Jelentősen nőtt a kínai cégek márkaértéke
 
			
		    A Brand Finance piackutató vállalat "Nation  Brands 2019" kimutatása alapján az Egyesült Államok vállalatai  rendelkeznek a legnagyobb márkaértékkel, 27,7 ezer milliárd dollárral,  ami 7,1 százalékos növekedést jelent az előző évihez képest. 
    
Az  összesített márkaérték rangsorban Kína követi második helyen az Egyesült  Államokat, a kínai cégek márkaértéke azonban 40,4 százalékkal  növekedett egy év alatt annak ellenére is, hogy az eltelt idő alatt  vállalatai az amerikai-kínai kereskedelmi konfliktus keretében számos  korlátozó intézkedésnek voltak kitéve. A kutatóintézet a kínai cégek  márkaértékét 19,5 ezer milliárd dollárra becsüli a 2018-as 13,8 ezer  milliárd után, ami akkor szintén a második helyet biztosította Kína  számára a rangsorban. 
    
A kínai és amerikai cégek közötti  márkaérték-különbözet 12 ezer milliárd dollárról 8 ezer milliárd  dollárra csökkent egy év alatt.
    
Kínát nagy lemaradással követi a  rangsor harmadik helyén vállalatai 4,8 ezer milliárd dolláros, az előző  évinél 5,6 százalékkal alacsonyabb márkaértékével Németország. 
    
A  japán cégek 25,9 százalékkal növelték 2018-ról 2019-re márkaértéküket  4,5 ezer milliárd dollárra és ezzel a negyedik helyre léptek előre a  rangsorban, helyet cserélve Nagy Britanniával. 
    
A brit cégek márkaértéke 2,5 százalékkal 3,8 ezer milliárd dollárra csökkent. 
    
Franciaország  megőrizte hatodik helyét a rangsorban cégei márkaértékének 3,9  százalékos csökkenésével 3,1 ezer milliárd dollárra.
    
India a  kilencedik helyről a hetedikre lépett előre 18,6 százalékos  növekedéssel, 2,6 ezer milliárd dolláros márkaértékkel. Kanada a hetedik  helyről a nyolcadikra csúszott le, 1,8 százalékkal 2,2 ezer milliárd  dollárra. Dél-Korea a tizedik helyről lépett feljebb a kilencedikre 6,7  százalékos növekedéssel 2,13 ezer milliárd dollárra. Olaszország 4,8  százalékos növekedés kevésnek bizonyult ahhoz, hogy megőrizze a tavalyi  nyolcadik helyét a feltörekvő országokkal szemben, így 2,11 ezer  milliárd dollárral a tizedik helyre csúszott vissza. 
    
A magyar  cégek márkaértéke az előző évivel megegyező 52. helyen áll a 2019-es  százas listán. Lengyelország megőrizte a 22. helyét, Románia a 47.  helyre csúszott le a 43.-ról, Csehország a 35.-re a 33.-ról. Részletes  márkaérték adatok nem állnak rendelkezésre.
    
Általában is  megfigyelhető, hogy a fejlett, iparosodott országokban a márkaérték  stagnálása vagy csökkenése vált a jellemző folyamattá, míg a fejlődő  térségekben lendületes növekedés vette kezdetét. Olyannyira, hogy a  kínai 40,4 százalék is csak a tizedik legnagyobb volt a rangsorban.  Kazahsztán például 41,9 százalékkal, Törökország 46,5 százalékkal,  Egyiptom 50,1 százalékkal növekedett. A legnagyobb bővülést Ghána érte  el, 67,1 százalékosat, igaz nem túl magas szintről. A fejlődő országok  átlagos növekedése harmincszorosa volt a fejlett országok átlagos  növekedésének.
KALKULÁTORUNKKAL (csak kattints rá) MOST KISZÁMOLHATOD, HOGY:
- Mekkora az agyad a magyar átlaghoz képest?
- Mekkora lenne az ideális vérnyomásod?
- Mennyi pénzt kellene keresned, ha rendesen megfizetnék a tudásodat?
 
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                        