Szeptemberben visszaestek az Audi eladásai
Szeptemberben 88.600 autót adott el az Audi,a tavaly szeptemberi 95.613 autóval szemben. Az idei első kilenc hónapban 7,5 százalékkal 705.300-ra csökkentek eladásai a tavalyi 762.288-ról. "Eladásaink a várnál kedvezőbben alakultak az idén eltelt három negyedév során" - mutatott rá "Az Audi Egyesült Államokban megerősítette piaci pozícióját, Kínában pedig megőrizte vezető helyét. A legfrissebb adatok pedig alátámasztják Európában vezető prémium márkaként betöltött szerepet is - mondta Peter Schwarzenbauer, az Audi értékesítési és marketing ügyekért felelős igazgatósági tagja.
Az Audi ázsiai-csendes-óceáni térségben 31 százalékkal 19.501-re növelte eladásait szeptemberben, az első kilenc hónapban értékesítései pedig 17 százalékkal emelkedtek a térségben. A legnagyobb értékesítési növekedést Kínában, Németország után immár a második legnagyobb nemzeti piacán érte el az Audi, de India, Ausztrália és Dél-Korea is hozzájárult eladásainak növekedéséhez. Kínában 15,249 autót adott el a társaság, szemben a tavaly szeptemberi 11,169 autóval, ami 36,5 százalékos növekedésnek felel meg.
Kanadában 17 százalékkal nőttek az értékesítések szeptemberben éves összevetésben. Európában és az Egyesült Államokban szeptemberben csökkentek az eladások, de az Audi jobban teljesített a prémium kategória piaci átlagánál, így még piaci részesedés növekedést is elért. Az Egyesült Államokban 5 százalékkal 7.209-re csökkentek eladásai. Az első kilenc hónapban pedig 10 százalékkal kevesebb autót értékesített mint tavaly.
Piaci részesedése 1,6 százalékponttal 8,3 százalékra nőtt. Nyugat-Európában Németország nélkül 9 százalékkal 38.318-ra csökkentek eladásai szeptemberben, piaci részesedése pedig eközben közel 4 százalékra nőtt. Az Audi németországi eladásai 28 százalékkal esetek szeptemberben éves bázison.