Kilométeróra visszatekerés - hogyan büntessük, hogy abbahagyják?
A portál 70 ezres hirdetési állományából készített kimutatására hivatkozva úgy véli, a visszatekerést valószínűsíti hogy az eladásra hirdetett kocsik legnagyobb hányada 95-100 ezer, illetve 120-125 ezer kilométert futott. Az adatok szerint az autók 3-4 éves koráig az éves futásteljesítmény még 25 ezer kilométer, majd az időben előre haladva folyamatosan csökken. Előbb évi 10 ezer kilométer lesz az éves futás, majd a kocsik 12 éves korától tovább lecsökken 7 ezer kilométerre. Januártól bárki kérhet - 1.250 forintért - kilométeróraállás-adatot a központi járműnyilvántartóból, korántsem biztos tehát, hogy a valós értéket kapja.
A közlemény idézi a belga példát, ahol néhány év alatt gyakorlatilag megszűntek a kilométeróra visszaállításával kapcsolatos visszaélések azóta, hogy minden szervizeseménykor - legyen az egy szűrő csere - rögzíteni kell a kilométer óra állását. A magyar rendszerben ez a műszaki vizsgán történik, először 4 év után, majd kétévente. A portál a belga rendszer átvételét javasolja, rámutatva, hogy ezt követően is csak a lebukás veszélye és a retorzió veti vissza a visszatekerést.