Gyártás a Covid-19 időszakában

Bizonytalan időkben az emberek különböző teóriákhoz fordulnak. Megnyugvást, inspirációt és a közösség érzését várjuk, valamint tudni szeretnénk, hogy nem vagyunk egyedül tapasztalásainkban és szeretnénk megérteni, hogy mások hogyan küzdenek ebben a helyzetben. Ezt szem előtt tartva indítottuk el blogbejegyzés-sorozatunkat, hogy megoszthassuk a világ minden tájáról származó gyártóvállalatok történeteit, arról, hogy ők hogyan kezelik a Covid-19 világjárványt az alkalmazottak biztonságának és a vállalkozás életképességének megőrzése érdekében. Reméljük, hogy továbbra is – biztonságos távolságból – folytathatjuk az együttműködést annak érdekében, hogy gondoskodhassunk és tanulhassunk egymástól.

Gyártás a Covid-19 időszakában

Kezdjük otthonról: Martin Kjaerbo, az Universal Robots operatív feladatokért és ellátási láncokért felelős alelnöke

Rá szeretnénk világítani arra, hogy a Universal Robots, hogyan kezeli a Covid-19 járványt. Ebben a kérdezz-felelekben Martin Kjaerbo a UR operatív feladatokért és ellátási láncokért felelős alelnöke szemlélteti a vállalat hozzáállását, az új kihívásokat és azt, hogy a válság hogyan fogja alakítani a folyamatosan fejlődő Universal Robots-ot.

Mesélje el nekünk, hogyan működnek a folyamatok ma és hogyan működtek a járvány előtt:

Január elején megkezdtük a Kínában bekövetkezett fejlemények alapos nyomon követését, és elkezdtünk felkészülni a vírus terjedésének lehetséges világpiaci hatásaira, legfőképpen ott, ahol mi is jelen vagyunk. Amikor számos országban megjelentek az otthon maradásra irányuló utasítások, mi már készen álltunk a gyors alkalmazkodásra.

Jelenleg minden olyan alkalmazottunk, akik nem vesznek részt közvetlenül a robotok előállításában, otthonról dolgozik. Ez azt jelenti, hogy minden admin, értékesítés, menedzsment és K+F csoporttag távmunkában dolgozik és napi kapcsolatban vannak az online megbeszélések keretein belül. Ez a helyzet a dániai székhelyünkön és a világ 27 másik irodájában is.

Számos kutatás-fejlesztés területen tevékenykedő fejlesztési mérnökünk állított fel laboratóriumot saját garázsában. Robotokat küldtünk velük haza, és ez egy olyan helyzetet eredményezett, amely meglepően jól működött, különösen mivel a rendelkezésre álló UR+ szimulációs szoftver eszközökkel így képesek voltak használni azokat és együttműködni velük. Nagyszerű volt megtapasztalni azt, hogy az alkalmazottak milyen gyorsan tudnak alkalmazkodni.

Hogyan befolyásolta a helyzet az ellátási láncokat, és mit tett ezek enyhítése érdekében a vállalat?

A Covid-19 kirobbanása, kétségkívül, komoly károkat okozott. Ebben az időben az ellátási láncunk nagyon komoly kihívásokba ütközött. Szerencsére már kettős forrású ellátási láncot alkalmaztunk, amely azt jelentette, hogy amikor Kínában elkezdett leállni minden, nem voltunk olyan kiszolgáltatottak, és volt lehetőségünk arra, hogy ugyanazokat az alkatrészeket máshonnan szerezzük be. Mivel Kína jelenleg újra nyitva áll, Európa nagy része pedig zárva van, így látható, hogy ugyanaz a kettős forrású stratégia fordítva is működik. Ennek eredményeként nem volt semmiféle zavar a működésben, és a termelési kapacitásunk is változatlan maradt. Ezen a ponton az ellátási lánc átalakítása elengedhetetlenül nagy mennyiségű agilitást és gondosságot igényelt.

Milyen főnök lennél? Megmutatjuk!

Folyamatosan próbálunk továbbra is előre tekinteni, a korábbi nyersanyag-vásárlási megrendelések megszerzésével, és nem csak a saját beszállítóink , hanem a második-, harmadik- és negyedik szintű beszállítóink átvizsgálásával is annak érdekében, hogy megbizonyosodjunk arról is, hogy szállíthatnak-e. Ennek eredményeként nem kellett egyik robot modellünket sem újraépíteni.

Szükséges volt a gyártósor szerkezetének átalakítása a fertőzés kockázatának minimalizálása érdekében, vagy személyi védőfelszerelést (PPE) kellett biztosítani a munkavállalók védelme érdekében?


