
Európa logisztikai piaca óriási ellátási hiányt szenved
A Prologis legfrissebb kutatása szerint az 500 milliárd eurós logisztikai piac több mint 150 milliárd eurós strukturális ellátási réssel küzd. A magyar logisztikai piacon a túlkínálat vált jellemzővé, amely a teljesítmény visszafogásával és a kockázatok növelésével gördít akadályokat a piac korrekciója elé.
Pilóta nélküli helikopter teljesítette első repülését Északkelet-Kínában
Sikeresen végrehajtotta első repülését Kína legújabb fejlesztésű, pilóta nélküli helikoptere, a T1400, amely mérföldkőnek számít az ország alacsony légterű repüléstechnikai fejlesztéseiben, és új szintet jelent az egytonnás kategóriába tartozó légi eszközök korszakában - jelentette a kínai állami média vasárnap a gyártó cégre hivatkozva.
A Hedera továbbra is a 0,20 dolláros ellenállás alatt: a Digitap ($TAP) átlépi az 1 millió dollárt a Visa cashback programmal
A Hedera (HBAR) nehezen tud áttörni a kulcsfontosságú 0,20 dolláros árfolyami ellenálláson, még annak ellenére is, hogy a várva várt ETF bevezetése sem győzte meg a befektetőket. Azok a csalódott befektetők, akik októberre jelentős árfolyam-emelkedést reméltek az ETF hatására, most veszteségeik minimalizálása érdekében kiszállnak a projektből.
Tovább csökkennek a szőlő- és bortermelők adminisztrációs terhei
Az Agrárminisztérium elkötelezett a magyar szőlő- és bortermelők helyzetének javítása mellett, ezért új, egyszerűsített előírásokkal támogatja a tárca az ágazat szereplőit. Ezek célja, hogy a szabályozás jobban igazodjon a szőlő- és bortermelés gyakorlati sajátosságaihoz, egyszerűsítse a hatósági eljárásokat és csökkentse a gazdák adminisztrációs terheit - közölte az Agrárminisztérium (AM) vasárnap az MTI-vel.
Esővel és lehűléssel kezdődik november első hete
Esővel és lehűléssel kezdődik november első hete, majd keddtől már nyugodt, csendes őszi idő várható csapadék nélkül. Ismét megjelennek a gyenge hajnali fagyok, a hőmérséklet csúcsértéke 12-17 Celsius-fok között alakul, de a tartósan borultabb tájakon ennél hidegebb várható - derül ki a HungaroMet Zrt. előrejelzéséből, amelyet vasárnap juttattak el az MTI-hez.
Ezekről a kérdésekről is tárgyal Orbán Viktor és Donald Trump
Az orosz-ukrán háború ügye, illetőleg a Magyarország és az Amerikai Egyesült Államok közötti valamennyi gazdasági, hadiipari, energetikai együttműködéssel kapcsolatos kérdés is napirendre kerül, így az orosz energiahordozók felhasználásának kérdése is ott lesz az asztalon - közölte a miniszterelnök politikai igazgatója a Kossuth rádió Vasárnapi újság című műsorában Orbán Viktor miniszterelnök és Donald Trump amerikai elnök közelgő washingtoni találkozójáról szólva.
Terjeszkedik Közép- és Kelet-Európában a Genius Automotive magyarországi érdekeltsége
Megkezdte a terjeszkedést a közép-kelet-európai régióban az Omoda és Jaecoo autómárka magyarországi importőre, a Genius Automotive Europe Kft.: október végén elindította a romániai piacon a kínai Chery Group két márkájának forgalmazását, decemberben pedig Bulgáriában vezeti be őket - tájékoztatta a társaság az MTI-t.