Nincs több csalás, új magyar startup mutatja meg, hogy mit tudnak az influencerek

Már-már közhelyszámba megy, hogy minden cég influencerrel akar reklámozni. De vajon tudjuk-e, milyen tényleges, kézzelfogható eredményeket nyújt ez a fajta marketing? Egy új szolgáltatás azt ígéri, hogy pontosan mérhetővé teszi az influenszer-kampányok hatását – így mind a cég, mind a megbízott véleményvezér pontos képet kaphat a munkája értékéről. A Befluence már most olyan piaci szereplőket tudhat a hívei közt, mint Kulcsár Edina, Tápai Szabina vagy Nagy Benedek (youtuber).

Nincs több csalás, új magyar startup mutatja meg, hogy mit tudnak az influencerek

Miért is van szükség influencerekre? „Egy cégnek kell egy arc, aki megszemélyesíti a márkát. Kis -és középvállalatoknak különösen értékes egy véleményvezér, mivel költséghatékonyabb, mint egy plakátkampány vagy egy TV-szpot” – mondja Tápai Szabina kézilabdázó, aki maga is 180 ezernél több követővel büszkélkedhet.

„Sokan azt mondják, ez egy óriási lufi, ami előbb-utóbb ki fog durranni. Nos, én kezdek meggyőződni az ellenkezőjéről! A cégek rengeteget tudnak spórolni, ha influenszer-marketinget folytatnak, hiszen így már nem kell a különböző platformokon való megjelenés díját kifizetni” – ezt már Kulcsár Edina teszi hozzá, akinek a hétköznapjaira közel félmillióan kíváncsiak az Instagramon. A korábbi szépségkirálynő ráadásul nem csak véleményvezérként tevékeny, hanem maga is foglalkozik marketinggel: jelenleg egy több mint 50 influenszerrel dolgozó ügynökséget működtet.

Mitől jó az influenszer?

Kozma Máté, a Befluence startup szóvivője szerint a sikeres influencer-kampányok titka a megfelelő személy kiválasztásában rejlik, ami sokszor nem is olyan egyszerű feladat – az új eszköz ebben is a cégek segítségére lesz. Van, hogy az adott hirdető szimpátia alapon ragaszkodik az ismert archoz, miközben a marketing céljaikhoz valaki más lenne megfelelőbb. Ezért is nagy előny, ha valaki jól szegmentált közönséggel rendelkezik. Ha például kutyabarátként egy minőségi tápokat bemutató Insta-oldalt működtetünk, van egy nagyon jól körülírt célcsoportunk: a kutyatápok iránt érdeklődő gazdik.

A következő, elengedhetetlen szempont a hitelesség: „Egy hiteles influenszer nem csak szponzorált tartalmakat oszt meg az oldalán. Ha pedig valamit promóz, akkor nemcsak a poszt erejéig pózol vele, hanem egyébként is hordja, használja. Látszik, hogy szereti, és nem csak azért vesz fel valamit, mert pénzt kapott érte!” – mondja Kulcsár Edina. Ezzel Tápai Szabina is egyetért: „Volt olyan hirdető, akit visszautasítottam, mert nem tudtam azonosulni azzal, amit képviselt. Az is fontos, hogy hosszú távú kampányokban gondolkodom, egyposztos felkéréseket nem vállalok el.”

És mi a helyzet a lájkokkal? Vajon mennyit nyom a latban, hogy hányan szívecskézik be az adott személy posztjait? Edina szerint egy cégnek nem ez alapján kéne influenszert választani. „A hitelesség, a kommunikáció, a statisztikák és persze az eladás a legfontosabb.  Szerencsére ez (a Befluence) egy olyan fejlesztés, ami mérhetőséget biztosít a cég és a véleményvezér számára. Előbb-utóbb mindenki rá fog jönni, hogy mérés nélkül senki nem tud érvényesülni ebben a világban.”

A jövő: a mérhetővé tett teljesítmény

Miben rejlik tehát a Befluence újítása? Röviden: az új szolgáltatás pontosan mérhetővé teszi, az adott cég számára hány konverziót: (vásárlást, kattintást, feliratkozást) generál az influenszerrel való együttműködés. Ez pedig mind a cég, mind a véleményvezér oldalán a fejlődést szolgálja.

„A Befluence egy egyedi kódot generál, ami a cég weboldalába építhető be - az influenszernél ugyanekkor egy szektor-specifikus tag-ekkel ellátott link jelenik meg, ami az oldalra mutat. A két felületet összekötve pontosan mérhető, a kattintások mekkora hányada érkezik az influenszeren keresztül és azokból mennyi konverzió keletkezik” – magyarázza Kozma Máté.

Így nemcsak a cég láthatja, hogy az influenszer mennyit értékesít, hanem a felkért személy is visszajelzést kaphat arról, hogyan teljesít a kampányban. „Ha nem elég jól, akkor megéri a posztok tartalmán csiszolni, esetleg megfontolni, hogy a jövőben más termékcsoportokra koncentráljon. Lehet például, hogy valaki fitneszbérletek értékesítésében nem jó, viszont sikeresen reklámozhat ruhákat.”

