Félidőn túl a kötelező biztosítási kampány
Félidején túl a kötelező biztosítási kampány, már alig több mint tíz napjuk maradt az autósoknak, hogy jövőre olcsóbb vagy kedvezőbb szolgáltatást is nyújtani tudó kötelező biztosítást kössenek. Aki már váltott, jelentős árkülönbségekkel találkozhatott. Különösen feltűnő, hogy azok a biztosítók vesztik most a legtöbb ügyfelet, melyek az előző két év nagy nyertesei között voltak. A 2010-es kampányban alacsony díjaival berobbant Astra az elmúlt két hétben hetvenszer annyi ügyfelet veszített, mint ahányat nyert, de a múlt évi favoritot, az Uniqát is csupán fele annyi autós választja most, mint ahány innen más biztosítóhoz szerződik – derül ki a Netrisk.hu biztosítási portál összehasonlításából.
A piacvezető Allianz esetében az újonnan nyert szerződésekhez képest háromszor többen hagyják el. A vesztesek között van még a Posta biztosító is, míg a Genertel, a Groupama, a K&H és a Waberer Hungária minimum kétszer annyi új szerződést kötött eddig, mint ahányan tőlük elszerződtek. Bár a megkötött szerződések száma alapján csak hatodik, a legjobb arányt az Aegon mondhatja a magáénak: több mint háromszor annyi autós kötötte meg itt jövő évi kötelezőjét, mint ahány elhagyta a társaságot.
A Netrisk.hu kötési statisztikájából minden évben kiderül, mennyire bíznak az ügyfelek egy-egy biztosítói márkában. Az erős márkákat akkor is sokan választják, ha máshol olcsóbb ajánlatot kapnak. A gyengébb márkákat sokszor akkor sem, ha a legjobb árat kínálják. A márkák versenyében jelenleg a Generali vezet, csaknem háromszor több szerződést kötött ugyanis, mint ahányszor elsőként végzett az árversenyben.
Hasonlóan jó „márkaértékben” az Allianz. Bár a kalkulációk alig 1,5 százalékában adta a legjobb árat, a megkötött szerződésekből 3,4 százalékkal részesedett. Valamivel több mint kétszer többször választották tehát, mint ez csupán a díj alapján indokolt lenne. Az Allianznál az újrakötések aránya is átlag feletti: az új szerződések több mint felét a társaság eddigi ügyfelei adták.
A pozitív megítélésű társaságok között van még a Genertel, az Aegon, a Groupama, a K&H, az MKB, a Posta és az Uniqa. Az Union és a Signál megítélése semleges, esetükben az eltérés elhanyagolható. Az Astra, a Köbe és a Waberer Hungária viszont kevésbé vonzó márkanév: a Waberer mindössze fele annyi szerződést kötött eddig, mint ahányszor a legjobb árat adta. Igaz, százból 14 szerződést így is elvisz a versenyben.
A legolcsóbb kötelező biztosítást eddig egy idős Trabant tulajdonos kötötte, aki az idei díjának alig negyedéért, évi 1824 forintért kötötte meg az Aegonnál jövő évi kötelezőjét. A legrosszabbul egy főváros környéki Seat tulajdonos járt, aki több baleset okozójaként eddigi díjának mintegy kétszeresét, több mint 71 ezer forintot fizethet 2013-ban.