Öt éven belül meg kell háromszorozni a mérnökhallgatók számát
Ábrahám László szerint sokan, sokféle programot hirdettek, illetve valósítanak meg a természet- és műszaki tudományok népszerűsítése, a mérnöki pálya megismertetése érdekében. Azonban ezek a kezdeményezések gyakran nem érnek el szélesebb kört, a hatások nem erősítik egymást, és az eredmények, tapasztalatok a többség számára „rejtve maradnak”. Ezen muszáj változtatni, és akár állami, kormányzati támogatás bevonásával egységesíteni, országos szintre emelni a mérnök szakma iránti érdeklődés növelését.
„Azt gondolom, hogy a problémát, a szakemberhiányt mindent érintett fél felismerte, és tényként kezeli. A folyamat pozitív irányú megfordítására is indultak kisebb-nagyobb sikert hozó programok. Eljött az idő, hogy ezt még magasabb szintre emeljük, szélesebb körű összefogással hatékonyabbá, eredményesebbé váljunk ezen a téren. Nem kérdés, hogy 3-5 éven belül meg kell triplázni a mérnökhallgatók számát a hazai felsőoktatásban, hogy Magyarország továbbra is vonzó célpontja legyen a tudásalapú gazdasági befektetéseknek. Márpedig ezek megfelelő számú és képzettségű műszaki szakembergárda nélkül elképzelhetetlenek.” – hangsúlyozta Ábrahám László.
Mennyibe fog kerülni az egyetemi/főiskolai képzés? Számold ki ITT!
Az Együtt a Jövő Mérnökeiért Szövetség elnöke hozzátette, hogy az állami, kormányzati szerepvállalás azért is lenne hasznos a mérnöki pálya népszerűsítésében, mert annak köszönhetően az iskolák is jobban bevonhatóak lennének a szakmai programokba. Jelenleg ugyanis komoly kihívást jelent a piaci szereplők számára a tanintézményekkel való kapcsolatfelvétel, együttműködés. Ennek oka részben az iskolák, a tanárok túlterheltségéből fakad, illetve abból, hogy számos megkeresést kapnak, és nehezen igazodnak el a különböző programlehetőségek közt, sokszor kényszerként tekintenek rájuk. Egy egységesebb, minden résztvevő által támogatott együttműködés és a felek érdekeit figyelembe vevő ösztönző rendszer kidolgozása lehetne a megoldás. Olyan, ami mérhető módon, a szakma közös céljait támogatva segíti a szemléletformálást, a tudásmegosztást és ezzel párhuzamosan a következő mérnöknemzedék kinevelését.