Kilőtt az online vásárlás a pandémia alatt

A pandémia alatt mintegy felével nőtt azoknak a száma, akik főbevásárlásaikat hosszútávon is online tervezik elvégezni, és negyedével csökkent azoké, akik továbbra is elsősorban üzletekben vásárolnának - derül ki a világ vezető logisztikai vállalata, a UPS 2021-es Smart E-commerce Report című jelentéséből. A kutatásban Európa-szerte 10 000 fogyasztót kérdezett meg, arra keresve a választ, hogy a közelmúltban lezajlott világjárvány milyen hatással bírhat az e-kereskedelem fogyasztói keresletére az elkövetkező évek során.

Kilőtt az online vásárlás a pandémia alatt

"A járvány példátlan módon felgyorsította a digitális vásárlási trendeket. Az e-kereskedelmi piac egyre kompetitívebb, a személyre szabott ügyfélszolgáltatások jelenthetik azt a megkülönböztető erőt, ami által egy vállalkozás kitűnhet a tömegből. A fogyasztók prioritásai és az online vásárlással kapcsolatos elvárásaik megértése fontos része a küldetésünknek, hogy kiskereskedelmi partnereinknek azt nyújtsuk, ami a számukra és az ügyfeleik számára egyaránt fontos." – nyilatkozta Yannick Mooijman a UPS Magyarországért is felelős regionális ügyvezetője.

Beérett az online kereskedelem  

A kutatás eredményei szerint mintegy felével nőtt azoknak a fogyasztóknak a száma, akik a jövőben is nagyrészt vagy teljes egészében online szándékoznak megoldani vásárlásaikat (az ő számuk 10 százalékról 15 százalékra emelkedett). Ugyanakkor a megkérdezettek csak mintegy 40 százaléka állítja, hogy a korlátozások feloldása után is kifejezetten csak üzletben kíván vásárolni, ami összességében 26 százalékos csökkenést jelent a járvány előtti időszakhoz képest. Minden árukategóriában nőtt azoknak a száma, akik nagyobb valószínűséggel próbálják ki az online vásárlást, mint korábban.
 
Természetesen mindkét kereskedelmi mód mellett szólnak érvek és ellenérvek. Az üzletben történő vásárlás élménye (41 százaléknak fontos) és a személyesebb élmény (38 százalék) továbbra is a személyes vásárlás mellett szól, míg a kényelmesebb vásárlás (48 százalék) és az olcsóbb árak (38 százalék) az online vásárlás fő mozgatórugói.
 
A fogyasztók többsége minden termékkategóriában a nagyobb kereskedőket részesíti előnyben a kisebb, független cégekkel és online piacterekkel szemben. Ezzel együtt a fogyasztók 50 százaléka szeretné valamilyen formában segíteni kisvállalkozásokat is. A kisebb online kereskedőknél az élelmiszerek (25 százalék) és a ruházati cikkek, valamint lábbelik (24 százalék) voltak a legnépszerűbb árucikkek.

A vásárláson túli tényezők

A fogyasztók 85 százaléka számára a kiskereskedő által választott házhoz szállító partner a legfontosabb tényező a döntésük meghozása során, 41 százalékuk pedig azt állította, hogy ez a jövőbeni vásárlás melletti elhatározásukban is kulcsfontosságú lehet. A válaszadók 75 százaléka számára már a fenntarthatóság a következő legfontosabb tényező.

A fogyasztók azt szeretnék, ha a kiskereskedők fenntartható csomagolást használnának, közel azonos mértékben 54, illetve 50 százalékuk várja el ezt a nagy és kisebb márkáktól. A megkérdezettek 48 százaléka szeretné, ha a kereskedők csökkentenék szén-dioxid-kibocsátásukat.

