Malév - Több légitársaság is lecsap a hoppon maradt utasokra
A Wizz Air fapados társaság speciális, csökkentett árú jegyeket ajánl fel 14 járatára, azoknak az utasoknak, akik a Malév működésének felfüggesztése miatt nem tudnak utazni. A német Lufthansa vizsgálja annak lehetőségét, hogy nagyobb gépeket küld müncheni és frankfurti járataira.
Az Austrian Airlines (AUA) légitársaság nagyobb repülőgépeket állít forgalomba egyes járatain, ha erre a Malév-járatok kiesése miatt megfelelő igény jelentkezik. A kínai Hainan légitársaság azt közölte, hogy a Malévvel közös pénteki pekingi járatát nem érinti a Malév bejelentése. A Wizz Air közleményben tájékoztatott: azok az utasok, akik a 2012. február 3. és március 24. közötti időszakra érvényes Malév-jeggyel rendelkeznek, kedvezményes egységáron vásárolhatnak repülőjegyet a Wizz Air ügyfélszolgálatán. A társaság hozzátette: a jegyeket a rendelkezésre álló helyek függvényében tudja biztosítani a légitársaság.
A Wizz Air közleménye szerint a telefonközpontot hívó utasnak rendelkeznie kell a már megvásárolt, Malév elektronikus jegy számával ahhoz, hogy átfoglalhassa a jegyét. A repülés napján, az utasfelvételnél pedig be kell mutatnia a kinyomtatott elektronikus Malév jegyet és a Wizz Air kinyomtatott visszaigazolását. A Lufthansa budapesti irodája pénteken megerősítette az MTI-nek, hogy vizsgálják a helyzetet, és szükség esetén nagyobb kapacitású gépeket indítanak már Münchenből és Frankfurtból, így a Budapestről induló járatok is nagyobb kapacitással állnak az utasok rendelkezésére.
Az AUA már pénteken este az eddigi 70 férőhelyes helyett több mint száz férőhelyes gépet közlekedtet Bécs és Budapest között - mondta el Michael Braun szóvivő. Közölte: egyelőre felmérik az igényeket és ha azt látják, hogy valamelyik járaton elég nagy a kereslet, akkor oda az eddigieknél nagyobb gépet indítanak. Ez a Budapest-Bécs viszonylatra és a bécsi (schwechati) repülőtérről közlekedő járatokra is érvényes - tette hozzá az MTI kérdésére. Járatsűrítést vagy új járatok indítását nem tervezi az AUA. Michael Braun az MTI kérdésére kifejtette, hogy az utazási irodák visszajelzései és a közvetlenül a légitársaságnál való foglalások száma alapján mérik fel, hogy érdemes-e nagyobb repülőgépet indítaniuk.
A döntésnél a gazdaságosságot is figyelembe veszik. Egy több férőhelyes repülőgép természetesen több bevételt, ugyanakkor több kiadást is jelent - mondta a szóvivő. Az átállást viszonylag gyorsan végre tudja hajtani az AUA, és megfelelő kihasználtság esetén több hónapon keresztül is fenn tudja tartani - közölte a szóvivő. Tájékoztatása szerint a német Lufthansa tulajdonában lévő osztrák légitársaság 82 gépből álló flottával rendelkezik és 130 célállomásra közlekedtet járatokat. (MTI)