Kulcsár Edina már most lelkesedik az új lehetőségért: „Korábban csak a cégek visszajelzéseiből tudtunk eredményeket számolni. Vannak bizonyos követőlinkek, de korántsem mutatnak olyan részletes adatokat, mint a Befluence. Örülnék, ha a cégeknek nem kéne pénzt kidobnia ahhoz, hogy kitapasztalják, ki a számukra az ideális személy, hiszen sokszor hallunk olyanokat, hogy több százezret kifizetnek, de vásárlást nem igazán tudnak generálni belőle.”

Ezt így látja Tápai Szabina is, aki szerint a mérési eredmények ismerete kedvez az influenszereknek is, hiszen: „Ezáltal fejlődök, képet kapok arról, hogy milyen területeken vagyok erős. Más üzleti modellt tudok kialakítani a velem együttműködő céggel - például a bevételből részesülök, amire eddig még nem volt lehetőség a mérési rendszerek hiánya miatt. Ezzel pedig lépéselőnybe kerülhetek más influenszerekkel szemben!” A Befluence-nek köszönhetően lehetőség nyílik a PPC alapú influencer együttműködésekre is.

Szabina szerint a Befluence várhatóan megszűri majd a piacot, és szűkülni fog azok köre, akiket felkérnek a közös munkára. „Az influenszerek száma csökkenhet, hiszen az eredményteleneket kidobja a piac – a hatékony véleményvezérekkel hirdető cégek száma viszont csak növekedni fog. Aki valódi értéket teremt, annak mindig lesznek felkérései.”


KALKULÁTORUNKKAL (csak kattints rá) MOST KISZÁMOLHATOD, HOGY:

- Mekkora az agyad a magyar átlaghoz képest?

Mekkora lenne az ideális vérnyomásod?

Mennyi pénzt kellene keresned, ha rendesen megfizetnék a tudásodat?

Hozzászólások

Gyermekeknek szánt reklámokról szóló tájékoztatóval segíti a versenyhivatal a vállalkozásokat

A Gazdasági Versenyhivatal a mai napon közzétette „Gyermekeknek szóló reklámok” elnevezésű tájékoztatóját, melyben az eddigi jogalkalmazói gyakorlata alapján megfogalmazott szempontokat összefoglalva kíván segítséget nyújtani ahhoz, hogy a kereskedelmi kommunikációk tervezése és közzététele során mit érdemes szem előtt tartania a vállalkozásoknak a jogsértés megelőzése érdekében.
2020. 02. 22. 09:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Washington külképviseletté nyilvánította az ottani kínai médiát

Washington diplomáciai képviseletté nyilvánította az Egyesült Államokban dolgozó öt kínai médiumot - jelentette be kedden az amerikai külügyminisztérium.
2020. 02. 19. 11:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Mit ellenőriz idén az NMHH a hírközlési szolgáltatóknál?

Többek között a roaminggal és a határozott időre szóló szerződésekkel kapcsolatos előírásokat ellenőrzi majd a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az idei felügyeleti terve alapján. A szolgáltatók kötbérkezelési folyamatai a korábbi évekhez hasonlóan idén is a fókuszban lesznek. Jó hír, hogy a nemzetközi hívások tavalytól érvényes árcsökkentési uniós előírását megfelelően alkalmazták a hazai szolgáltatók.
2020. 02. 19. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Idén kiemelten ellenőrzik a roamingrendelet betartását

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) idei felügyeleti terve alapján kiemelten ellenőrzi többek között, hogy a mobilszolgáltatók betartják-e a roaminggal, illetve a határozott időre szóló szerződésekkel összefüggő előírásokat - közölte a hatóság kedden az MTI-vel.
2020. 02. 18. 16:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Mark Zuckerberg új szabályozási rendszert javasol

Új szabályozási rendszert javasol a közösségi médiában Mark Zuckerberg.
2020. 02. 17. 22:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Új kulturális lap indult

Országút címmel új kulturális lap indult a Magyar Szemle Alapítvány kiadásában, Falusi Márton főszerkesztésével.
2020. 02. 14. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Várhatóan 3,9 százalékkal bővül idén a világ reklámpiaca

A Dentsu Aegis Network által évente közzétett, a világ 59 országra kiterjedő előrejelzése szerint a globális reklámköltések összértéke idén várhatóan eléri a 615,4 milliárd dollárt, ami 3,9 százalékos növekedést jelent az előző évi 592,3 milliárd dollárral szemben. A magyarországi reklámpiac eközben 7 százalékos bővülésre számíthat.
2020. 02. 13. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Médiatanács: 166 millió forint támogatás közösségi rádiók és televíziók rezsiköltségeire

Huszonöt közösségi televízió és rádió rezsiköltségéhez járul hozzá a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa az e heti ülésén meghozott döntése szerint. A grémium bírságot szabott ki a Manna FM szolgáltatójára műsorrendbeli eltérések miatt, és tárgyalta az M1-en leadott Karácsony Gergely-interjút.
2020. 02. 13. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Szülőknek szóló weboldalt készít az NMHH a biztonságosabb internetezés támogatására

Február 11-én, a biztonságosabb internet napján a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) nyilvánosságra hozta Internet Hotline nevű jogsegélyszolgálata tavalyi statisztikáit, amely szerint egyre több, a gyermekek szexuális kizsákmányolását ábrázoló tartalomról kapnak jelzést. A hatóság egy ízelítő videót is készített, amellyel a szülők figyelmébe ajánlja a biztonságosabb netezést támogató oldalát, amely a Gyerekaneten.hu címen indul el március 1-jén.
2020. 02. 11. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Kattintásvadász magyar kamuoldalakat lepleztek le

Kattintásvadász kamuoldalak olyan álhírekkel riogattak, amelyek szerint a koronavírus miatt budapesti pályaudvarokon többen összeestek és meghaltak. Közveszéllyel fenyegetés gyanúja miatt két ember ellen eljárást indítottak - tette közzé az Országos Rendőr-főkapitányság szombat reggel a police.hu-n.
2020. 02. 08. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Bírságot szabott ki az RTL Klubra a médiatanács

Nem megfelelő termékmegjelenítés miatt 215 ezer forintos bírságot szabott ki a médiatanács az RTL Klub szolgáltatójára, illetve véglegesítette egy hevesi és egy miskolci rádiós frekvencia pályázati felhívásait - közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kommunikációs igazgatósága szerdán az MTI-vel.
2020. 02. 06. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Vidéki kereskedelmi rádiós pályázatokat hirdetett a Médiatanács

A jogszabályoknak nem megfelelő termékmegjelenítés miatt 215 ezer forintos bírságot szabott ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa e heti ülésén az RTL Klub szolgáltatójára. A testület véglegesítette egy hevesi és egy miskolci rádiós frekvencia pályázati felhívásait is kereskedelmi jellegű használatra.
2020. 02. 05. 21:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Ez a három legnépszerűbb rádió Magyarországon - Kitalálod?

Tavaly, az utolsó negyedévben a rádiókat országosan naponta 5,5 millióan, míg hetente 7,2 millióan hallgatták a legalább 15 évesek körében – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) hallgatottsági adataiból. Országosan a Retro, a Petőfi és a Kossuth Rádióra kapcsolnak a legtöbben – összesen négymillióan –, a fővárosban a Retro Rádiót a Rádió 1 követi a Kossuth Rádió előtt – összesen közel hatszázezres hallgatótáborral.
2020. 02. 03. 12:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Három vidéki rádiós frekvenciára lehet pályázni

Egy kecskeméti, egy siklósi és egy szigetvári frekvencia pályázati felhívását véglegesítette a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa e heti ülésén. A grémium a Karc FM Média Kft.-t nyilvánította nyertessé a Kaposvár 97,5 MHz frekvencia pályázatán, és helytelen korhatár-besorolás miatt bírságot szabott ki a Rádió 1 szolgáltatójára.
2020. 02. 01. 10:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Készül a Marvel Kapitány c. film folytatása

Hivatalosan is megkezdődtek a nagysikerű Marvel Kapitány című szuperhősfilm folytatásának munkálatai.
2020. 01. 26. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Animációs sorozat készül a brit uralkodócsaládról

Animációs tévésorozat készül a brit uralkodócsaládról. A produkció a hatéves György herceg nézőpontjából mutatja be a leghíresebb brit családot a hamarosan induló streamingszolgáltató, az HBO Max kínálatában - számolt be róla a BBC News.
2020. 01. 23. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Média-hatóság: jogsértő volt az M1 hírolvasójának kommentárja, bírságot kapott az RTL Klub

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa e heti ülésén úgy döntött, hogy az M1 Híradó 2019. október 21-i három adásában a médiaszolgáltató megsértette a politikai hírekhez fűzött hírolvasói kommentár tilalmát. Az RTL Klub hibás termékmegjelenítés miatt pénzbírságot kapott.
2020. 01. 16. 16:30
Megosztás:
Hozzászólások:

2019-ben rekordbevételt értek el a mozik

A steamingszolgáltatók és más új konkurens médiumok előretörése okozta aggodalmak ellenére tavaly 42,5 milliárd dolláros (12800 milliárd forintos) globális rekordbevételt értek el a mozik.
2020. 01. 13. 18:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A Facebook nem ellenőrzi a politikai hirdetések tartalmát

A Facebook nem ellenőrzi a politikai hirdetések tartalmát - erősítette meg csütörtöki blogbejegyzésében Rob Leathern, a médiavállalat termékigazgatója.
2020. 01. 10. 02:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Tovább szólhat a debreceni Campus Rádió

Az év első ülésén a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a szolgáltató kérésére öt évvel meghosszabbította a debreceni FM90 Campus Rádió szolgáltatójának jogosultságát és nyertest hirdetett egy pécsi frekvencia pályázatán.
2020. 01. 09. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások: