Deloitte a CES-en: fókuszban a közlekedés és az autóipar jövője

A Las Vegas-i CES (Consumer Electronics Show) alapvetően fogyasztói kiállítás, szórakoztatóelektronikai szemle. Évről évre mégis egyre több autóipari szektorra vonatkozó megoldást mutatnak be a résztvevő társaságok. Ennek fő okai az autóipar és közlekedés utóbbi években elindult, gyökeres átalakulása, illetve az, hogy a szoftveripar folyamatos fejlődése egyre több iparágat áthat, és befolyásolja annak működését – így van ez az autóiparral is. A 2020-as CES-en ez a trend még jobban körvonalazódik, mint korábban: soha nem volt annyira autóipari és közlekedési fókuszú a kiállítás, mint idén.

Deloitte a CES-en: fókuszban a közlekedés és az autóipar jövője

Annak ellenére, hogy az elmúlt 50 évben az autóipari szereplők dollármilliárdokat fektettek automatizációs megoldásokba és fejlett technológiákba, fejlesztéseikkel csak követik a negyedik ipari forradalom, vagy Ipar 4.0 színterét meghatározó adat és technológiai cégeket. Ebben az értelemben az autóipari szereplők hagyományos ipari cégeknek minősülnek. Ezt felismerve, a szektor komoly változtatásokat kíván eszközölni a jövőben.

CASE technológiák és a jövő kulcskérdései

Ezeket gyűjtőnéven CASE (Connectivity, Autonomy, Shared mobility, and Electrification, magyarul összekapcsolt, önvezető, megosztott és elektromos) technológiáknak nevezi a szektor, és a közeljövő teljes, autóipart átalakító technológiai innovációira, és maga az autó mint jármű koncepciójának és funkciójának módosulására érti.
 
A Deloitte szerint az autóipari szektort irányítókat érintő kulcskérdések a következők:
 
-Mely fejlett technológiák fogják leginkább befolyásolni az autóipart a következő évtizedben?
-Mit vár majd el a jövő autóvásárlója?
-Megvan-e a megfelelő szakértelem a jövőbeni elvárások kielégítésére?
-Milyen forrásokból lehet fedezni a szükséges befektetéseket?
 
Ahogy más iparágaknál, az autógyártásban is egyre hangsúlyosabb a UX, a különböző rendszerek és szoftverek nyújtotta felhasználói élmény. „Komoly verseny alakult ki az infotainment és vezetést támogató rendszerek minősége, esztétikája, felhasználói ergonómiája között. A vásárlók elvárják, hogy a járműben is az okoseszközöktől megszokott élmény várja őket, hogy eszközeiket gond nélkül csatlakoztathassák és integrálhassák az autók rendszerébe, megszakítás és korlátozások nélkül használva azokat. Ez a fogyasztói igény hajtja az autógyártókat is a fejlesztésekben” – tette hozzá Marton Károly, a Deloitte gyártó cégekre specializálódott csoportjának technológiai szakértője.

Ki fizeti ezt ki?

Kulcskérdés az is, hogy ki fogja megfizetni a mobilitás jövőjét – például az elektromos közlekedést kiszolgáló töltési infrastruktúrát. A globális felmelegedéssel kapcsolatos új szabályozásoknak való megfelelés, az élesedő verseny és a lemaradástól való félelem miatt az autógyártók egyszerre tartanak több K+F vasat is a tűzben. A CASE technológiák fejlesztésébe pumpált dollármilliárdok azonban több problémát is felvetnek. Egyrészt kérdés, hogy milyen megtérüléssel lehet számolni, lehetséges-e ilyen szintű értékesítés-növekedést elérni? Másrészt a piacra dobott új elektromos autók használatához megfelelően kiépített töltő infrastruktúra kell: ezt ki építi ki, és ki lesz a tulajdonosa? Az sem mellékes, hogy az elektromos autózással kieső fosszilis üzemanyagadót hogyan pótolják, miként illesztik az új rendszerekbe.
 
A költségek különböző szereplők közötti szétosztása, költség és rizikó partnerségek létrehozása, hagyományos és új szereplők együttműködése elkerülhetetlennek látszik. Ahhoz, hogy a CASE technológiáknak értelme is legyen, ezekre kérdésekre kell minden szereplő számára megnyugtató választ adni.
 
„A technológiai óriások diktálta versenyben tehát meg kell felelnie az autógyártóknak. Közben egy átalakuló iparágban kell helytállni, szinten tartani vagy növeli az értékesítést, és közben különböző irányokba fejleszteni. Mindezt egy olyan környezetben, ahol nem megfelelően kiépített az infrastruktúra és nincs tisztázva a financiális háttér. Ahogy az sem, hogy pontosan mi lesz az autó funkciója a jövőben: mennyire veszik át a városi közlekedés szerepét a közösségi közlekedés új formái, az önvezető járművek és légitaxik” – mondta dr. Gábor Zoltán, a Deloitte gyártó cégekre specializálódott csoportjának vezetője.

