Jelentős árbevétel-növekedéssel számol a Dale Carnegie Magyarország
Peter Sterck kiemelte, hogy a 2012-re tervezett 200 millió forintos árbevételt összességében változatlan kereslet mellett is el tudják érni, bár egyes ágazatokban - például az energiaszektorban vagy az autóipari beszállítás területén - nőtt a tréningek iránti kereslet, az építőiparban azonban jelentősen visszaesett. Idén arra készülnek, hogy a kis-és közepes vállalkozások, valamint a multinacionális vállalatok csoportjának szegmentálásával speciális, az egyes cégek igényeire szabott képzési csomagokat készítenek - mondta az ügyvezető.
A Magyarországon 7 trénerrel dolgozó cég tavaly 12 millió forintos adózás előtti eredménnyel zárt, ezzel megduplázta 2010-es eredményét. Jean-Louis Van Doorne, az amerikai központú Dale Carnegie EMEA (Európa, Közel-Kelet, Afrika) régióért felelős helyettes vezetője az MTI-nek elmondta, hogy a cégcsoport - a válság ellenére - minden régióban árbevétel-növekedéssel számol idén. Ismertette, hogy Európában és Észak-Amerikában körülbelül 10, a Közel-Keleten 18, Ázsiában 12, Dél-Amerikában pedig 20 százalékos növekedést várnak 2012-ben.
Hangsúlyozta, hogy a válság ellenére is fontos a munkavállalók képzése, mert az elkötelezett dolgozók jelentősen hozzájárulnak a cég eredményességének javításához. Kiemelte, hogy az Egyesült Államok 500 legnagyobb vállalatából (Fortune 500) 400 használja a Dale Carnegie módszereit, tréningjeit. Peter Sterck kifejtette: a gazdaság és a világ tele van változásokkal, a válság Magyarországon is érezteti hatását, de éppen ezekben az időkben különösen fontos a szemléletváltás, a változásokhoz való nyitottabb hozzáállás. Elmondta: sok cégnél azt tapasztalták, hogy éppen ott tudnak segíteni, ahol az emberek ellenállnak.
"Ellenállás helyett hozzáállást kell kialakítani", vagyis a változásokhoz való alkalmazkodásban segít tréningjeivel a Dale Carnegie - hangsúlyozta. Arra a kérdésre, hogy a cégeknek van-e pénzük az alkalmazottak trénigezésére, Peter Sterck azt mondta: ahol felismerték az alkalmazkodás fontosságát ott találnak erre forrást; ügyfeleik között kisebb cégek, és multik is megtalálhatók. Egy évben Magyarországon átlagosan körülbelül 40 céggel dolgozik a Dale Carnegie - fűzte hozzá. Annak kapcsán, hogy a cégek 2012-től nem fordíthatják saját munkavállalóik képzésére a szakképzési hozzájárulást, az ügyvezető elmondta: magyarországi árbevételük alig 10 százaléka származik ebből, így kevésbé veszélyezteti árbevételi tervüket ez a változás.
A Magyarországon 1988 óta jelen lévő, amerikai központú cégnek saját közlése szerint 2-3 százalékos részesedése van a magyar felnőttképzési piacon, indulásuk óta körülbelül 10.000 munkavállalót képeztek különböző cégeknél. Az anyavállalatot 1912-ben alapították, és 100 év alatt körülbelül 8 millió embert tréningeztek. A Dale Carnegie 88 országban van jelen, 160 franchise céggel rendelkezik. A cégcsoport tavalyi nettó árbevétele 130 millió euró volt, ezt idén 152 millióra tervezik növelni. A 2012. január 31-ével zárult öt hónapban az összes bevétel legnagyobb része (40 százaléka) az Egyesült Államokból származott, míg 20-20 százalékos részesedése volt Európának és Ázsiának.