Jelentős távol-keleti érdeklődés a magyar borok iránt
2009. 06. 14. 11:40
A tokaji édes-, a hazai vörösborok, valamint a magyar kulináris különlegességek keltették fel leginkább a Magyarországra látogató, az élelmiszer- és borpiacon tevékenykedő hongkongi cégek figyelmét, amelyek képviselői háromnapos programon vettek részt Magyarországon. (ProfitLine.hu)
A hongkongi cégeknek az ITD Hungary, a Hongkongi Kereskedelemfejlesztési Tanács és a Hongkongi Exportálók Szövetsége szervezte az üzletember-találkozót. Az ázsiai vendégek a Magyar Bormarketing Kht. kalauzolásával Magyarország legfontosabb bortermelő vidékeire is ellátogattak. Az ITD Hungary közleménye szerint a hongkongi cégek a háromnapos programon a magyar gourmet élelmiszerek gyártóival, valamint a tokaji, az egri, a villányi, a szekszárdi és a balatoni borvidékek borászaival találkoztak. Ázsiában egyre nagyobb a kereslet a borok iránt, ez elsősorban a külföldi borokat terhelő importvám eltörlésének köszönhető. A magyar borok hongkongi kivitele jelentősen nőtt: 2008-ban mintegy ötven százalékkal többet exportált Magyarország, mint 2007-ben - idézik a közleményben Kerekes Györgyöt, az ITD Hungary borágazatért is felelős vezetőjét. A magyar borok iránti komoly érdeklődést jelzi az is, hogy 2009. május 27-én szándéknyilatkozatot írt alá a két ország a hazai borok hongkongi népszerűsítéséről. A vörösborok különösen kedveltek: Ázsiában ugyanis a piros szín a sikert szimbolizálja, így étkezéseknél szinte természetes, hogy vörösbort fogyasztanak. A novemberi Hong Kong International Wine and Spirits nemzetközi kiállításon önálló nemzeti standon jelenhetnek meg a magyar borok az ITD Hungary és a Magyar Bormarketing Kht. szervezésében - jegyzik meg a közleményben. Tavaly a Hongkongi Kereskedelemfejlesztési Tanács által első alkalommal megrendezett nemzetközi bemutatón 25 ország és régió 240 kiállítója vett részt, a látogatók száma pedig majdnem elérte a húszezret. Az ITD Hungary 2006-tól kiegészítő jelleggel, 2007-től pedig már önálló programtervvel segíti a magyar borok külpiaci promócióját. A Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Ügynökség 2007 óta mintegy harminc programot szervezett a Magyar Bormarketing Kht-vel, amelyek a magyar borok exportját növelhetik. Ezek elsősorban az értékpiacokra, Svédországra és Hollandiára, valamint a referenciapiacnak tekinthető Nagy-Britanniára koncentráltak. Tavaly Svédországban 16, Nagy-Britanniában 29 százalékos volt az exportnövekedés, míg Hollandiában 24 százalékkal nőtt két év alatt az elért átlagos exportár.
A hongkongi cégeknek az ITD Hungary, a Hongkongi Kereskedelemfejlesztési Tanács és a Hongkongi Exportálók Szövetsége szervezte az üzletember-találkozót. Az ázsiai vendégek a Magyar Bormarketing Kht. kalauzolásával Magyarország legfontosabb bortermelő vidékeire is ellátogattak. Az ITD Hungary közleménye szerint a hongkongi cégek a háromnapos programon a magyar gourmet élelmiszerek gyártóival, valamint a tokaji, az egri, a villányi, a szekszárdi és a balatoni borvidékek borászaival találkoztak. Ázsiában egyre nagyobb a kereslet a borok iránt, ez elsősorban a külföldi borokat terhelő importvám eltörlésének köszönhető. A magyar borok hongkongi kivitele jelentősen nőtt: 2008-ban mintegy ötven százalékkal többet exportált Magyarország, mint 2007-ben - idézik a közleményben Kerekes Györgyöt, az ITD Hungary borágazatért is felelős vezetőjét. A magyar borok iránti komoly érdeklődést jelzi az is, hogy 2009. május 27-én szándéknyilatkozatot írt alá a két ország a hazai borok hongkongi népszerűsítéséről. A vörösborok különösen kedveltek: Ázsiában ugyanis a piros szín a sikert szimbolizálja, így étkezéseknél szinte természetes, hogy vörösbort fogyasztanak. A novemberi Hong Kong International Wine and Spirits nemzetközi kiállításon önálló nemzeti standon jelenhetnek meg a magyar borok az ITD Hungary és a Magyar Bormarketing Kht. szervezésében - jegyzik meg a közleményben. Tavaly a Hongkongi Kereskedelemfejlesztési Tanács által első alkalommal megrendezett nemzetközi bemutatón 25 ország és régió 240 kiállítója vett részt, a látogatók száma pedig majdnem elérte a húszezret. Az ITD Hungary 2006-tól kiegészítő jelleggel, 2007-től pedig már önálló programtervvel segíti a magyar borok külpiaci promócióját. A Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Ügynökség 2007 óta mintegy harminc programot szervezett a Magyar Bormarketing Kht-vel, amelyek a magyar borok exportját növelhetik. Ezek elsősorban az értékpiacokra, Svédországra és Hollandiára, valamint a referenciapiacnak tekinthető Nagy-Britanniára koncentráltak. Tavaly Svédországban 16, Nagy-Britanniában 29 százalékos volt az exportnövekedés, míg Hollandiában 24 százalékkal nőtt két év alatt az elért átlagos exportár.
