Járattörlésre nem fizet az utasbiztosítás
Az utasbiztosítások általában csak a kiutazás során bekövetkezett járatkéséskor fizetnek, a hazautazás késedelme nem szerepel a vállalt kockázatok között - áll a K&H biztosító MTI-hez eljuttatott közleményében. Horváth Péter megerősítette ezt a gyakorlatot, kiegészítve azzal, hogy a késedelem és a járattörlés különböző fogalmak, és ez utóbbi szintén hiányzik a vállalt kockázatokból.
A járatkésés azt jelenti, hogy az érkezési ponton nem éri el a csatlakozást az utas, emiatt szállást kell foglalnia, és telefonon szervezni a további utat, amely többlet költséggel jár. Ilyenkor a biztosítók egy fix összeget fizetnek. A tagozatvezető szerint a járattörlés nem késés, mivel el sem indul a jármű. Viszont előfordulhat olyan eset, hogy az átszállásnál - ahol az utas a tranzit váróban tartózkodik - törlik a tovább vivő járatot.
Ilyenkor viszont fizeti a járatkésésért járó összeget a biztosító. Marosvölgyi Péter az Aegondirekt.hu - az Aegon direkt, vagyis internetes biztosítója - szakmai igazgatója az MTI-nek elmondta, hogy náluk a járatkésési átalány 100-500 ezer forint, attól függően, hogy milyen biztosítást vásárolt az ügyfél. A járattörlés viszont nem szerepel a kockázatok között, azért nem is fizetett vásárláskor a biztosított.