Négy további városban lesznek online rendelhetők az ALDI termékei
A magyarországi diszkontáruházak közül elsőként az ALDI termékei váltak elérhetővé a személyes bevásárlási szolgáltatást nyújtó magyar startup, a ROKSH weboldalán. A vásárlók a ROKSH.com-on – az irányítószámuk megadását követően – az ALDI termékeiből is összeállíthatják bevásárlólistájukat. A termékek kiválasztása után megjelölhetik, hogy mikor és hol szeretnék a bevásárlásukat átvenni. Ezt követően a ROKSH „személyes bevásárlója” elmegy a vásárlóhoz közeli ALDI üzletbe, ott gondos odafigyeléssel összeválogatja a termékeket, majd az áruházban elérhető aktuális áron megvásárolja és házhoz szállítja azokat. A személyes bevásárló telefonon veszi fel a kapcsolatot a megrendelővel, így adott esetben helyettesítő terméket kínál fel, és az élő kapcsolatnak köszönhetően a megrendelt termékek köre mindaddig módosítható, amíg a személyes bevásárló az üzletben tartózkodik.
A szolgáltatást, amelynek díja a szállítás időpontjától függően már 790 forinttól elérhető, a karanténban élők is igénybe vehetik, mindössze annyi a feladatuk, hogy a fennálló állapotot a megrendelés leadásakor jelezzék.
Az elmúlt három hónap tapasztalata alapján a vásárlók jellemzően egy hétre elegendő élelmiszert, illetve számos non-food terméket rendelnek házhozszállítással. Egy átlagos kosárban 2-3 liter 2,8%-os ESL, vagy UHT tej, 82%-os vaj, trappista sajt, 7-8 db császárzsemle, kovászos kenyér, valamint rozsos buci volt található. A hústermékek közül a fekete erdei, valamint a csirkemellsonka, a sajtos frankfurti virsli, a csirkemellfilé, továbbá a norvég lazac volt a legkedveltebb. A zöldségek esetében a fürtös koktélparadicsom, a kígyóuborka, a saláta, míg a gyümölcsöknél a banán és az avokádó voltak rendkívül népszerűek. A fagyasztópultból a serpenyős zöldségek, a tök, az erdei gyümölcsök, az eper és a málna került legtöbbször a kosárba. A legtöbb megrendelés a családanyáktól és az idősebb korosztálytól érkezik. A visszajelzések alapján előbbiek számára a digitális oktatás miatt értékes az online vásárlással járó jelentős időmegtakarítás, míg utóbbiaknak a biztonságos és kontaktmentes élelmiszerbeszerzés képvisel kiemelkedő értéket.
„A személyes bevásárlási szolgáltatás rövid idő alatt nagyon népszerű lett különösen azokban a kerületekben, ahol kevés ALDI üzlet található. A rendelések alapján vásárlóink nagyon tudatosan tervezik meg rendelésüket, és a kosarakban az átlagosnál lényegesen gyakrabban találhatók meg az egészségtudatos, illetve mentes termékek. Az átlagos kosárérték jellemzően 3-4-szerese az áruházi vásárlásoknál mértnek” – mondta Bernhard Haider, az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. országos ügyvezető igazgatója az eddigi tapasztalatok kapcsán.
„Büszkék vagyunk rá, hogy egyre többen rendelik házhoz kedvenc ALDI termékeiket, a ROKSH személyes bevásárlói segítségével. Jól mutatja a vásárlók elégedettségét, hogy a pékáru és más friss termékek is egyre gyakrabban kerülnek a kosárba, melyeket a vásárlók a biztonságos házhozszállítás keretében, ugyanolyan kiváló minőségben kapnak kézhez, mint ha azt maguk válogatták volna ki az üzletben” – mondta Kövesdi Áron, a ROKSH ügyvezetője.
A sikeres bevezetés után a roksh.com tovább bővíti a szolgáltatást. A jövőben Budaörs, Diósd, Érd és Törökbálint területén is kérhető a személyes bevásárlási szolgáltatás az ALDI-ból, ezzel további mintegy 120 000 lakos számára válnak online elérhetővé az ALDI termékei. Ezzel párhuzamosan egy új, egész napos kiszállítási intervallum is választható a rendelés során, ebben az esetben a vásárló a kiválasztott nap folyamán kapja kézhez megrendelését, így a bevásárlási szolgáltatás díja is kedvezőbb, a megrendelés összegétől függetlenül mindössze 790 forint alkalmanként.