Cherrisk - avagy hogyan költsünk el sok pénzt értelmetlenül?

A magyar fiatalok - a legfrissebb kutatások adatai szerint - 72%-a csak a saját anyanyelvén tud írni és olvasni. Emiatt nagyon meglepődtünk, amikor a hazai kereskedelmi rádiókban meghalottuk a cherrisk.com reklámanyagát. "Ki tudja ezt szerinted beírni helyesen a böngészőbe vagy a Google keresőjébe?" - tettem fel a kérdést közeli ismerősömnek.
"Senki, vagy csak nagyon kevesen" - jött a válasz, majd ott az autóban eldöntöttük, hogy leteszteljük az Uniqa csodafegyverét.
Próbáljunk meg hát venni egy jó kis "cseresznyés" utasbiztosítást!
Hogyan találja meg a potenciális érdeklődő a cseresznyés weboldalt?
Rákerestünk a Google-ban a "utasbiztosítás" kifejezésre és Jahúúú...!!! Máris az első találatként ott látjuk a cherrisk.com-ot. Nem semmi. Ezt persze csak jó pénzen meg kell fizetni a Google-nek és máris nyertünk. Pénzkérdés. Ettől még kár volt új brand-et kitalálni, simán lehetett volna tolni az Uniqa oldalára a látogatókat. De hát ők tudják! Ha van sok pénz, csináljunk új brand-et, égessük a pénzt, hisz most ez a trendi. Startup inside.
Összességében dícséretes, hogy a Cherrisk megálmodói odafigyeltek a Google piaci dominanciájára, de honnan jön még sok-sok (főleg fiatal) vásárló? Hogy lesz ebből profit? Ránéztünk a Cherrisk Facebook profiljára is: kb. 1000 követő, nem túl izmos..., néhány kedves, fiatalos, rövid "kampányszöveg", de semmi extra. A "Rita elmondja" tök cuki, az ember tényleg kedvet kap, hogy tőle vegyen síbiztosítást, főleg, hogy széles spektrumú a szolgáltatás-csomag. De ki látta ezt? Senki (kb. 5ezer megtekintés).
Az Instsagram-on sem túl erős a Cherrisk brand, legalábbis ha most rákeresünk, akkor mintegy 240 követőt látunk ami kis kerekítéssel nulla.
Marad hát a hirdetés, a TV-kampány, a rádiós szpotok (minek, ha úgysem értik mi az a 'cserrix'?), az on line tízmilliók... Égjen a pénz!
Na de félre az elégedetlenkedésünkkel, lássuk, mit tud Emma!
(Aki nem tudja: Emma egy chatbot, akivel elcseveghetünk, majd ha tetszik az ajánlata, meg is köthetjük a biztosítást.) Tesztünk során utasbíztosítást próbáltunk venni Emma segítségével.
Cherrisk nyitóoldal:
MacBook-on (Safari-t használva) máris feladtuk (volna), mert az "Utasbiztosítás díjszámítás"-ra kattintva ezt kaptuk (egy üres oldal):
Nem adjuk fel, nézzünk egy windows-os gépet!
Ott már működik a dolog és elkezdhetünk végre kalkulálni Emmával. Mikor megadjuk az indulásunk napját (default értékként mind az indulás, mind az érkezés napjánál az aktuális naptári napot jeleníti meg Emma) akkor Emma nagyon vicces énjét mutatja, hiszen azt írja: "Sajnálom, de időutazásban még mi sem tudunk segíteni. :(". Ha-ha-ha-hi-hi-hi!!! Tetszik, bár fáradt kolléganőnk nem értette elsőre, mit is akar Emma... :(
Az utazás befejező napját megadva a humorizálás megszűnik és komoly kalkulációt kapunk Emmától: a napi 495 Ft-os árért igen tisztességes (a hazai piacon talán legszéleskörűbb) szolgáltatási palettát láthatunk (melyben a sport és extrém sport is benne van, így a sí szerelmesei kifejezetten örülhetnek!).
Ami nem túl szerencsés, hogy az utazás időpontjainak megadása után, ha megnézzük a részleteket (a "Főbb fedezetek"-re kattintva), akkor onnan visszamenni csak úgy tudunk, hogy Emma elfelejti a dátumokat, így azt újra be kell írnunk azokat. Kár...
Mindezek után a személyes adatok megadására kér minket Emma:
Az adatok (tényleg egyszerű és gyors) megadása után elérkezünk a lényeghez, el kell fogadnunk a sok-sok-sok oldalnyi dokumentumot, melyet (igen, jól gondolnak az Uniqa-nál) senki nem fog elolvasni. Mi azért belakattintottunk, így néz ki:
- Regisztrációs szabályzat: 13 oldal
- Adatkezelési nyilatkozat: 1 oldal
- Megszokottól eltérő szabályok: 3 oldal
- Termékfeltétel: 42 oldal (!!!)
- Termékismertető: 2 oldal
- Marketing nyilatkozat: 1 oldal
- MINDÖSSZESEN: 62 oldal (ha valaki elolvassa persze)
Itt javasolnánk a fejlesztőknek, hogy Emma ismét elővehetné vicces oldalát és kérdezze meg, hogy "A Háború és békét olvastad? Ez gyorsabban fog menni! :)", vagy ""Ugye milyen érdemes volt elolvasni? Még mindig meg szeretnéd kötni ezek után?" - vagy valami hasonló...)
Aki nem akar bíbelődni a 62 oldallal, az 5 darab pipa megnyomásával máris hasíthat tovább.
Utána már csak az azonosítási folyamat (SMS kódot küldenek) következik és máris fizethetjük is a biztosítás díját (bankkártyával). Ennyi. Pofonegyszerű.
Most már adjon végre valaki egy jó cseresznyepálinkát (ami bár tudjuk: cherry-risk), mert továbbra sem értjük, miért érte meg erre (a piacon keringő pletykák szerint) több, mint 1 milliárd forintot (4 millió EUR) elkölteni?
Cseresznyepálinka - a valódi cherry-risk
Ami pedig borítékolható, hogy a Cherrisk körüli nagy (drága és felesleges) médiafelhajtás következménye nem lesz más, mint a konkurens nagy biztosítótársaságok (akik azt gondolják, hogy lemaradnak a fiatalokért folytatott értelmetlen online küzdelemben) lázasan elkezdik fejleszteni a maguk Emmáját, Lujzáját, Bencéjét vagy épp Bodri-ját vagy Lukréciáját (miért ne lenne éppen kutya, vagy cica akivel társalgunk a chatboton keresztül?), hogy sok-sok projektmenedzsernek adjon értelmetlen munkát még hosszú évekig, hogy egyik mítingről a másikra rohangálhassanak laptoppal a hónuk alatt..., miközben szívük mélyén ők is inkább cseresznyefát metszenének, melynek árnyékában igen jól esik majd egy cseresznyepálinka...