Piál a Föld! - Vártnál nagyobb nevétek a Diageo-nál
A vállalat szerdán kiadott időközi jelentése szerint szervesen - azonos csoportösszetételre és változatlan valutaárfolyamokkal számolva - a negyedévben 9 százalékkal nőtt a bevétel éves összehasonlításban, elsősorban a latin-amerikai értékesítés felfutásának köszönhetően.
A Reuters által megkérdezett elemzők 5,9 százalékos növekedést vártak. A Johnnie Walker whisky, a Guinness sör, a Tanqueray gin, a Baileys likőr, a Captain Morgan rum gyártója Latin-Amerikában és a karibi térségben szerepelt a legjobban, itt 30 százalékkal nőtt a bevétel, az ázsiai-csendes-óceáni térségben 14 százalékkal, Afrikában 9 százalékkal, Európában 6 százalékkal, Észak-Amerikában 5 százalékkal emelkedett az értékesítés.
Az európai növekedés a legnagyobb ütemű volt azóta, hogy a Diageo 2005-ben megkezdte a regionális adatok ismertetését, Oroszország, Kelet-Európa, Németország az északi államok és Spanyolország fogyasztása húzta felfelé a mutatókat. A cégcsoport a következő néhány évben elsősorban a feltörekvő piacokra fog koncentrálni - a bevétel felét innen várják a jelenlegi 35 százalék helyett -, miután ezeken a piacokon a vagyonosodó új generáció részéről egyre nagyobb a kereslet a márkás italok iránt. (MTI)