Motorosokat védő korlátokat helyeztek ki Zalában
Vigh László fideszes országgyűlési képviselő a pénteki helyszínbejáráson elmondta: Magyarországon először alkalmazták a korlátot, amely a gyorshajtás vagy megcsúszás miatt az útról kisodródó motorosok sérüléseit tompíthatja. A meglévő szalagkorlátok alsó részein elhelyezett vastag, energiaelnyelő műanyag sáv megakadályozza, hogy a fémkorlát alatt kicsússzanak a balesetet elszenvedők.
A képviselő hozzátette: az alsónemesapáti elágazó közelében, valamint a nagykapornaki tetőnél lévő kanyarban korábban számos halálos motorosbaleset történt. Az utóbbi útszakasz sokakat csábít gyorshajtásra, de a hosszú egyenes után következő éles kanyarban - amely nem egyszer fagyott vagy ködös - nem csökkentik időben a sebességet.
A veszélyes útszakaszon korábban figyelmeztető és sebességkorlátozó táblákat helyeztek ki, és a tervek szerint a közeljövőben kamerákat is felszerelnek - mondta Vigh László. Rigó Csaba, Zala megyei kormánymegbízott kifejtette: a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában Nagykapornaknál 440 méter hosszan építették ki a figyelemfelkeltő, sárga korlátsávot.
A másik, rövidebb szakasszal együtt hatmillió forintba került a Magyarországon eddig másutt nem alkalmazott védőeszköz beszerzése. Elmondta, a helyszínre tervezett kamerával nem a sebességet fogják mérni, hanem a forgalmat figyelik majd. Számos, anyagi kárral járó baleset után ugyanis az autósok elhagyják a helyszínt, a megrongált közúti jelzéseket, berendezéseket hátrahagyva, így az ilyen esetek felderítésében is szerepe lesz a figyelőkamerának. (MTI)