Médiatanács: Jövőre is 1,3 milliárd forintot nyerhetnek el a médiaszolgáltatók támogatásra

Összesen 1,3 milliárd forint pályázati forrást nyerhetnek el 2020-ban a helyi, körzeti és kisközösségi médiaszolgáltatók a Magyar Média Mecenatúra Programban a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának döntése alapján. A grémium e heti ülésén elfogadta az új reklámszpotokról szóló tanulmányt is, amely szerint egyre több a gyógyszerreklám. A testület kezdeményezésére a román társhatóság helytelen korhatár-besorolás miatt figyelmeztette a Mozi+ és a Moziverzum szolgáltatóját.

Médiatanács: Jövőre is 1,3 milliárd forintot nyerhetnek el a médiaszolgáltatók támogatásra

Jövőre is összesen 1,3 milliárd forinthoz juthatnak a médiaszolgáltatók

A Médiatanács elfogadta a mecenatúraprogram pályázati céljait, kategóriáit és az ütemezését részletező jövő évi támogatási tervét. Az 1,3 milliárd forinttal gazdálkodó, négy pályázati eljárással számoló terv 2020-ban a közösségi médiaszolgáltatók működési költségeinek, műszaki fejlesztésének, továbbá a helyi és körzeti médiaszolgáltatók állandó műsorainak gyártását támogatja. A fenntartási és üzemeltetési költségek támogatására (rezsipályázat) idén is összesen 400 millió forint a pályázati keret a négy fordulóban, a műszaki fejlesztésekre együttesen 110 millió forint áll majd rendelkezésre a három forduló során. A hír- és magazinműsorok készítésére a helyi és körzeti rádiók számára 300 millió forint, míg az ilyen típusú televízióknak 500 millió forint keretet hirdet meg a Médiatanács négy-négy fordulóban. Utóbbi a tavalyihoz képest 10 millió forintos keretemeléssel került a támogatási tervbe, a többi támogatási célra megállapított összeg a tavalyival megegyező. A közösségi szolgáltatók fenntartási és üzemeltetési költségeinek támogatásáról szóló pályázat első fordulója idén novemberben és decemberben lesz, a műszaki fejlesztéseké 2020 júliusában.


A rádióműsorok támogatására első alkalommal 2020 márciusában lehet majd nevezni, a televíziós műsorok támogatására pedig jövő áprilisban.

Egyre több gyógyhatású szert reklámoznak

Elfogadta a Médiatanács a televíziókban az idei első félévben közzétett új reklámszpotokról szóló tanulmányt. A hatóság harmincöt televízió műsorkínálatát vizsgálta, ahol 2510 féle új hirdetést közel 1,6 millió alkalommal ismételtek. Az újonnan közzétett reklámok a teljes reklámmennyiségnek több mint a felét – 52,2 százalékát – tették ki. A legtöbb új reklámot továbbra is az általános szórakoztató csatornákon – ilyen többek között a Viasat 3, a Cool TV, a Comedy Central vagy az AXN – láthatták a nézők. Január és június között a hirdetések 58 százaléka szolgáltatásra, 39 százaléka pedig termékre hívta fel a figyelmet. Az új kampányokban a piaci szektorok közül a kereskedelem vezetett 33,7 százalékkal, ezen belül a reklámok harmada élelmiszereket népszerűsített. A szektorok közül a második helyre kerültek a gyógyhatású készítmények 11,5 százalékkal, ezzel először előzve meg a szabadidő-szektort (8,4 százalék). A hangsúlyozottan hazai származású terméket, szolgáltatást népszerűsítő reklámszpotok aránya továbbra is rendkívül alacsony (3,4 százalék). A teljes tanulmány az NMHH honlapján, a Kutatások között olvasható.

Rádiós pályázatokkal kapcsolatos döntések

A szolgáltató kérelmére a Médiatanács további öt évvel – 2025. február 18-ig – megújította a Budapest 87,6 MHzkisközösségi Spirit FM szolgáltatójának jövőre lejáró rádiós jogosultságát. A testület, szintén a szolgáltató kérelmére, aKaposvár 91,2 MHz helyi, kereskedelmi Rádió Most Kaposvár szolgáltatójának jövőre lejáró rádiós jogosultságát is megújította öt évvel, 2025. február 20-ig.


A grémium megszüntette a Szentes 106,1 MHz helyi rádió kereskedelmi használatára közzétett pályázati eljárását, miután arra nem érkezett ajánlat. A testület eredménytelennek nyilvánította a Sátoraljaújhely 104,9 MHz helyi kereskedelmi rádiós frekvenciára indított pályázati eljárást, mert az egyedüli pályázó pályázati ajánlata alakilag érvénytelen volt.


A grémium véglegesítette és honlapján csütörtökön, illetve pénteken közzéteszi a Kaposvár 97,5 MHz frekvencia közösségi és a Békés 94,4 MHz kereskedelmi jellegű hasznosításra elfogadott pályázati felhívásokat. Az ajánlatokat a kaposvári frekvenciára december 9-én, a békésire december 10-én lehet majd benyújtani.

