Újabb negyedéves nyereség a Lenovo-tól
A decemberrel záródó negyedév folyamán a nyeresége 80 millió dollár, részvényenként 86 cent volt, szemben az egy évvel korábbi 97 millió dolláros előző évi veszteségével. A globális értékesítése 4,8 milliárd dollárra emelkedett.
A Lenovo-t súlyosan érintette a gazdasági válság miatt csökkenő vállalati kereslet. A vállalatnak három veszteséges negyedévvel kellett szembe néznie, mielőtt újra nyereségessé vált a szeptemberrel záródó negyedév során.
A cég, mely még 2005-ben megvásárolta az IBM PC üzletágát, a piaci részesedését 9 százalékosra tudta növelni, melyre még eddig soha nem volt példa.
A cég vezérigazgatója, Yang Yuanqing bejelentette, hogy a vállalat agresszíven terjeszkedni kíván a mobil Internet piacán, melynek első lépéseként a múlt hónapban piacra dobtak egy Netbook-ot és egy okostelefont. A Lenovo még novemberben 200 millió dollárért visszavásárolta a mobiltelefon eszköz üzletágát, melyet még korábban értékesített, hogy jobban fókuszálhasson a PC-k piacára.
A Lenovo negyedéves értékesítése Kínában 45 százalékkal 2,3 milliárd dollárra emelkedett éves szinten, ez pedig az összes értékesítésének 47 százaléka.