Egyre inkább Kína felé kacsintgat a német Volkswagen
Akkor amikor a gépjármű értékesítések a legtöbb fejlődő országban stagnálást mutatnak, Kínában soha nem látott bővülés mutatkozik. Az értékesítések tavaly 45 százalékkal 13,6 millió gépjárműre emelkedtek, mely meghaladta az USA-ben mért 10,5 milliós értékesítést, ezzel a átvette a világ legnagyobb autópiaca címet az Egyesült Államoktól. Az igények az idei évben sem mérséklődnek, csak az első negyedévben 76 százalékkal emelkedtek.
Kínában a Volkswagen a legnagyobb európai autógyár, mely mindenképpen törekszik arra, hogy megőrizze a vezető pozícióját az ázsiai országban. A mostani bejelentés, mely szerint további 1,6 milliárd eurós befektetést kíván eszközölni a tavalyi 4,4 milliárdon felül, ezt a célt szolgálja. A mostani befektetéssel új gyárakat kíván létesíteni két telephelyen, és új modellekkel kíván megjelenni a piacon.
A Volkswagen több mint 450.000 gépjárművet szállított le Kínában és Hong Kong-ban az első negyedévben, mely 61 százalékos növekedésnek számít az előző évhez képest. 2009 végére 1000 főre kevesebb, mint 50 gépjármű jutott Kínában, míg az USA-ban több mint 700. Mindez azt jelenti, hogy van még lehetőség a bővülésre.