E-sport Ítéletnap: az Erste Csoport bemutatja az e-sportok bukását
„Az e-sportok dinamikusan növekednek: magas szintű profizmus, egyre bővülő rajongói tábor, és erősödő ismertség jellemzi. Jövőbe tekintő bankként elképesztően izgalmas környezetnek tartjuk ezt a világot, hiszen az e-sport nem ismer határokat, elérhető az egész régiónkban is, és digitálisan szinte bárhonnan hozzáférhető” – jelentette ki Bernd Spalt, az Erste Csoport vezérigazgatója.
Folyamatos viták tárgya, hogy az e-sport valóban sport, vagy sem. Hivatalos sportként való elismerése például azt is jelentené, hogy a sportolók a megfelelő vízumot kapják a külföldi versenyekhez szükséges beutazáshoz, és hogy az egyesületi működés támogathatóvá válik. Míg a vitában országok és szövetségek vesznek részt és kérdőjelezik meg az e-sportok sportjellegét, a játékosokat ez nemigen érdekli: a versenyzők és az e-sport közösség tagjai közül csak nagyon kevesen követik nyomon az egyeztetéseket.
A #higgymagadban kampány a LEC Summer Split részeként indított elemével az Erste Csoport ezzel a problémával foglalkozik A bankcsoport tavaly a játékosok előtt tornyosuló akadályokat bemutató, érzelemdús történettel ünnepelte belépését az e-sportok világába, idén az e-sportok és a hozzájuk tartozó közösségek elismerését követi figyelemmel. A Jung von Matt SPORTS készítette E-sport Ítéletnap címet viselő kampányfilmben az Erste Csoport humoros forgatókönyvet mutat be arról, miként reagálna a közösség, ha az e-sport sportstátuszát végleg elutasítanák világszerte.
Egyrészt, a bankcsoport kampánytémává alakít egy társadalmi vitát, és a játékosok mellé áll. Másrészt, a film tisztelgés a közösség és annak reakciója előtt. A film emellett számos rejtett utalást, úgynevezett easter egget vonultat fel a League of Legends világából. A főszerepre sikerült megnyerni a neves e-sport-kommentátort és műsorvezetőt, egyszersmind az LEC legismertebb arcát, Trevor Henryt.
Carl Kuhn, a Jung von Matt SPORTS e-sportot felügyelő részlegének vezetője elmondta: „Ezzel a kampánnyal az Erste Csoport egyértelműen a közösségbe helyezi magát, és demonstrálja azt a közeledést és nyitottságot, amit az e-sport közösséghez közvetlenül nem kapcsolódó márkaként fontosnak tart fejleszteni. Ehhez közösséget célzó tartalom és hiteles témák szükségesek”.