Porsche Hungaria: 32 százalékos piaci részesedés az idén
Eppel János úgy vélekedett, a magyarországi újautó-piac az idén a márkakereskedők által kiszállított 53-54 ezer személyautóval és kishaszonjárművel elérte a mélypontját, és jövőre már szerény fellendülés következhet. A magas üzemanyagárak, a gépjármű- finanszírozás hiánya ugyan visszavetik a vásárlási kedvet, de ezt kompenzálhatják a javuló jogszabályi feltételek - a regisztrációs adó csökkenése, illetve a gépkocsilízing és -bérlet áfájának visszaigényelhetősége.
Emlékeztetett: a piacot az idén is a céges vásárlások tartották mozgásban: az értékesítés 70 százaléka bonyolódott cégekkel, a vevőknek csupán 30 százaléka volt magánszemély. Az autócserét az elmúlt években lehetőleg halogató vevők közül különösen a vállalkozások azok, amelyek számára piaci kérdés, hogy végrehajtsák ezt a beruházást.
Eppel János rámutatott: a kishasznonjárművek piacán 10-12 százalékos volt a növekedés, a magyarországi kereskedők mintegy 11.500 kishaszonjárművet értékesítettek.
A Porsche Hungaria márkakereskedői 2011-ben a konszernhez tartozó márkákból - Audiból, Porschéból, SEAT-ból, Skodából, Volkswagenből összesen mintegy 18.700-at értékesítenek az év végéig, beleértve a kishaszonjárműveket is. A személyautóknál a piaci részesedés 32 százalékos, míg a kisteherjárműveknél 14,5 százalékos. Jövőre az importőr 19-20 ezer jármű eladásával számol.
Eppel János kiemelte, hogy az alkatrészforgalmat sikerült szinten tartani, részint az év során elindított garanciaprogramnak köszönhetően, ami jelentős hozzájárulás volt a márkaereskedések fennmaradásához.
Az ügyvezető emlékeztetett arra, hogy a válság évei alatt, 2008 óta az évi 200 ezer darabos forgalomra kiépült magyarországi márkakereskedői hálózat jelentősen csökkent, 1150-ről 780-ra. A PH kereskedői pontjainak száma 112-ről 89-re mérséklődött, a piacinál kisebb mértékű zsugorodás annak volt köszönhető, hogy az importőr a gyárral összefogva közvetlen anyagi és szakértői támogatást biztosított milliárdos nagyságrendben, hogy az országos lefedettség megfelelő szinten maradhasson. Eppel János közölte: jövőre az ügyfélelégedettség és a belső hatékonyság javításával próbálják megőrizni a piaci pozíciót. (MTI)