Az uniós átlagnál több magyarnak van közösségi oldala
 
			
		    A magyar internetezők az EU tagországainak  átlagánál 13 százalékkal többen tekintettek meg tartalommegosztó  szolgáltatóktól származó videotartalmakat, 11 százalékkal többen  értékesítettek weboldalon keresztül termékeket vagy szolgáltatásokat és  10 százalékkal többen kerestek egészséggel, betegséggel összefüggő  információkat - közölték.
    
A magyar háztartások 88 százalékának  volt internet-hozzáférése 2020-ban, ezzel a tagállamok rangsorában  Magyarország a középső harmadban szerepelt. A magyar 16-74 éves lakosság  79 százaléka, a 16-24 éveseknek pedig 97 százaléka netezett napi  rendszerességgel tavaly. A legidősebb korosztálynak, a 65-74 éveseknek  ugyanakkor csak 44 százaléka csatlakozott a világhálóra naponta - írták.
    
Ismertették:  a naponta internetezők közül tízből négyen átlagosan 1-2 órát, további  hárman 3-4 órát töltenek a világhálón. A napi webhasználók 30  százalékánál szinte azonos súlyt képviseltek azok, akik kevesebb mint  egy órát, illetve 5-6, vagy 7 óránál is több időt fordítottak netezésre.  A napi gyakorisággal internetező 16-24 évesek legnagyobb hányada, 40  százaléka átlagosan 3-4 órát, míg a 65-74 évesek több mint fele 1-2 órát  töltött az interneten naponta.
    
A magyar netezők leggyakrabban  termékkel és szolgáltatással kapcsolatos információk keresésére (90  százalék), e-mail küldésére (88 százalék), azonnali üzenetküldésre (87  százalék), valamint online hírek olvasására (83 százalék) használták a  világhálót - tették hozzá.
    
Tavaly az uniós lakosság 65, a magyar  lakosság 60 százaléka rendelt vagy vásárolt a világhálón egy éven belül -  ezzel az Európai Unió 27 tagállamának rangsorában Magyarország a 17.  helyen állt. A magyar 16-74 éves lakosság részvételi aránya az online  vásárlásban egy év alatt 11 százalékponttal nőtt, míg az uniós  tagállamok átlagának bővülése csupán 2 százalékpont volt a 2019. évihez  képest - írták.
    
Az elemzés szerint a magyarországi online  vásárlók 49 százaléka magyar eladóktól, 23 százaléka más európai uniós  tagállamból, 15 százaléka EU-n kívüli országok eladóitól rendelt vagy  vásárolt árut, szolgáltatást. 
    Tavaly az első negyedévben a  magyar vásárlók mintegy negyede átlagosan 17 ezer forint alatt, 30  százaléka 17-34, 27 százaléka 34-102 ezer forint között, 17 százaléka  pedig ennél többet költött online áru- és szolgáltatásvásárlásra. A  neten keresztüli rendelést vagy vásárlást a budapesti internetezők  vették igénybe a legnagyobb arányban (78 százalék), míg Pest megye és  Észak-Alföld lakosai a legkisebb (65, 64 százalék) mértékben - fűzték  hozzá.
    
A közleményből kiderült az is, hogy 2020-ban tovább  erősödött a lakossági felhasználóknál a felhőalapú szolgáltatások  magáncélú használata: az Európai Unió tagállamaiban a 16-74 éves korú  lakosság 35, ezen belül az internethasználók 40 százaléka vette igénybe  ezt a szolgáltatást, a magyaroknak pedig az 57, illetve a 67 százaléka.  Ezzel az internetes tárhelyhasználatban a visegrádi országok között  Magyarország állt az első helyen - emelték ki, hozzátéve: az  internetezők leginkább képek és dokumentumok mentésére, tárolására,  valamint videók és zenék megőrzésére használták a felhőalapú  szolgáltatásokat.
    
Felhívták a figyelmet arra is, hogy a magyar  internetezők több mint fele nem végzett semmilyen, a személyes adatai  védelmére irányuló tevékenységet a webhelyek vagy alkalmazások  felhasználása közben.
    
A magyarországi internetezőknél egyelőre  kisebb arányban vannak azok, akik fokozottabban ügyelnek személyes  adataikra: a védelmi tevékenységek közül az adatvédelmi nyilatkozat  átolvasását jelölték meg a legnagyobb arányban (48 százalék), míg  legkevésbé a közösségi oldalakon elérhető profiljukat vagy a tárhelyükön  található tartalmat korlátozták (42 százalék). Ugyanakkor a magyarok 43  százaléka fordított figyelmet személyes adatai szolgáltatása előtt a  weboldalak biztonságának ellenőrzésére, 6 százalékponttal többen, mint  az uniós tagországok átlaga - fűzték hozzá.
    
Azt írták: tavaly az  EU népességének átlagosan 57 százaléka és a magyarok 60 százaléka lépett  elektronikus úton kapcsolatba a közhivatalokkal, közigazgatási  szervezetekkel ügyintézéskor. A 16-74 éves magyar lakosság részvétele az  e-közigazgatási ügyintézés két egyszerűbb szolgáltatási szintjén -  közhivatalok honlapjáról történő információszerzés, űrlapok letöltése -  meghaladta az uniós átlagot, ugyanakkor a - legmagasabb szintnek számító  - kitöltött űrlapok elküldése funkcióban elmaradt attól egy  százalékponttal - olvasható a közleményben.
 
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                        