Beérett a Rába üzleti és termékfejlesztési politikája
A Rábánál az árbevétel emelkedés mértéke negyedéves szinten még határozottabb, az előző év hasonló időszakához képest 28,1%-ot tett ki, a még mindig zsugorodó európai piac valamint az emelkedő alapanyag- és energiaárak közepette. A társaság hosszú távú stratégiájában megfogalmazott és a korábbi időszakokban bejelentett üzlet- és termékfejlesztési projektek a piaci mozgások ellenére is biztosították az árbevétel folyamatos emelkedését.
A gondos költségtervezés és a termelési hatékonyság ugyancsak hozzájárult a pozitív üzleti eredményhez. A kimagasló féléves teljesítmények hajtóereje a Futómű üzletág volt, amellyel a nemzetközi piac azonosítja a Rábát. Az árbevétel csaknem 22 százalékkal emelkedett, a termékösszetétel is kedvező irányba mozdult. Határozott forgalomnövekedés jelentkezett az amerikai piacokon, de a prémium vevőkkel szorosabbra fűzött stratégiai partnerkapcsolatoknak köszönhetően a szűkülő EU piacon is több mint 18%-kal növelte árbevételét a vállalat.
A Jármű üzletágnál a belföldi piac rosszabbul teljesített, az európai export azonban 45 százalékkal nőtt a bázisidőszakhoz képest. Valamennyi üzletág az első negyedévhez hasonlóan ismét pozitív üzemi eredménnyel zárt. EBITDA szinten a Rába csoport az első hat hónapban 1 482 millió forint eredményt ért el, ami 16,2 százalékos emelkedésnek felel meg. A Futómű üzletágban az EBITDA közel 70 százalékkal, 607 millió forintra nőtt. A társaság összességében 958 millió forintos teljes átfogó eredményt ért el az év első hat hónapjában, szemben a tavalyi 252 milliós eredménnyel.
„Árbevételünk dinamikus növekedését a nemzetközi élvonalba tartozó vevőinkkel ápolt kapcsolataink és az intenzív termékfejlesztés alapozta meg, amelyek a negatív piaci mozgások ellenére is stabil növekedési lehetőséget nyitnak a vállalat előtt. Futómű üzletágunk az eredmények tükrében továbbra is fejlődésünk meghatározó motorja.
Globális piacvezető partnereink ma már egyértelműen számolnak kutatás-fejlesztési képességeinkkel, ami nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a közelmúltban a kiválasztott szegmensekben egyre többen tették le Rába termékek mellett a voksukat. Jelenleg is futó fejlesztéseink presztízse egyben komoly piacépítési potenciált is jelent.” – emelte ki Pintér István, a Rába Nyrt. elnök-vezérigazgatója.