Munkaerőre van szükséged? Tégy szert lépéselőnyre!
Aztán márciusban a vírus mindent megváltoztatott: a teljes bizonytalanságban toborozni csak nagyon kevesen mertek, sokan pedig érthető módon a kényszerű és drasztikus leépítésekhez fordultak. A gazdaság újraindulásának így nagy mennyiségű, gyakran kiváló szakember futhatott neki álláskeresőként.
Már a nyáron fordult a kocka
A trend megfordulása máris látszik: a piac beindulásával a cégek is lereagálták, hogy a megszokottnál jóval több és jobb minőségű munkaerő elérhető minden területen. Ez pedig azt jelenti, hogy az üres pozíciók betöltésére, régebb óta tervezett bővítésekre régen volt ilyen jó alkalom. Az állás nélkül maradt munkavállalók egy jó ajánlattal könnyen megszerezhetők és a helyzet miatt kompromisszumképesek is.
A zavaros és kedvező időszak persze nem tart örökké: azok jöhetnek ki jól, akik minél gyorsabban, még a felfelé ívelő időszak elején képesek toborozni. A nyári adatok alapján az állásportálokon máris meredeken növekszik a meghirdetett pozíciók száma, a képzettebb dolgozók pedig sokáig már biztosan nem maradnak elfoglaltság nélkül.
Toborozz okosan - tudatosan és digitálisan
Mindez azt jelenti, hogy ha egy cégnek új emberekre van szüksége, itt az idő lépni. A hullám tagadhatatlanul jelen van, de a tetejére kerülhet, aki az átlagnál több figyelmet fordít a toborzás korszerű, hatékony technikáira.
Az első lépés, hogy pontosan határoljuk be, pontosan kit is keresünk. Majd meg kell ismerni azokat a csatornákat, ahol ezek a munkavállalók elérhetők, megszólíthatóak, hogy az ajánlatunk megtalálja a célcsoportját. Végül arra is érdemes figyelmet fordítani, hogy hogyan kelthet a cégünk brandként vonzó, profi benyomást.

Az AtlaszPartner munkaközvetítőnél nem csak percek alatt elintézhető álláshirdetés feladása, de aktívan teszünk is azért, hogy a keresés eredményes legyen. Komplex marketingszemléletű toborzó csomagokkal dolgozunk, így a HR tanácsadónkkal való konzultáció, a szövegírás és a marketingkampány megtervezése is a folyamat részét képezi.
Ugyanis a rengeteg álláskereső mellett most még nagyobb a jelentősége, hogy egy álláshirdetés elhelyezése célzott legyen és megfelelően megfogalmazva szerepeljen a különböző állásportálokon illetve a közösségi média meghatározó felületein. Így elérhető, hogy a pozíció betöltéséhez szükséges végzettségű jelöltekből válogathassunk.
Körülményes munka kikísérletezni a marketingstratégiát, menedzselni a fizetett hirdetéseket és saját karrieroldalt fejleszteni. Az AtlaszPartnernél épp azért törekszünk arra, hogy a pozíció megfogalmazása és az interjúk kezdete közötti folyamatot egyetlen csomagban megoldjuk a partnereink helyett.
Önálló keresésnél is azt javasoljuk, hogy érdemes az ügyvezetőt, HR csapatot tehermentesíteni és mérlegelni az igénybevehető digitális, szoftveres megoldásokat a jelöltek kezelése, értesítése és az interjúk szervezése folyamán. Az előttünk álló évek biztos, hogy komoly HR hívásokat rejtenek: minél hamarabb felkészülünk a változások dinamikus kezelésére, annál nagyobb lesz a piaci előnyünk.