Tovább csúszik a szegedi 2-es villamosvonal építése
A szegedi elektromos tömegközlekedés fejlesztési projekt részeként épülő 2-es villamosvonalat kivitelező Szeged Villamos 2 Konzorcium a rendkívül csapadékos májusi és júniusi időjárás, valamint egy a közműtérképen nem szereplő ivóvíz-vezeték miatt kérte az eredetileg megszabott augusztus 18-i határidő módosítását – mondta a szakember.
Hozzátéve: a beruházást felügyelő mérnöki cég egy hónapos csúszást látott indokoltnak. Bár a konzorciummal rendszeres egyeztetések folytak arról, miként lehetne meggyorsítani a kivitelezést, reggel 6-tól este 10-ig engedélyt kaptak a munkavégzésre, s hétvégén is dolgozhatnának a villamosvonal építése a módosított határidőre sem készült el – tudatta a projektigazgató.
A megbízó a kivitelezés csúszása miatt érvényesíteni kívánja a szerződésben rögzített napi 10 millió forintos késedelmi kötbért, amely összesen a 2,085 milliárd forintos nettó vállalkozói díj legfeljebb 20 százaléka lehet – közölte Csanádi Zoltán. Arról, hogy a kivitelezés mikorra fejeződhet be a szakember az MTI érdeklődésére nem tudott tájékoztatást adni.
A 2-es villamosvonal kivitelezőjének egy 3.040 méteres vágányrendszert kell elkészítenie felsővezetékkel a Rókusi körúton a Csongrádi és a Kossuth Lajos sugárút között. A vágányrendszer több mint 80 százaléka füvesített, a fennmaradó rész pedig zajcsillapított pálya lesz. Kialakítanak egy 705 méteres hurokfordulót végállomással a Vértónál, s a kivitelező gondoskodik a közvilágítás és a közművek cseréjéről, hat megállópárt, forgalomtechnikát telepít, valamint járdát, kerékpárutat és 13,5 ezer négyzetméter utat épít.
A szegedi 1-es villamosvonal rekonstrukciójának – szintén az nagyprojekthez tartozó - első és második üteme is jelentős késéssel készült el. A munkáknak 2009. november 15-re, illetve 2009. december 3-ra kellett volna befejeződniük, a villamosközlekedés azonban csak május 9-én indulhatott újra. A csúszás oka többek között a tervekkel nem egyező közműhelyzet volt, emiatt a kivitelezés lassan haladt, a beköszöntő hideg pedig tovább akadályozta a beruházást, a késés azonban részben a kivitelezőnek is felróható.
A 94 napos csúszásból – a műszaki ellenőr szerint – húsz nap indokolható a hideg idővel, ezért az önkormányzat 740 millió forint kötbérigényt jelentett be. A kivitelező a kötbér követelését jogcímében és mértékében is vitatva elutasította, ezért az önkormányzat peres útra terelte az ügyet.