Médiafelügyeleti ügyek

A testület összesen 160 ezer forint bírságot szabott ki a budapesti Rádió 1 szolgáltatójára, amiért április és június között több mint 800 alkalommal adott le egy zenei rendezvény jegyvásárlására felszólító reklámot úgy, hogy azt műsorajánlóként tüntette fel, és előtte nem hívta fel a figyelmet annak reklám mivoltára.


A román társhatóság két, egymástól független, a médiahatóság által továbbított bejelentés alapján figyelmeztette a joghatósága alá tartozó Mozi+ és a Moziverzum szolgáltatóját, mert az előbbin az A herceg című műsort, míg az utóbbin a Fűrész IV. című filmet nem megfelelő korhatár-besorolással és nem jó időpontban sugározták két augusztusi időpontban: előbbit délután háromnegyed háromkor adta a csatorna „csak szülői engedéllyel ajánlott” minősítéssel, pedig 16-os karikával, kizárólag 21 órától kerülhetett volna műsorba; utóbbi 21 órakor volt megtekinthető „15 éven aluliak számára nem ajánlott” besorolással, miközben 18-as karikával, csak 22 óra után lehetett volna adásban.


A Médiatanács a bírságok kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét. 


A grémium heti üléseinek teljes napirendje megtalálható a testület honlapján, ahogy az ülésekről készült jegyzőkönyvek, illetve valamennyi határozat is – a legfrissebbek a szükséges hitelesítési és adminisztrációs átfutási idő után lesznek nyilvánosak.


KALKULÁTORUNKKAL (csak kattints rá) MOST KISZÁMOLHATOD, HOGY:

- Mekkora az agyad a magyar átlaghoz képest?

Mekkora lenne az ideális vérnyomásod?

Mennyi pénzt kellene keresned, ha rendesen megfizetnék a tudásodat?

Hozzászólások

Így alakul az ipari termelés - ábrán mutatjuk!

termelői volumenindex, előző év azonos időszaka egyenlő 100,
2020. 08. 08. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Kezdődik a parlagfűszezon

Kezdődik a parlagfűszezon - hívta fel a figyelmet a Nemzeti Népegészségügyi Központ (NNK) szombaton a Facebook-oldalán.
2020. 08. 08. 13:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Megkezdődött a szüret

A legkorábbi érésű szőlőfajta, a Csabagyöngye szedésével szombaton megkezdődött a szüret Magyarországon - mondta a Varga Pincészet Kft. társtulajdonos-ügyvezetője a Somogy megyei Ordacsehiben.
2020. 08. 08. 12:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Vasárnap éjfélig lehet jelentkezni a pótfelvételire

Még egy napig, vasárnap éjfélig lehet jelentkezni a pótfelvételi eljárásban meghirdetett, szeptemberben induló felsőoktatási képzésekre.
2020. 08. 08. 11:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Bővíti termelési kapacitását és telephelyét a szegedi Florin Zrt.

Uniós és hazai támogatással, több mint 716 millió forintos beruházással bővíti termelési kapacitását és szegedi telephelyét a vegyipari termékeket előállító Florin Zrt. - tájékoztatta a cég az MTI-t.
2020. 08. 08. 10:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Magas a levegő ózontartalma

Ismét magas az ózon koncentrációja a levegőben - írta pénteken a tisztifőorvosi Facebook-oldal.
2020. 08. 08. 09:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Megmaradhat a home office és a csökkentett munkaidő a kkv-k körében

A gazdaság részleges újraéledésével a cégek várakozásai is javultak az idei évre, ugyanis a K&H júniusi felmérése alapján a hazai kis- és középvállalkozások közel fele optimista saját helyzetét tekintve. Mivel a vírus miatt bevezetett intézkedések – mint például a csökkentett munkaidő és a home office – sok vállalkozás esetében hatékonynak bizonyultak, így ezek megmaradhatnak a jövőben is.
2020. 08. 08. 05:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Ez az oltás befolyásolhatja a Covid-19 tüneteit!

A BCG-oltás befolyásolhatja a Covid-19 tüneteit egy önkéntesekkel végzett új holland kutatás eredményei szerint.
2020. 08. 08. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A strandokra menekülnek a magyarok?

Mindenhol jó, de a legjobb a vízparton - már ha ilyen meleg van. Egyetértenek ezzel hazánk országjárói is, ugyanis az utóbbi időben számottevő növekedés figyelhető meg a magyarországi fürdő élménypontok látogatottságában. A „magyar tenger” mellett Görögország és Horvátország partjai a legtöbbet említett turisztikai célpontok az utazási tervekben és a közösségi média csevegésekben – derült ki a Lounge Group eheti elemzéséből.
2020. 08. 08. 02:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Egyre többfelé várható hőség

Kelet felől emelkedve az országban egyre nagyobb területen haladja meg a napi középhőmérséklet a 25 Celsius-fokot, nagyvárosokban akár a 27 Celsius-fokot is - közölte az Országos Meteorológiai Szolgálat pénteken az MTI-vel.
2020. 08. 08. 01:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Tapasztalt jogi szakértővel erősödött az OTT-ONE Felügyelő- és Audit Bizottsága