A fogyasztók hozzáállása a közösségi médiához

A válaszadók több mint fele (60 százaléka) úgy érzi, hogy a márkák túl sokat kommunikáltak a világjárvány idején, a fogyasztók 57 százaléka szerint a kisebb, független márkák jobb munkát végeztek a közösségi médián történő kommunikációjuk során. 2021-ben 15 százalékkal nőhet azon fogyasztók száma, akik a közösségi e-kereskedelmi csatornákon keresztül kívánnak vásárolni.

A generációk hozzáállása az online vásárláshoz

Nem meglepő, hogy a 25-34 évesek, akiket gyakran az első "digitális bennszülött" generációnak tekintenek, nagyobb valószínűséggel folytatják az online főbevásárlást a korlátozások feloldása után is (22 százalék), mint az 55 év felettiek (10 százalék). Az 55 év felettiek (56 százalék) sokkal nagyobb valószínűséggel vásárolnak ruhát és/vagy lábbelit a boltban, mint a 18-24 évesek (34 százalék). Az 55 év feletti fogyasztók nagyobb valószínűséggel várják el az ingyenes visszaküldést, ha nagyobb kereskedőktől vásárolnak (62 százalék), szemben a 18-24 évesek 54 százalékos értékével. Ez az elvárás 36, illetve 39 százalékra csökkent a független és helyi vállalkozások esetében.

Az e-kereskedelemre 2021-ben hatást gyakorló külső tényezők

A brexittel kapcsolatos kérdésre válaszolva a megkérdezett brit fogyasztók 66 százaléka úgy vélte, hogy az EU-ból vásárolt termékek és áruk drágábbak lesznek, 64 százalékuk szerint pedig az új vámkövetelmények miatt tovább is tart majd azok megérkezése. A megkérdezett uniós országokból származó fogyasztók 72 százaléka szerint az Egyesült Királyságból történő vásárlás drágább lesz, 69 százalékuk pedig arra számít, hogy az Egyesült Királyságból származó áruk szállítása hosszabb időt vesz majd igénybe. Európa-szerte a fogyasztók 57 százaléka készül 2021-ben a világjárvány hatására csökkenteni általános kiadásait.

Összességében

A tanulmány konklúziója szerint a nagyobb potenciális vásárlói kör miatt a vállalatoknak sokkal inkább fel kell mérniük, mik az e-kereskedelmi és kiszállítási szolgáltatásaik erősségei - hogyan tudják ezeket a vásárlói igényekhez optimalizálni.

A jelenlegi helyzet bizonytalansága ellenére a felmérés adatai azt mutatják, hogy az online vásárlással kapcsolatos szokások továbbra is összhangban maradnak a bezárásokat megelőző trendekkel, sőt még növekedés jeleit is mutatják. Mérettől függetlenül minden online kiskereskedő számára új lehetőségek kínálkoznak 2021-ben az új vásárlók megnyerésére. Ehhez a vállalkozásoknak holisztikusabb szemléletmódot kell alkalmazniuk a végponttól végpontig tartó vásárlói élmény terén, növelni kell a személyre szabott szolgáltatások körét, és a vásárlási folyamat kényelmét a végletekig fokozni, különösen az áruk visszaküldése terén.

Jelentősen nőtt a Duna House adózott eredménye és árbevétele is

Az ingatlanközvetítéssel és -fejlesztéssel foglalkozó Duna House-csoport konszolidált adózott eredménye 32 százalékkal, 270 millió forintra nőtt a második negyedévben éves összevetésben, ugyanebben az időszakban a csoport nettó árbevétele 3,4 milliárd forintra emelkedett, ez 2020 második negyedévéhez képest 78 százalékos növekedés - közölte a társaság pénteken az MTI-vel.
2021. 08. 29. 20:00
Megosztás:

Közel 4 százalékos volt a munkanélküliség júliusban

A munkanélküliek száma 189 ezer volt júliusban, a 3,9 százalékos munkanélküliségi ráta 0,1 százalékponttal csökkent az előző hónaphoz és 0,6 százalékponttal az egy évvel korábbihoz mérve - közölte pénteken a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2021. 08. 29. 18:00
Megosztás:

