Figyeli a vállalkozások tájékoztatási gyakorlatát a GVH
A GVH ezt annak kapcsán közölte pénteken, hogy tapasztalatai szerint az ünnepek közeledtével az üzletláncok forgalmuk növelése érdekében gyakrabban alkalmaznak a termékek magyar eredetét hangsúlyozó reklámszövegeket, illetve jelzéseket. A közlemény szerint a versenyhivatal ilyen ügyekben a bejelentések és panaszok alapján 2010-ben egy, 2011-ben három, míg 2012-ben egy esetben indított eljárást.
Három ügyben már született döntés. A GVH tájékoztatása szerint a magyar termék fogalmát az eljárások, illetve a meghozott döntések időpontjában nem határozta meg jogszabály, így a hivatal a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény alapján járt el. A három lezárt ügyből kettőben megállapították a jogsértést, és bírságot is kiszabtak.
A harmadik eljárásnál a cég kötelezettséget vállalt, hogy a "magyar termék" megjelölést kizárólag olyan esetben alkalmazza, amikor a termékek származási helye igazoltan Magyarország, továbbá élelmiszerek esetén a termékek jellemző alapanyagai magyarok - közölte a GVH. A hivatal a kötelezettségvállalások teljesítését utóvizsgálat keretében ellenőrzi. (MTI)