Nem tudott részt venni? Na maradjon le semmiről!

A Las Vegas-i CES-en a Deloitte stábja különböző fórumokon és kerekasztalbeszélgetéseken vitatta meg ezeket és a jövőt érintő más kérdéseket az érintett szereplőkkel. Ezeket a következő linken keresztül lehet megnézni, követni:
 
https://www2.deloitte.com/us/en/pages/technology-media-and-telecommunications/events/deloitte-at-ces.html
 
A Deloitte Insights App segítségéve pedig minden, az idei CES-t meghatározó témát és kulcskérdést körbe lehet járni, ami leginkább foglalkoztatta az idei kiállítás résztvevőit.
 
https://www2.deloitte.com/us/en/insights/focus/ces.html

KALKULÁTORUNKKAL (csak kattints rá) MOST KISZÁMOLHATOD, HOGY:

- Mekkora az agyad a magyar átlaghoz képest?

Mekkora lenne az ideális vérnyomásod?

Mennyi pénzt kellene keresned, ha rendesen megfizetnék a tudásodat?

Pluszban nyitottak a vezető nyugat-európai tőzsdék

Erősödéssel indítottak a vezető nyugat-európai tőzsdék pénteken, a hét utolsó kereskedési napján.
2024. 04. 26. 10:00
Megosztás:

Javarészt erősödtek az ázsiai indexek

Döntően erősödtek a vezető ázsiai tőzsdék pénteken, a térség irányadó tőzsdéje, a tokiói börze Nikkei225 indexe 0,84 százalékos emelkedéssel, 37 943 ponton zárt.
2024. 04. 26. 09:30
Megosztás:

Emelkedéssel nyithat a tőzsde az elemző szerint

A javuló nemzetközi befektetői hangulat miatt a pozitív tartományban indulhat a kereskedés a Budapesti Értéktőzsdén pénteken az Equilor Befektetési Zrt. szenior elemzője szerint. Csütörtökön a BUX 247,29 pontos, 0,37 százalékos csökkenéssel, 66 129,26 ponton zárt.
2024. 04. 26. 09:00
Megosztás:

A japán jegybank nem változtatott a kamatszinten

A japán jegybank (BoJ) szinten tartotta az irányadó kamatot pénteken egy hónappal azután, hogy márciusban, 17 év után először kamatot emelt.
2024. 04. 26. 08:30
Megosztás:

Nőtt a Hermés negyedéves bevétele

Elemzők által vártnál jobban nőtt a Hermés francia luxuscikk-gyártó bevétele az idei első negyedévben éves összevetésben.
2024. 04. 26. 08:00
Megosztás:

Gyengült a forint reggel

Minimálisan gyengült a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben péntek reggel a csütörtök kora esti jegyzésekhez képest a nemzetközi bankközi devizapiacon.
2024. 04. 26. 07:30
Megosztás:

Több mint hárommilliárd forint a tét az Ötös- és a Hatoslottón

Közel két hónapja nem született telitalálatos szelvény Magyarország két legismertebb lottójátékán az Ötös- és a Hatoslottón. A két játékon összesen megnyerhető jackpot összege ezen a hétvégén 3,03 milliárd forint.
2024. 04. 26. 07:00
Megosztás:

Felfüggesztik a kamionstopot

Felfüggesztik a kamionstopot a május elseje előtti éjszakára - közölte az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) csütörtökön az MTI-vel.
2024. 04. 26. 06:30
Megosztás:

Az Eprolius Ingatlan Nyrt. közel harminc forint osztalékot fizet részvényenként

Az Eprolius Ingatlan Nyrt. bruttó 29,45 forint osztalékot fizet részvényenként, elfogadva az igazgatóság osztalékfizetési javaslatát - közölte a társaság a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján szerdán.
2024. 04. 26. 06:01
Megosztás:

Nagy beruházások és fejlesztések kezdődnek Nagykanizsán

Hat nagyobb projekttel indulhatnak el Nagykanizsán a Település- és Területfejlesztési Operatív Program Plusz (TOP Plusz) első beruházásai, erről is döntött csütörtökön a város közgyűlése.
2024. 04. 26. 05:30
Megosztás:

A NAV nyomoz a Lánchíd felújítása ügyében

A Nemzeti Nyomozó Iroda a vesztegetés miatti ügyet célszerűségi okból a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnak (NAV) teszi át - írta a Lánchíd felújítása kapcsán Budai Gyula fideszes politikus Facebook-oldalán csütörtökön.
2024. 04. 26. 05:00
Megosztás:

Mi ez a nagy kabrió vásárlási láz Magyarországon?

