Veszteséggel zárta az első félévet a PSA Peugeot Citroen
A francia piac kétharmadát uraló PSA Peugeot Citroen eladásai az év első felében 5,1 százalékkal 29,6 milliárd euróra csökkentek. A bajok fő oka, hogy a konszern fő értékesítési területe Európa, amelynek autópiaca az idén várhatóan 8 százalékkal zsugorodik. A még élénk észak-amerikai és ázsiai piacon a társaság jóformán nincs jelen.
A hónap elején a cég nagyszabású takarékossági programot jelentett be, amelynek révén 2015-ig 2,5 milliárd eurót akar lefaragni a költségekből. Ez azonban többek közt egy franciaországi gyár bezárásával és 8 ezer munkahely felszámolásával járna, amivel a konszern vezetése magára vonta a szocialista kormány haragját. A kormány elfogadhatatlannak nevezte az intézkedést, és kilátásba helyezte: kényszeríteni fogja a társaságot, hogy legalább a munkahelyek egy részét őrizze meg.
A francia kormány szerdán teszi közzé programját a hazai autóipar támogatására. Ez várhatóan vásárlási kedvezményeket és a PSA Peugeot Citroen környezetkímélő kocsijainak értékesítését ösztönző intézkedéseket tartalmaz. Hasonló programot már a Sarkozy-adminisztráció is végrehajtott. (MTI)