Túlteljesítette a piaci várakozásokat a holland Ahold
A társaság szerdán közzétett adatai szerint a bevétel 4,3 százalékkal 6,04 milliárd euróra nőtt az egy évvel korábbi 5,789 milliárdhoz képest. A második negyedévi 6,43 milliárdhoz képest 6 százalékkal csökkent a forgalom. Az Ahold forgalmának 60 százalékát az Egyesült Államokban bonyolítja, így eredményei jól jelzik az amerikai fogyasztói hangulatot.
Az Ahold amerikai márkái átlagosan 1,7 százalékkal növelték forgalmukat dollárban számolva, illetve 5,2 százalékkal euróban számolva. A hét elején a világ tőzsdéit föllendítette a friss adat arról, hogy az Egyesült Államokban októberben a vártnál jobban, 1,4 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom a szeptemberi, 2,3 százalékos csökkenés után. Az élelmiszer-kiskereskedők forgalma 0,2 százalékkal nőtt, lassabban, mint szeptemberben, amikor 0,7 százalékkal bővült.
Az Ahold Kelet-Európában Csehországban és Szlovákiában tevékenykedik, ott a forgalma 8 százalékkal kisebb volt a harmadik negyedévben az egy évvel korábbinál. Magyarországon nincs jelen, de legnagyobb részvényesei között van a Magyarországon is aktív ING és az Aegon pénzügyi csoport.