Siemens biztosító berendezéssel látják el a Kelenföld-Székesfehérvár vasútvonalat
A Siemens két Simis típusú elektronikus váltó- és jelzőállító központot, egy Iltis típusú távvezérlési rendszert, valamint 15 darab Simis LC típusú, az útátjárók biztosítására szolgáló berendezést szállít a megrendelés keretében, az üzembe helyezés tervezett ideje 2013.
A vonalszakaszon a vasúti közlekedést az Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer (ETCS) egyik eleme, a Trainguard 200 RBC típusú berendezés felügyeli majd, amelynek alkatrészeit Budapesten, Wallisellenben (Svájc) és Braunschweigben (Németország) gyártják.
A Budapest-Kelenföld és Székesfehérvár közötti 65 kilométer hosszú vasúti pályaszakasz az V. páneurópai közlekedési folyosó része, amely Magyarországon keresztül köti össze Olaszországot, Szlovéniát, Horvátországot és Ukrajnát.
Az Európai Unió Magyarország vasúti infrastruktúrájának fejlesztésére 2013-ig 1,8 milliárd eurót bocsát rendelkezésre, ennek a fejlesztésnek része a Siemens Mobility Divíziónak adott megbízás, amelynek keretében az Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer 2-es szintjét (ETCS 2) támogató teljes biztosító berendezést építenek ki a Budapest-Kelenföld és Székesfehérvár közötti pályaszakaszon.
A Siemens közleménye szerint a Székesfehérvár állomás biztosító berendezéssel való felszerelése nem tartozik a megbízáshoz.
Az ETCS szabványosított együttműködési felületet biztosít a jármű és a vasúti pálya között, elősegítve ezzel az országhatárok átjárhatóságát. A pályaszakasz felújítása, a korszerű biztosító berendezések és az ETCS 2 rendszer kiépítése növeli a vasútvonal biztonságát, gördülékenyebbé teszi a közlekedést, és csökkenti a szállítási időt a Földközi-tengeri kikötőkhöz, Koperhez és Trieszthez.
A Siemens Mobility Divíziója eddig a Bajánsenye-Boba pályaszakasz villamosításával, és a telekommunikációs rendszer telepítésével járult hozzá az V. páneurópai vasúti folyosó korszerűsítéséhez. Az utóbbi években szintén ez a divízió szállított elektronikus váltó- és jelzőállító központokat Tata (1998), Cegléd (2007), valamint Szajol és Tiszatenyő/Kétpó (2008) állomásokhoz - írja közleményében a Siemens Zrt. (MTI)