Drágul a tömegközlekedés Nyíregyházán
A járatritkítást az indulási időközök módosításával, 5-30 perc közötti növelésével valósítja meg a társaság - mondta a cégvezető. Kiemelte: a reggeli és késő délutáni csúcsidőszakot az indulási ciklus "széthúzása" nem érinti, csak nap közben, amikor jóval kevesebb az utas, közlekednek majd ritkábban az autóbuszok Nyíregyházán.
A vezérigazgató tájékoztatása szerint januárban az általános forgalmi adó növekedése miatt már volt egy tarifarendezés. Ezzel együtt továbbra is országos átlag alatti a jegyár a nyírségi nagyvárosban, a megyeszékhelyek közötti rangsorban az összvonalas bérletek és az autóbuszvezetőknél váltott jegyek esetében egyaránt ötödik, az elővételben váltott jegyeknél a hetedik, míg a tanuló- és nyugdíjas bérleteknél a kilencedik helyen áll a Szabolcs Volán Zrt. tarifája.
Március elsejétől az elővételben váltott autóbuszjegyek ára 235 forintról, 245-re, a napijegyeké 1.175 forintról 1.225-re, az összvonalas bérletek ára 5.880 forintról 6.120-ra, a heti bérleteké pedig 1.960 forintról 2.040-re nő a szabolcsi megyeszékhelyen. Az összvonalas tanuló- és nyugdíjas bérletért pedig 2.340 forint helyett 2.440 forintot kell fizetni csütörtöktől.
A Szabolcs Volán Zrt. tavaly több mint 27 millió 41 ezer utast szállított a nyíregyházi helyi járatokon. Egy évvel korábban az utas szám 27 millió 563 ezer volt, azaz 1,9 százalékkal kevesebben vették igénybe a tömegközlekedési eszközt utazásukhoz. A társaság várható 2011-es árbevétele - a mérleg még most készül - meghaladja az 1 milliárd 395 millió forintot Nyíregyházán.
Tavalyelőtt több, mint 1 milliárd 313 millió forint volt az összeg. A Szabolcs Volán Zrt., amely a nyíregyházi önkormányzattal kötött közszolgáltatási szerződés alapján működteti a tömegközlekedés a 120 ezer lakosú nyírségi nagyvárosban, tavaly több, mint 391 millió forintot fordított üzemanyag vásárlásra. Egy évvel korábban 337 millió forint feletti volt ez az összeg, s a növekedés - az üzemanyagárak emelkedése miatt - csaknem elérte a 16 százalékos mértéket. (MTI)