Gurulóutat újít föl a KÉSZ Építő és Szerelő Zrt. a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren
A KÉSZ Építő és Szerelő Zrt. gurulóút-felújítás kezdett a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren – közölt a társaság pénteken az MTI-vel
Aki butik jellegű fesztiválra jár, az többet hajlandó fizetni?
Egyre több a butik fesztivál (vagy boutique festival angolul) Magyarországon, amelyek egy kisebb, exkluzívabb hangulatú zenei vagy kulturális rendezvényt valósítanak meg, Ezek a minőségre, egyediségre és különleges élményre helyezik a hangsúlyt, nem pedig a tömegre vagy a gigaméretre. A Balatonon ilyen például a Paloznaki Jazzpiknik amely 2025. július 31‑én, vette kezdetét. De ezen kívül is több tucat ilyen rendezvény lesz a Balatonnál.
Átlépte a 20 millió forintot a lakáshitelek átlagösszege
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) ma közzétett, 2025 júniusára vonatkozó adatai szerint a lakáshitelek és a személyi hitelek esetében is csökkent az új szerződések összege. Ennek ellenére továbbra is szépen teljesít a magyarországi hitelpiac, 2025 első felében jelentős növekedésről beszélhetünk. Eközben az új lakáshitel-szerződések átlagos összege meghaladta a 20 millió forintot, amire korábban még nem volt példa - írja közleményében a Bank360.hu szakportál.
Kombinálható lesz az új fix 3 százalékos lakáshitel más népszerű otthonteremtési támogatásokkal
Társadalmi egyeztetésre bocsátotta a Kulturális és Innovációs Minisztérium (KIM) azt a kormányrendeletet, amelynek célja a már meglevő és népszerű otthonteremtési célú támogatási konstrukciók összehangolása a szeptemberben induló fix 3 százalék kamatú, államilag támogatott lakáshitellel - közölte a tárca pénteken az MTI-vel.
Tablet egyetemre: költséghatékony Apple-megoldás tanuláshoz
A digitális tanulás 2025-re már nem csupán opció, hanem alapkövetelmény lett az egyetemi hallgatók számára. A megfelelő eszköz kiválasztása kulcsszerepet játszik a hatékony tanulásban és jegyzetelésben. Ha “tablet egyetemre’” témában keresgélsz, szinte biztos, hogy az Apple iPad és MacBook Air készülékek kerülnek először a látóteredbe – nem véletlenül. Ezek az eszközök kombinálják a csúcsteljesítményt, a hordozhatóságot és az egyedülálló Apple ökoszisztémát.
Stratégiai megállapodás: a Waberer’s és a Budapest Airport együttműködik a hazai légiáru-szállítás dinamikus fejlesztéséért
A mai napon Waberer’s International Nyrt. és a Budapest Airport Zrt. együttműködési szándéknyilatkozatot (MoU) írt alá, amelynek célja a hazai légiáru-szállítás és logisztika dinamikus fejlesztése, amely tovább erősíti azt a nemzeti törekvést, hogy Magyarország stabilan a legversenyképesebb légiáru-elosztó központ legyen Közép-Európában. A Waberer’s és a Budapest Airport megállapodásának legfőbb sarokpontja azon szinergiák kihasználása, amelyekkel a következő évtizedben is töretlen fejlődés valósulhat meg az egyik legfontosabb hazai stratégiai ágazat, a logisztika terén.
Elérte a 45 milliárd forintot a Demján Sándor 1+1 Program kifizetéseinek összege – már több mint 500 vállalkozás jutott forráshoz
Gyors ütemben halad a hazai kis- és középvállalkozások fejlesztését célzó Demján Sándor 1+1 Program végrehajtása: már több mint 500 vállalkozás jutott hozzá a támogatási forráshoz, összesen 45 milliárd forint értékben, így a kifizetések összege két hét alatt megduplázódott. A beruházások országszerte elindultak, a program érdemi lendületet ad a hazai KKV-k technológiai megújulásához és növekedéséhez.
Nincs pénzed fogorvosra? Akkor itt van rá a visszapénzes megoldás
A magyarok fele már igénybe vett magánegészségügyi szolgáltatást az elmúlt két évben, és egyre többen keresik az elérhető, mégis minőségi megoldásokat. A K&H visszapénz most már olyan lehetőséget is kínál, amelynek segítségével kedvezményesen finanszírozható a fogászati ellátás.
Módosult a GINOP Plusz-1.2.4-25 pályázati felhívás
A hazai mikro- és kisvállalkozások fejlesztésének ösztönzése érdekében a Nemzetgazdasági Minisztérium módosította a GINOP Plusz-1.2.4-25 „Mikro- és kisvállalkozások támogatása a leghátrányosabb helyzetű régiókban, illetve a Szabad Vállalkozási Zónákban” című felhívást. A támogatási keretösszeg a korábbi 50 milliárd forintról 150 milliárd forintra emelkedik, így háromszoros forrás válik elérhetővé a vállalkozások számára.