Használtautó-kereskedést nyitott Budaörsön a Porsche Hungaria
Az M1-es, M7-es közös autópályaszakasz közötti füves területen, a Parts Center Budapest alkatrészraktár mellett, 11 000 négyzetméteren kiépített Das WeltAuto Centrum a Volkswagen konszern márkáit forgalmazó importőr második saját értékesítési pontja a főváros térségében, a budapesti Frangepán utcai telephely mellett.
Az új kereskedést hat alkalmazott működteti, a kínálata 220, legnagyobbrészt 0-7 év közötti autó a Volkswagen-csoport márkáiból. Az előzetes tervek szerint az idén 700 autót értékesíthet a központ, a későbbiekben akár évi 900-1000 darabot.
Németh Balázs, a Porsche Hungaria Kft. (PH) ügyvezető igazgatója elmondta: a magyarországi használtautó-piacon nő a kereslet a fiatal használt autók iránt, a kínálat azonban nem tud ezzel lépést tartani. Emlékeztetett arra, hogy a rekordév 2019 volt, amikor 810 ezer használt autót írtak át, ebből 156 ezer import használt kocsi volt. Tavaly több mint 774 ezer autót vásároltak használtan, az idén ez a szám az első negyedév statisztikái alapján tovább csökkenhet - jelezte.
A 2020. évi átírásokból mintegy 200 ezer kereskedőkön keresztül történt, ebből 8350 autót a Das WeltAuto értékesített. Az idén 6500 jármű eladásával számol a PH használt autó üzletága.
Az ügyvezető kitért arra, hogy a használt járművek piacán is megjelentek az elektromos modellek, a mintegy 800 ezres piacon tavaly 1996 volt elektromos meghajtású.
A Das WeltAuto 20 éve van a magyar piacon, ez alatt mintegy 150 ezer kizárólag állapotfelmérésen átesett, megbízható, szervizelt autót értékesített. A használtautó-kereskedők közül egyedüliként rendelkezik országos értékesítői hálózattal, amely a budaörsi beruházással együtt immár 28 tagú.
A Porsche Hungaria további beruházást is indított a Parts Center Budapest szomszédságában, itt épül fel 2021-ben 2,2 milliárd forintból a Porsche Hungaria Innovációs és Oktatási Centrum. Az új épület ad majd otthont az importőr képzéseinek, műszaki oktatásainak, elsősorban a mintegy 1000 fős értékesítési és szervizfeladatokat ellátó munkatárs számára.
Budaörsön épül meg a Porsche Hungaria első, elektromos autós kiegészítőket értékesítő márkájának, a MOON-nak a bemutatóterme is, a MOONCITY tervezett nyitása 2022-re várható.
Németh Balázs kiemelte: Volkswagen konszern érdekkörébe tartozó magyarországi társaságcsoport a magyar GDP 7,5 százalékának megfelelő eredményt termel, és több mint 14 ezer embert foglalkoztat. A Porsche Hungaria Kft. 74 szervizközpontból és 60 értékesítési pontjából álló hálózatával az egyetlen importőr Magyarországon, amely az autókínálat teljes szortimentjét ki tudja szolgálni.
Megjegyezte: az autóipar átalakulásához igazodva már most 27 különböző plug-in hibrid modell és hétféle elektromos meghajtású autó szerepel a márkacsoport kínálatában, és továbbiak érkeznek.
A Porsche Hungaria Kft. értékesítése 2020-ban 361 milliárd forint, egy évvel korábban 403 milliárd forint volt. Az adózott eredmény tavaly 4,7 milliárd forint, 2019-ben 2,3 milliárd forint volt.