A Dániában található gyártósorunkon, ahol minden gyártási tevékenységet robotok látnak el, egyről két műszakos munkarendre álltunk át, annak érdekében, hogy a munkatársakat fizikailag jobban el tudjuk különíteni egymástól. Betartjuk a kétméteres (6 láb) távolságot az emberek között az előírásoknak megfelelően, és gyakorlatilag mindenhova kézi higiéniai állomásokat telepítettünk. Minden alkalmazott kesztyűt visel a gyártósorokon. Az arcmaszkok viselése jelenleg még nem tartozik a dán hivatalos megelőzési ajánlások közé, de ha szükségesé válik, akkor készen állunk kiosztásukra.

A munkaidő két műszakba történő osztása azt is jelenti, hogy egyszerre kevesebb ember veszi igénybe az éttermet. A központban arra kértük a termeléssel foglalkozó személyzetet, hogy kisebb csoportokban tartsanak szünetet, és minden étel előre csomagolt egyszerhasználatos evőeszközökkel lássák el, annak érdekében, hogy a büfében elkerüljük a keresztfertőzést. Fontosnak tartottuk kihangsúlyozni a távolságtartás fontosságát a szünetek alatt, így az étteremben eltávolítottuk minden második széket.

Hogyan kommunikálják a szükséges termelési változtatásokat a személyzettel és hogyan kezelik ezeket?


Az alkalmazottjaink csodálatos reakciót mutattak, határozottan van egy felfokozott érzés, amely azt mutatja, hogy mindannyian együtt vagyunk ebben a szituációban. Hihetetlenül nagy segítőkészég mutatkozott, mivel mindannyian azt szeretnék látni, hogy a vállalatunk keresztül jut ezen a helyzeten. Számos gyártási területre vonatkozó javaslat érkezett közvetlenül az alkalmazottaktól, amelyek azt hangsúlyozták, hogy tudjuk hatékonyabban végezni a munkafeladatokat, hogyan tisztíthatjuk meg az eszközöket, hogyan lehet betartani az új szabályozásokat stb.

A két műszakba történő átállás nagyon simán ment. Sok olyan alkalmazottunk, akiknek a gyermekeik ebben a helyzetben napközben otthon vannak, szívesen vállalták el az éjszakai műszakot, így többet tudtak nappal a gyermekeikkel lenni.

Most jobban támaszkodik a vállalt az automatizálásra, mint korábban?

Mondhatjuk, hogy a saját gyógyszereinket használjuk. A gyártósoron UR kobotokat alkalmazunk a UR kobotok összeszerelésére. Ilyen körülmények között természetesen alaposan megvizsgáljuk minden egyes termelési folyamatunkat, annak érdekében, hogy megtudjuk, hol lehet enyhíteni a munkavállalókon és hol tudnak a kobotok még több feladatot átvállalni és ez a gyártási folyamatok még nagyobb automatizálását eredményezi. Ez egy folyamatban lévő tevékenység volt, amelyet a világjárvány felgyorsított. Úgy vélem, nagyon sok ügyfelünk jelenleg ugyanezen a fejlődésen megy keresztül, és kezdenek rájönni, hogy segíthetnek a kobotok a személyzet mentesítésében.

Hogyan bizonyosodnak meg arról, hogy a termékek időben odaérnek a végfelhasználókhoz?

Mielőtt a határokat lezárták, elkezdtük késztermékeinket az USA-ban, Malajziában, Kínában és Hollandiában lévő raktárainkba szállítani, mivel számítottunk rá, hogy a lezárások hatással lesznek a teherfuvarozásra is. Szerencsére ez nem történt meg akkora mértékben, mint amitől féltünk, de a logisztikai repülőjáratok törlése nagyon sok fejfájást okozott. Nemrégibben volt egy nagyobb megrendelésünk egy Koppenhágából induló járatra, amelyet teherautóval szállítottunk Stockholmba, majd onnan tudtuk elküldeni azt egy repülőgéppel. Vannak ehhez hasonló problémák, amelyeket meg kell oldani, de eddig nem volt semmilyen késedelem a robotok ügyfelekhez időben történő eljuttatásában.

A dán központban a robotokat két különböző raktárban tároljuk, így abban az esetben, ha az egyik raktárban kitörne a koronavírus, a másikból tudjuk szállítani a termékeket. Szerencsére ez idáig még nem történt meg.

Ön szerint hogyan változtatja meg ez a válság az Önök vállalatát? Melyek a legfontosabb tanulságok?

Úgy gondolom, az egyik legfontosabb tanulság, az ellátási lánc kettős beszerzése és az összes beszállítóval ápolt szoros kapcsolat fontossága. Nem tudom ezt eléggé hangsúlyozni. Minden egyes alkatrészszámra rendelkezésre állási előrejelzést készítünk, ismerjük a gyengeségeinket és ügyelünk arra, hogy mindig legyen biztonsági tervünk azok biztosítására.

Az önök vállalkozásának működési módja hosszútávon is megváltozik?


Úgy gondolom, hogy ebből az örökre megváltozott gondolkodásmódból egyszer kiléphetünk. A helyzet napos oldalláról nézve, ez egy hatalmas felvilágosítás volt, amely meglehetősen nagy mértékben megváltoztatta a termelést és fokozott figyelmet fordított az egészséges munkakörnyezet biztosítására. Az új fertőtlenítő állomásink nem mennek sehová, még akkor sem, ha a vírus elmúlt.

Másrészről azonban szomorú, hogy az interperszonális kapcsolatok, mint például a kézfogás vagy egy baráti ölelés nem térnek vissza a szokásos módon. Nem tudom, mikor leszünk képesek újra ilyen módon kommunikálni egymással és ez elkeserítő. Remélhetőleg egy nap ez ismét lehetséges lesz.

Hozzászólások

Bővíti termelési kapacitását és telephelyét a szegedi Florin Zrt.

Uniós és hazai támogatással, több mint 716 millió forintos beruházással bővíti termelési kapacitását és szegedi telephelyét a vegyipari termékeket előállító Florin Zrt. - tájékoztatta a cég az MTI-t.
2020. 08. 08. 10:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Tapasztalt jogi szakértővel erősödött az OTT-ONE Felügyelő- és Audit Bizottsága

Dr. Fábián Ábel Balázs személyében tapasztalt jogi szakemberrel erősítette meg Felügyelő- és Audit Bizottságát az OTT-ONE Nyrt. a társaság mai napon megtartott rendkívüli közgyűlésének döntése nyomán. A közel másfél évtizedes szakmai múlttal rendelkező, korábban a Szerencsejáték Zrt. jogi igazgatóhelyetteseként tevékenykedő szakértő Prof. dr. Nemeskéri Zsolttal és dr. Szabó-Kovács Rékával tölti be a rá ruházott tisztséget.
2020. 08. 07. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Nem fizet osztalékot a PannErgy Nyrt.

A PannErgy Nyrt. pénteki közgyűlése jóváhagyta az igazgatótanács közgyűlési hatáskörben korábban hozott határozatát, amelynek értelmében eredménytartalékba helyezik a 2019. évi adózott eredményt, 43,47 millió forintot, így a társaság nem fizet osztalékot - közölte a PannErgy Nyt. pénteken az MTI-vel.
2020. 08. 07. 18:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Az Allianz digitális megoldásai gyors és hatékony ügyintézést kínálnak

A hazai biztosítói piacon az Allianz Hungária az elsők között vezette be azokat a digitális technológiákat, amelyek egyszerűbbé, kényelmessebbé, gyorsabbá, és nem utolsó sorban papírmentessé teszik az ügyintézést, valamint az értékesítési folyamatokat. A vállalat ügyfeleinek ma már mintegy hatvan százaléka online intézi biztosítási ügyeit, és egyre többen választják az online biztosításkötés lehetőségét. Az Allianz utas-, lakás- és gépjármű-biztosításait követően, néhány hónapja az életbiztosítások szerződéskötési folyamatai is teljes mértékben digitálissá – ezáltal érintés- és papírmentessé – váltak.
2020. 08. 07. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Esett a Mol-csoport EBITDA-eredménye a járvány miatt

A Mol-csoport 113,9 milliárd forint (353 millió dollár) tisztított, kamat-, adófizetés és amortizáció előtti eredményt ért el az idei második negyedévben, ami dollárban számolva 44 százalékos, forintban 38 százalékos csökkenés az előző év azonos időszakához képest; a féléves tiszta EBITDA 305,2 milliárd forint (975 millió dollár) lett, dollárban 15 százalékkal, forintban 6 százalékkal kevesebb, mint tavaly az első hat hónapban - tette közzé a társaság a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján pénteken.
2020. 08. 07. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Jó eredmény az OTP-nél

Az OTP-csoport az idei második negyedévet 78,67 milliárd forint konszolidált adózás utáni nyereséggel zárta, az előző negyedév 4 milliárd forintos vesztesége után, így a féléves nyeresége 74,6 milliárd forint lett. A második negyedévi nyereség 25 százalékkal, a féléves 58 százalékkal alacsonyabb az előző év hasonló időszakának nyereségénél.
2020. 08. 07. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Belép a belföldi utasbiztosítási piacra az Europ Assistance Magyarország

Egyedülálló, a belföldi nyaralás közben előforduló egészégügyi, a gépjárművel, kapcsolatos problémákra, sőt, az otthon maradt családtagokra és a lakásra is vonatkozó komplex, egy hónapra is megköthető biztosítással lépett piacra az Europ Assistance Magyarország. A cég tavaly 256 ezer esetben sietett bajba jutott ügyfelei segítségére – áll az Europ Assistance Magyarország (EA Magyarország) pénteki bejelentésében.
2020. 08. 07. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Nyereséges maradt a PannErgy Nyrt.

A PannErgy Nyrt. 3,197 milliárd forint árbevételt ért el az idei első félévben a tavalyi hasonló időszak 3,121 milliárd forintja után, ugyanakkor konszolidált nettó nyeresége csak 93 millió forint lett az egy évvel korábbi 603 millió forintot követően - derül ki a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján csütörtökön közzétett első féléves beszámolóból.
2020. 08. 07. 09:00
Megosztás:
Hozzászólások:

11,5 milliárd forintot fordítanak a bértömeg növelésére a Magyar Postánál

A Magyar Postánál az idén 11,5 milliárd forintot fordítanak a bértömeg növelésére, ez az összeg lefedi az átlagos 8 százalékos differenciált, valamint a szenioritás alapú 4000 és 8000 forint közötti alapbéremelést és a decemberre időzített egyszeri kifizetést - mondta a Postás Szakszervezet elnöke csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón.
2020. 08. 07. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Csökkenő árbevétellel és növekvő veszteséggel zárta a Waberer's a második negyedévet

Az idei második negyedévben 33,1 százalékkal 115,5 millió euróra csökkent a Waberer's International Nyrt. bevétele, rendszeres nettó vesztesége pedig a tavalyi 9,1 millió euróról 14,6 millió euróra nőtt - derül ki a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján csütörtökön közzétett beszámolóból.
2020. 08. 07. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Jól benézték az elemzők a Siemens eredményét

539 millió euróra feleződött a Siemens profitja a gazdasági harmadik negyedévben, ami azonban jócskán felülmúlta a 82 millió eurós elemzői konszenzust.
2020. 08. 06. 22:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Többségi tulajdonrészt szerez az Iniciál Autóházban az AutoWallis

További 20 százalékos üzletrészt szerez az AutoWallis Nyrt. az Iniciál Autóház Kft-ben, ezzel 60 százalékra növeli részesedését a nyugat-magyarországi régióban meghatározó pozícióval rendelkező, hét autómárka értékesítésével és márkaszervizelésével foglalkozó vállalatban.
2020. 08. 06. 21:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Újra nyereséges lett az UniCredit

A második negyedévben 420 millió eurónyi nyereséget ért el az UniCredit, felülmúlva a 235 millió eurós elemzői várakozást.
2020. 08. 06. 18:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Vegyes számok az Adidasnál

Az Adidas második negyedéves árbevétele év/év alapon 35%-kal 3,58 milliárd euróra csökkent, de még így is felülmúlta a 3,24 milliárd eurós piaci konszenzust.
2020. 08. 06. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

2024-ig sem térhet vissza a Lufthansa forgalma

A második negyedévben a Lufthansa 80%-os árbevétel visszaesést szenvedett el, így bevételei 1,89 milliárd euróra csökkentek.
2020. 08. 06. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Rekord veszteség a BMW-nél

A társaság 666 millió eurós működési veszteséget termelt a második negyedévben.
2020. 08. 06. 05:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Érdekes húzás a Walt Disney-től

Meglepő profitot jelentett a Walt Disney a gazdasági negyedévre, miután 0,08 dolláros tisztított EPS-t ért el a várt 0,63 dolláros veszteséggel szemben.
2020. 08. 06. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Veszteséges negyedévet zárt a BMW

Veszteséggel zárta az idei második negyedévet a BMW konszern, tizenegy éve az első alkalommal, a vezetés azonban a járványvédelmi korlátozások miatt világszerte beszűkült autópiaci forgalom mellett is bizakodóan tekint az év második fele elé a cég honlapján szerdán publikált eredmény beszámoló alapján.
2020. 08. 05. 21:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Új pénzügyi vezető csatlakozott a Cordiához

Tomasz Łapińskit Bódis Péter váltja a Cordia International Zrt. pénzügyi vezetői posztján. A szakember nemzetközi szervezeteknél megszerzett több mint 20 éves tőkepiaci és befektetési alapkezelői tapasztalattal érkezett a vállalathoz.
2020. 08. 05. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Bővülő hitelállomány mellett tartalékol az Erste Bank

Az Erste Bank eredményén látszik a második negyedévben a pandémiás válság hatása. A bank a várható magasabb veszteségekre készülve jelentős tartalékot képzett. Ugyanakkor a Babaváró hitel töretlen népszerűsége miatt nőtt az új lakossági hitelek folyósítása, a vállalati hitelezést pedig az NHP Hajrá segítette.
2020. 08. 05. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások: