Gondot okoz a munkahelyeken a közösségi média
A válaszadók 39%-a szerint a közösségi média használata rontja a munka termelékenységét, 24%-a szerint pedig a személyes és a szakmai kapcsolatoknak a közösségi médiában való összekeveredése munkahelyi problémákhoz vezethet.
"Számos dolgozó szemében a közösségi média úgyszólván lételem. Meghatározó része a kommunikációs eszköztáruknak, és előszeretettel használják életpályadöntéseik meghozatalában, vagy a munkakeresésben is" - mondta el Jónás Anikó, a Kelly Services Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.
- "A közösségi média használatának minden előnye mellett megvannak a maga veszélyei is, pl. amikor összekeveredik a személyes és a munkahelyi szféra."
A megállapítások a Kelly Global Workforce Index (KGWI), a Kelly Services által évente elvégzett munkaerő-piaci felmérés legfrissebb eredményei. A felmérésben 30 ország csaknem 170.000 dolgozója vett részt, köztük mintegy 8.500 magyar munkavállaló.
A magyarországi felmérés eredményei:
- A munkavállalók különböző korosztályai közül az Y generáció (19-30 évesek) 48%-a, az X generáció (31-48 évesek) 34%-a, míg az ú.n. Baby boomers generáció (49-66 évesek) 25%-a véli úgy, hogy elfogadható a közösségi média magáncélú használata a munkahelyen.
- 15% szerint elfogadható a barátokkal és a munkatársakkal véleményt cserélni a közösségi médiában munkahelyi ügyekről.
- A munkavállalóknak mindössze 11%-át figyelmeztették, hogy fejezze be a közösségi média használatát a munkahelyen.
- A válaszadók 26%-a inkább keres munkát a közösség média, mint a hagyományos csatornák, így az újságokban, az online álláshirdető portálokon vagy a munkaerő-közvetítő cégeken keresztül.
"Azt látjuk, hogy a közösségi média sokkal gyorsabban terjed a munkahelyeken, mint a kordában tartására rendelt szabályok" - tette hozzá Jónás Anikó. - "Miközben a munkavállalók hamar megtalálják a módját, miként fordíthatják a maguk előnyére az új eszközt, a munkaadók és a cégvezetők egyre tanácstalanabbul toporognak az olyan összetett kérdések előtt, mint az adatvédelem, a kommunikáció megfigyelése vagy az érzékeny üzleti információkhoz való hozzáférés."