A magyar piac egészét hirdetésszámban és megtekintésben lefedő Használtautó.hu adatai szerint idén is beindult a kabriószezon. Az elmúlt 1 év statisztikáit átböngészve az is kiderül, hogy a magyarok milyen és mennyi idős kabriókat keresnek, és azokat mekkora átlagáron lehet megvásárolni. Egy biztos: tavalyhoz képest fiatalabb és drágább modelleket keresnek a portálon.
2024. 04. 26. 04:30
Megosztás:

Ezért növekedhet a kereskedelmi ingatlanpiac aktivitása

Miután 2023-ban az irodapiaci és ipari-logisztikai kihasználatlansági ráták visszafogott kereslet és érdemi új átadások mellett tovább emelkedtek, 2024-ben a gazdasági növekedésen keresztül erősödhet a kereskedelmi ingatlanpiac aktivitása - állapította meg a jegybank szakértője a Magyar Nemzeti Bank (MNB) csütörtöki online sajtótájékoztatóján.
2024. 04. 26. 04:00
Megosztás:

Magyar kutató fejlesztett őssejtaktiváló étrend-kiegészítőt

Az öregedés elleni küzdelem nem új keletű törekvés az emberiség történelmében, de a modern tudományos kutatások és az innovációk révén ma már sokkal több eszköz áll rendelkezésünkre ennek a természetes folyamatnak a lassítására. A genetikai öregedés mérséklésére irányuló kutatások különösen az utóbbi években kerültek előtérbe, amikor a tudósok rájöttek, hogy bizonyos növényi hatóanyagok képesek befolyásolni a sejtek megújulását és életidejét, ezzel lassítva az öregedés biológiai óráját – hívja fel a figyelmet Dajka Levente biológus, gyógyszerkutató és -fejlesztő.
2024. 04. 26. 03:00
Megosztás:

Özvegyi nyugdíj friss! - Meddig kaphatja valaki az özvegyi nyugdíjat?

Magyarországon az özvegyi nyugdíj azoknak a házastársaknak jár, ahol a egyik fél elhunyt, és a házasság fennállása alatt legalább az egyikük rendelkezett társadalombiztosítási jogosultsággal. Az özvegyi nyugdíjat az elhunyt házastárs által a nyugdíjbiztosításba befizetett járulékok alapján számítják ki, és azt a házastárs halála után a házastárs részére folyósítják. A kérdés, hogy kinek és meddig jár az özvegyi nyugdíj a jelenleg érvényes szabályozás alapján? A választ az ado.hu szakmai portál blogbejegyzéséből ismerhetjük meg.
2024. 04. 26. 02:00
Megosztás:

Megvan az öregedés ellenszere - növényi hatóanyag a megoldás

Az időkereket visszaforgatni? Igen! Természetes összetevők, melyek harcot hirdetnek az öregedés ellen. Mutatjuk mik ezek.
2024. 04. 26. 01:00
Megosztás:

Száguld a Toncoin (TON), bár csalók próbálják lejáratni azt

A Toncoin (TON) tulajdonosoknak folytatódik a hullámvasút, miután a token 4 százalékot zuhant a közösséget célzó, gyorsan terjedő átverési kampányról szóló hírek miatt. Eközben a Mega Dice token (DICE) előértékesítése nem mutatja a lassulás jeleit, már majdnem 500 ezer dollárt kaszált, ahogy a befektetők felkapaszkodnak a "GambleFi" őrületre.
2024. 04. 26. 00:01
Megosztás:

Elzárták a Sió-zsilipet

Befejezte a Balaton vízeresztését a Közép-dunántúli Vízügyi Igazgatóság szerdán a siófoki vízszintszabályozó zsilip zárásával - közölte az Országos Vízügyi Főigazgatóság szóvivője az MTI megkeresésére.
2024. 04. 25. 23:30
Megosztás:

Az MNB cáfolja a TikTokon terjesztett álhírt

Hamis az állítás, és semmiféle valóságalapja nincs annak, amit egy ismeretlen személy a TikTokon terjeszt arról, hogy az önkormányzati választások után bizonyos összeghatárig befagyasztják a lakossági bankbetéteket Magyarországon - szögezte le csütörtöki közleményében a Magyar Nemzeti Bank (MNB).
2024. 04. 25. 23:00
Megosztás:

Brutálisan sok autót gyártott Oroszország az előző évhez képest

Oroszországban 161 ezer személygépkocsit gyártottak az idei első negyedévben, 81,3 százalékkal többet a tavalyi első negyedévinél - áll az orosz statisztikai hivatal csütörtöki jelentésében.
2024. 04. 25. 22:30
Megosztás: