Imádunk játszani, és zenét hallgatni - ez látszik a Vivendi eredményén
"Sokkal nagyobb hátrányt okoznak számunkra az önkényes állami döntések, mint a gazdasági válság" - jelentette ki a cég vezére Jean-Bernard Levy a "Les Echos" gazdasági napilap keddi számában megjelent cikkben. Különösen az állami televíziózás finanszírozása céljából a távközlési vállalatokra kivetett forgalmi adót és a negyedik mobil szolgáltatói koncesszió 240 millió eurós "elkótyavetyélését" illette éles kritikával.
Az idei első félévben a Vivendi 17 százalékkal 13,2 milliárd euróra növelte forgalmát, ezzel párhuzamosan adó, kamat és amortizáció előtti nyeresége (EBITDA) 13 százalékkal 2,9 milliárd euróra emelkedett. Adózott eredménye 2,8 százalékkal 1,2 milliárd euróra nőtt a magas kamatköltségek miatt. A második negyedévben a forgalom 11 százalékkal 6,6 milliárd euróra, az EBITDA eredmény 10 százalékkal 1,5 milliárd euróra nőtt éves bázison. Az adózott eredmény 7 százalékkal 711 millió euróra emelkedett.
A Vivendi 43 ezer alkalmazottat foglalkoztat a világ 77 országában. A csoporthoz tartozik a Universal Music Group, az Activision Blizzard számítógépes játék forgalmazó, a Canal+ tévécsatorna, valamint az SFR és a Maroc Telecom mobil távközlési szolgáltató vállalatok. Az Activision Blizzard "Guitar Hero" és "Call of Duty" játékainak köszönhetően 373 millió euróra megnégyszerezte üzemi eredményét. A számítógépes játék üzletág forgalma akvizícióknak köszönhetően háromszorosára, 1,5 milliárd euróra emelkedett.
A Universal Music forgalma 2 milliárd euró felett stagnált, nyeresége egy ötödével 211 millió euróra csökkent. A legális zeneszám letöltések piaca folyamatosan növekszik, az első félévben 500 millió eurós forgalmat bonyolított, 30 százalékkal többet mint az előzőben.