Nőtt a német GDP a negyedik negyedévben
2015. 02. 14. 09:00
Szezonális kiigazítással számolva a német bruttó hazai termék (GDP) 0,7 százalékkal nőtt negyedéves alapon 2014 negyedik negyedévében a német statisztikai hivatal, a Destatis előzetes adatai szerint.
Az adat felülmúlja várakozásokat. A Destatis szerint 2014 első negyedévében dinamikusan nőtt a német gazdaság, nyárra lassult a növekedés üteme, de 2014 végére ismét gyorsult. 2014 egészében 1,6 százalékkal nőtt a GDP 2013-hoz képest. A negyedik negyedévben a belső fogyasztás erősödése gyorsította a gazdasági növekedés ütemét, különösen a lakossági fogyasztás javult. A beruházások szintje szintén emelkedett, legjobban a gépiparban és az építőiparban.
Az árutermékek és a szolgáltatások exportja nőtt, de ez nem változtatott érdemben a GDP-növekedésen, mert az import hasonló szintű növekedést mutatott. 2014 utolsó negyedévében 43 millió foglalkoztatott volt Németországban, 412 ezerrel több, mint egy évvel korábban. (MTI)
Az Axel Springer megveszi a Politicót
az Axel Springer német kiadóvállalat a washingtoni Politico hírportál kiadóját, bővítve ezzel amerikai portfólióját - jelentették csütörtökön két amerikai lap, a The Wall Street Journal és a The New York Times internetes kiadásai.
Három partnerre lehet szükség a kormányalakításhoz Németországban
Németország második világháború utáni történetében először nem kettő, hanem három partnerre lehet szükség a kormányalakításhoz a szeptemberi szövetségi parlamenti (Bundestag-) választás után - jelentette ki az egyik legtekintélyesebb német választási szakértő csütörtökön Berlinben.
Áruházakban és iskolákban is felvehető lesz az oltás Brüsszelben
Az új típusú koronavírus ellen védettek arányának növelése érdekében szeptembertől a belga főváros több nagyáruházában is lehetőség nyílik az oltásra - derül ki csütörtöki közlésekből. Brüsszelben októbertől újra kinyithatnak a zenés szórakozóhelyek, bár Belgiumban az elmúlt hét napban átlagosan négy százalékkal emelkedett a koronavírussal fertőzöttek száma.
Új közép-európai keresleti igazgatót nevez ki a Mars
A Mars, a világ egyik legnagyobb édesség-, rágógumi-, élelmiszer- és kisállateledel-gyártója Daniela Hlavackovát nevezi ki új közép-európai keresleti igazgatójává. Daniela, aki korábban Szlovákia piaci igazgatója volt, most a régió négy országában - Csehországban, Romániában, Magyarországon és Szlovákiában – lesz felelős a marketingtevékenységért és az ezáltal ösztönzött növekedésért.
A vártnál nagyobb mértékben romlott a GfK német fogyasztói hangulatindexe
A vártnál nagyobb mértékben romlott a GfK német fogyasztói hangulatindexe szeptemberre. A gazdaságkutató intézet csütörtöki jelentése szerint szeptemberre vonatkozóan mínusz 1,2 pontra csökkent a fogyasztói hangulatindex az előző havi mínusz 0,4 pontról. Az elemzők kisebb esést, 0,7 pontot vártak.