Dr. Fábián Ábel Balázs személyében tapasztalt jogi szakemberrel erősítette meg Felügyelő- és Audit Bizottságát az OTT-ONE Nyrt. a társaság mai napon megtartott rendkívüli közgyűlésének döntése nyomán. A közel másfél évtizedes szakmai múlttal rendelkező, korábban a Szerencsejáték Zrt. jogi igazgatóhelyetteseként tevékenykedő szakértő Prof. dr. Nemeskéri Zsolttal és dr. Szabó-Kovács Rékával tölti be a rá ruházott tisztséget.
2020. 08. 07. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Csökkenti a friss sertéshús árát a Lidl

A Lidl Magyarország tartósan csökkenti a friss magyar sertéshús fogyasztói árát. Az árcsökkentés közel 20 terméket érint, a mérséklés mértéke kilogrammonként akár 150 forintot is jelenthet, átlagosan pedig eléri a 100 forintot. Az áruházlánc célja, a kiváló minőségű hazai sertéshúsok népszerűsítése, a megnövekedett kereslet révén a hazai termelői szektor támogatása.
2020. 08. 07. 18:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Az Allianz digitális megoldásai gyors és hatékony ügyintézést kínálnak

A hazai biztosítói piacon az Allianz Hungária az elsők között vezette be azokat a digitális technológiákat, amelyek egyszerűbbé, kényelmessebbé, gyorsabbá, és nem utolsó sorban papírmentessé teszik az ügyintézést, valamint az értékesítési folyamatokat. A vállalat ügyfeleinek ma már mintegy hatvan százaléka online intézi biztosítási ügyeit, és egyre többen választják az online biztosításkötés lehetőségét. Az Allianz utas-, lakás- és gépjármű-biztosításait követően, néhány hónapja az életbiztosítások szerződéskötési folyamatai is teljes mértékben digitálissá – ezáltal érintés- és papírmentessé – váltak.
2020. 08. 07. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Tovább fejlesztik a KRÉTA oktatási rendszert

Tovább fejleszti a kormány a KRÉTA oktatási rendszert a digitális oktatás hatékonyabb támogatása érdekében - közölte az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára.
2020. 08. 07. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Belép a belföldi utasbiztosítási piacra az Europ Assistance Magyarország

Egyedülálló, a belföldi nyaralás közben előforduló egészégügyi, a gépjárművel, kapcsolatos problémákra, sőt, az otthon maradt családtagokra és a lakásra is vonatkozó komplex, egy hónapra is megköthető biztosítással lépett piacra az Europ Assistance Magyarország. A cég tavaly 256 ezer esetben sietett bajba jutott ügyfelei segítségére – áll az Europ Assistance Magyarország (EA Magyarország) pénteki bejelentésében.
2020. 08. 07. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Csökkent a magyarok cégalapítási kedve

Másfél százalékkal csökkent a cégek, 14,7 százalékkal a cégalapítások száma, miközben közel 40 százalékkal nőtt a végelszámolásoké az idei első felében az egy évvel korábbi értékekhez képest - derül ki a Bisnode cégcsoport 2020 június végi adataiból.
2020. 08. 07. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Nyereséges maradt a PannErgy Nyrt.

A PannErgy Nyrt. 3,197 milliárd forint árbevételt ért el az idei első félévben a tavalyi hasonló időszak 3,121 milliárd forintja után, ugyanakkor konszolidált nettó nyeresége csak 93 millió forint lett az egy évvel korábbi 603 millió forintot követően - derül ki a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján csütörtökön közzétett első féléves beszámolóból.
2020. 08. 07. 09:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Örökre megváltoznak a vásárlási szokásaink

Hosszú távon minden második ember fogyasztási szokásait átalakítja az egészségügyi vészhelyzet világszerte – derül ki az EY több mint 14 ezer fős nemzetközi kutatásából. A krízist követően a vevők egy meghatározó része visszatérne a megszokott életviteléhez, azonban ők se bíznak abban, hogy ez maradéktalanul megvalósulhat. Az átformálódó igények miatt a cégeknek újra kell gondolniuk szolgáltatásaikat.
2020. 08. 07. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások:

11,5 milliárd forintot fordítanak a bértömeg növelésére a Magyar Postánál

A Magyar Postánál az idén 11,5 milliárd forintot fordítanak a bértömeg növelésére, ez az összeg lefedi az átlagos 8 százalékos differenciált, valamint a szenioritás alapú 4000 és 8000 forint közötti alapbéremelést és a decemberre időzített egyszeri kifizetést - mondta a Postás Szakszervezet elnöke csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón.
2020. 08. 07. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Mennyire volt jellemző a home office a veszélyhelyzet idején?

A veszélyhelyzet idején a magyarországi cégek 33 százalékánál az alkalmazottak heti 5 napot dolgoztak otthonról, 16 százalékuknál 3-4 napos, 7 százalékuknál pedig 1-2 napos távoli munkavégzést rendeltek el; minél nagyobb egy cég, annál magasabb volt a folyamatos távmunka aránya - derül ki a Profession.hu felméréséből, amit csütörtökön juttattak el az MTI-nek.
2020. 08. 07. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások: