Erős karácsonyi forgalomra számítanak az áruházláncok
 
			
		    Az Euronics decemberben a forgalom 10 százalékos  növekedésére számít az előző év azonos időszakához képest, a műszaki  áruházlánc tavaly is hasonló bővülést regisztrált az ünnepi időszakban. A  vállalat az MTI megkeresésére közölte: a műszaki piacon továbbra is a  december a legforgalmasabb, de a november egyre jobban megközelíti. A  vásárlók tudatosan igyekeznek korábbra tolni a karácsonyi vásárlást,  ebben a kereskedelmi akcióknak is fontos szerepe van. Sokan a  novemberi-decemberi időszakra ütemezik az ajándékvásárlás mellett a  nagyobb családi beruházásokat is. Az Euronics az év utolsó három  hónapjában éri el éves forgalmának csaknem 35 százalékát.
    
A  karácsony közeledtével a háztartási kisgépek forgalma kezd először  emelkedni. Az év slágertermékei a kávézáshoz kapcsolható termékek és a  férfi szépségápolási eszközök. Az Euronics arra számít, hogy a  padlóápolási termékek egyébként is jól teljesítő forgalma még tovább  erősödik december vége felé, ezt a szegmenst főleg a robotporszívók és  az idén közkedveltté váló vezeték nélküli állóporszívók hajtják.  Továbbra is jelentős a klasszikusan népszerű kategóriák, a  játékkonzolok, okostelefonok, okosórák, okostévék forgalma. Az említett  termékek iránt a kereslet átlagosan 20 százalékkal nő meg decemberben -  jelezte a cég.
    
A Praktiker szintén a forgalom 10 százalékos  növekedésére számít decemberben az előző év decemberéhez képest -  közölte a vállalat az MTI-vel. A barkácsláncnál nem a téli hónapok a  legforgalmasabbak, ugyanakkor a tavaly karácsonyinál határozottan  nagyobb növekedést várnak az idén, mert kínálatuk több karácsonyi  ajándékötletet, berendezési tárgyat, díszítő elemet tartalmaz, és  bővítették az áruházi alapterületeket is.
    
Decemberben a  szezonális termékek, például a karácsonyfatalpak, műfenyők, karácsonyi  izzók mellett jelentősen megnő a világítás, a klasszikus lámpák,  csillárok, falikarok, hosszabbító kábelek, kapcsolók, valamint a  dekorációs termékek iránti érdeklődés, ezeknek a forgalma 15 százalékkal  is nőhet a tavalyi azonos időszakhoz képest.
    
Sokan vesznek  ilyenkor barkácsszerszámokat, fúrógépeket, praktikus háztartási  termékeket és bútort, emellett a kályhák, illetve a fürdőszoba  felszerelések a legkelendőbbek. Évről évre változik a színvilág iránti  igény, a magyar vásárlók nagyon érzékenyek lettek az új irányzatokra -  jelezték.
    
Az adventi időszak általában 10-15 százalékkal  forgalmasabb az év többi hétvégéjéhez képest, a legnagyobb vásárlói  rohamot az ezüst- és aranyvasárnapi hétvégéken várja a Praktiker.
    
Kiemelt  karácsonyi forgalommal számol a MediaMarkt is. Az áruházlánc  tapasztalatai szerint decemberben több mint háromszor akkora is lehet a  forgalom, mint egy átlagos hónapban, egyes kiemelt napokon pedig egy  átlagos nap nyolcszorosára is nőhet, erre számítanak az idén is. A  karácsonyi vásárlások már most intenzívek, de a legnagyobb roham az  ezüst- és aranyvasárnapon várható az áruházakban - tájékoztatta a  vállalat az MTI-t.
    
A legnépszerűbb termékek között vannak a  nagyképernyős, nagyfelbontású televíziók, okostelefonok és  játékkonzolok. Egyre nagyobb a kereslet az olyan termékek iránt, amelyek  wifi-képesek vagy Bluetooth-kapcsolattal rendelkeznek. A MediaMarkt  ugyanakkor azt tapasztalja, hogy nem csak bizonyos termékek köre fogy  ilyenkor kiemelten, hanem az ezekhez választott kiegészítő  szolgáltatások értékesítése is. A novemberi akciók idején három és  félszeresére nőtt a szolgáltatás-értékesítés a tavalyihoz képest a  vállalatnál, ezek között a legnépszerűbb a kijelzővédő fóliák  felhelyezése, továbbá a kiterjesztett garancia szolgáltatás volt.
    
Az  Ikea tájékoztatása szerint a december kiemelten fontos az  értékesítésben, általában a társaság éves forgalmának 11 százaléka  realizálódik ekkor. Novemberben a vásárlók a nagyobb méretű termékeket  keresik a lakberendezési lánc áruházaiban, decemberben a kisebb méretűek  kerülnek előtérbe, így a dekorációs és az étkezéshez kötődő termékek,  valamint a játékok eladása nő. A dekorációs termékek közül a  legnépszerűbbek a gyertyák, díszek, csomagolóanyagok, illetve az ünnepi  világítás, az étkezéshez kapcsolódó termékek közül a poharak,  étkészletek, tároló dobozok, székek, asztalok a legkeresettebbek.
    
November  24-30. között az Ikea csaknem 99 ezer vásárlást, december 1-7. között  több mint 117 ezer vásárlást regisztrált, az árbevétel mindkét héten  hasonló, több mint 2,1 milliárd forint volt. Az Ikea jelezte azt is,  hogy az elmúlt hat pénzügyi év mindegyikében kétszámjegyű  forgalom-növekedést értek el Magyarországon. Az augusztus végén zárult  2019-es pénzügyi évben 18 százalékos volt a növekedés az előző pénzügyi  évhez képest, a 2020-as pénzügyi évben a nettó árbevétel 12 százalékos  emelkedésére számítanak.
    
A dm Magyarország a forgalom 8  százalékos bővülésére számít decemberben az előző év azonos időszakához  képest. A drogérialánc tájékoztatása szerint az év utolsó hónapja a  legforgalmasabb, de már novemberben elkezdődik a növekedés. Sokan az  utolsó pillanatokra hagyják a bevásárlást, így még az utolsó héten is  nagy érdeklődésre számítanak.
    
A legkedveltebb termék egyértelműen  a parfüm, de népszerűek a karácsonyi csomagok, az arcápolási termékek  és a férfi kozmetikumok is. A dm tapasztalatai szerint a vásárlók sokkal  tudatosabbak és felkészültebbek, több csatornán is tájékozódnak  vásárlás előtt, illetve egyre többen keresik a fenntartható termékeket,  erősödik az öko, bio és natur szegmens.
KALKULÁTORUNKKAL (csak kattints rá) MOST KISZÁMOLHATOD, HOGY:
- Mekkora az agyad a magyar átlaghoz képest?
- Mekkora lenne az ideális vérnyomásod?
- Mennyi pénzt kellene keresned, ha rendesen megfizetnék a tudásodat?
 
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                        