Ekkora volt foglalkoztatottak száma az előző hónapban

Júliusban 4 millió 704 ezer volt a 15-74 éves foglalkoztatottak átlagos havi létszáma - közölte pénteken a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2021. 08. 29. 16:00
Megosztás:

Javult a magyarok egészségértése

Javult a magyarok egészségértése a legtöbb területen, és emelkedett azoknak a száma, akik könnyebben megtalálják és jobban értik az egészséggel kapcsolatos információkat az elmúlt hat évben - közölte reprezentatív felmérése alapján az Innovatív Gyógyszergyártók Egyesülete szerdán az MTI-vel.
2021. 08. 29. 12:00
Megosztás:

Még több ezer elektromos készüléknél hibádzik a címkecsere

A tavaly megújított energiahatékonysági címkéket március elejétől az üzletekben is ki kell helyezni. A fogyasztóvédelmi hatóság három hónapon keresztül ellenőrizte az előírás teljesülését a hagyományos és az online kereskedelemben is. Hatezer vizsgált termék több mint negyedénél volt probléma - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) pénteken az MTI-vel.
2021. 08. 28. 15:00
Megosztás:

Így spórolunk a telefonszámlán egy felmérés szerint

Elsősorban online hívásokkal és üzenetekkel igyekeznek csökkenteni a mobilhasználati költségeiket a magyarok, 47 százalékuk részesíti előnyben a csevegőapplikációkat a hagyományos mobilhívásokkal szemben, 38 százalékuk pedig inkább e-mail-eket küld SMS-helyett - derül ki a transzparens mobilcsomag-összehasonlítással foglalkozó BillKiller friss reprezentatív kutatásából.
2021. 08. 28. 09:00
Megosztás:

Vitatja a Pannónia Nyugdíjpénztár a jegybank határozatát

A Pannónia Nyugdíjpénztár nem ért egyet a Magyar Nemzeti Bank (MNB) határozatában foglaltakkal, azokat kifejezetten vitatja; a pénztár vezetése vizsgálja a jogorvoslat lehetőségét - tájékoztatta a nyugdíjpénztár az MTI-t.
2021. 08. 28. 07:00
Megosztás:

Sporttörténeti kiállítás nyílt Budapesten

Ünnepélyesen megnyitották csütörtök este a helyi sportműhelyek és sportlétesítmények történetét bemutató II. kerületi Sporthistóriák című kiállítást, amely szeptember 2-ig a Klebelsberg Kultúrkúriában, szeptember 3-tól három héten át pedig a Marczibányi téri Művelődési Központban lesz díjmentesen megtekinthető.
2021. 08. 28. 06:00
Megosztás:

A hazai halgazdálkodási ágazat profitálhat az EUROFISH tevékenységéből

Szentpéteri Sándor, az Agrárminisztérium (AM) erdőkért felelős helyettes államtitkára és az AM Halgazdálkodási főosztályának vezetői Marco Frederiksennel, az Európai Halászat- és Akvakultúrafejlesztési Nemzetközi Szervezet (EUROFISH) megbízott igazgatójával egyeztettek az EUROFISH és Magyarország együttműködési lehetőségeiről, Budapesten - közölte az AM csütörtökön az MTI-vel.
2021. 08. 28. 03:00
Megosztás:

Elkészült a szeghalmi belvízrendszer vízrendezési főműveinek rekonstrukciója

Közel 1,2 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásból felújították a szeghalmi belvízrendszer vízrendezési főműveit - közölte a Körös-vidéki Vízügyi Igazgatóság (KÖVIZIG) csütörtökön az MTI-vel.
2021. 08. 28. 01:00
Megosztás:

Megszűnik a bérkerékpáros rendszer Nagykanizsán

A létrehozása után öt évvel, a magas fenntartási költségek és az alacsony kihasználtság miatt megszűnik Nagykanizsán a közösségi bérkerékpáros rendszer - egyebek mellett erről is döntött csütörtökön Nagykanizsa közgyűlése.
2021. 08. 28. 00:00
Megosztás:

Egész napos eseménnyel fejeződik be a Zenélő Budapest

Egész napos eseménnyel fejeződik be a Zenélő Budapest ingyenes koncertsorozat hetedik évada augusztus 29-én a Millenáris Széllkapu Parkban.
2021. 08. 27. 23:00
Megosztás:

110 ezer rászoruló diák kap ingyenes tanszercsomagot

Több mint 110 ezer rászoruló diáknak osztanak ki ingyenes tanszercsomagot a tanévkezdésre - közölte a lebonyolító Klebelsberg Központ elnöke csütörtökön budapesti sajtótájékoztatón.
2021. 08. 27. 20:00
Megosztás:

Kiváló minőségű a magyar dinnye, de lesz belőle elég?

Kiváló minőségű a magyar dinnye, amelynek termőterülete valamivel csökkent a pandémia hatására, de a hozama emelkedett, így bőven jut a hazai piacra és exportra is - mondta az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára Balatonvilágoson, az Agrármarketing Centrum dinnyefogyasztást ösztönző kampányának sajtótájékoztatóján.
2021. 08. 27. 17:00
Megosztás:

Az MKB Bank adózás utáni eredménye elérte a 11,6 milliárd forintot

Az MKB Bank korrigált, konszolidált adózás utáni eredménye a második negyedévben 11,6 milliárd forintot tett ki, szemben az egy évvel korábbi 0,7 milliárdos veszteséggel, illetve az első negyedévi 28,9 milliárdos eredménnyel - tájékoztatta a pénzintézet a befektetőket a Budapesti Értéktőzsde honlapján közölt jelentésben.
2021. 08. 27. 07:00
Megosztás:

Erre kérte az iskolákat az Emmi

A tanév közeledtével a higiéniás és alapvető egészségvédelmi szabályok fokozott betartására kérte az iskolákat az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) csütörtökön.
2021. 08. 27. 02:00
Megosztás:

Emelkedett az 5, 10 és 15 éves államkötvények aukciós átlaghozama

A meghirdetett mennyiségnél 20 milliárd forinttal kisebb összegben, 35 milliárd forintért értékesített 5, 10 és 15 éves lejáratú államkötvényeket csütörtöki aukcióján az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK).
2021. 08. 27. 00:00
Megosztás:

Az E.ON Hungária Csoport marad a férfi és a női vízilabda ob I névadó főszponzora

A 2021/22-es szezonban is az E.ON Hungária Csoport lesz a női és a férfi vízilabda ob I névadó főszponzora.
2021. 08. 26. 23:00
Megosztás:

Tovább gyorsult a mezőgazdasági felvásárlási árak emelkedése

Júniusban 20,5 százalékkal magasabb volt a mezőgazdasági termékek átlagos felvásárlási ára az egy évvel korábbinál, ami 3,1 százalékponttal nagyobb emelkedés az egy hónappal korábbi 17,4 százaléknál. Az élénkülésben némi szerepet játszhatott a bázishatás, mert tavaly májusról júniusra 2,5 százalékponttal, 4,5 százalékosra mérséklődött a drágulás üteme. A legnagyobb drágulást a burgonya és a tojás mutatta.
2021. 08. 26. 22:00
Megosztás:

A Nébih problémákat talált a meggyes söröknél

Meggyes söröket vizsgált a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih), laboratóriumi, élelmiszerbiztonsági és -minőségi szempontból mindent rendben találtak, ugyanakkor négy terméknél jelölési hibák miatt élelmiszer-ellenőrzési bírságot, hatnál pedig nem megfelelő nyomonkövetés miatt élelmiszerlánc-felügyeleti bírságot szabtak ki - közölte a hivatal csütörtökön az MTI-vel.
2021. 08. 26. 16:00
Megosztás: