A cégek sokszor megsértenek egy létfontosságú marketing törvényt

Az online marketing sikerességét a legtöbbször az alapján ítélik meg a cégek, hogy azonnal lett-e bevételük belőle, vagy sem, de a kép ennél jóval összetettebb. Az induló vállalkozások esetében az első kampány könnyen veszteséges lehet, de soha nem felesleges, hiszen abból le lehet vonni a konzekvenciát a továbblépéshez. Budai Péter online marketing szakértő szerint az online marketingben az jelenti a kidobott pénzt, amikor a cégek a marketing kommunikáció minőségére költenek rengeteget, de annak mennyiségére nem.

 A cégek sokszor megsértenek egy létfontosságú marketing törvényt

Az írott sajtóval szemben az online marketingben tételesen mérhető, hogy hány embert ért el, mekkora forgalmat generált egy-egy hirdetés. Jellemzően az idő dönti el, mennyire volt sikeres az adott kampány, de a leggyakoribb hiba mégis az, hogy sokan helytelenül becsülik fel, mekkora erőfeszítést kell beletenni a folyamatba.

Budai Péter, az Epikforge online marketing szakértője elmondta, rengetegen úgy ítélik meg az online marketing erejét, hogy azonnal lett-e belőle bevételük, vagy sem, de ez alapjaiban véve rossz megközelítés. „Kidobott pénzről akkor beszélhetünk, amikor a cégek megfeledkeznek arról, hogy a kiáramlás ténye és mennyisége sokkal fontosabb, mint a minősége. Ezzel szemben a legtöbben hatalmas összegeket költenek a minőségre, de a mennyiségre nem, mert azt hibásan nem tartják fontosnak” – magyarázta.

A marketing kiadások aránytalan elosztásával kapcsolatban életszerű példát is említett, miszerint egy cég elkölt 3 millió forintot egyedi webshop fejlesztésére, az egyéb design, tervezési és nyomtatási költségekkel együtt pedig már könnyen 10 millió forintos kiadásnál jár, majd sokallja a hirdetésre a néhány százezer forintot.

Budai Péter szerint a lényeg, hogy ha valakinek van például 1 millió forintja reklámozni, akkor ennek a nagy részét a tényleges kiáramlásra kell fordítani, másként nagyon csekély az esélye a sikernek. Figyelmeztetett, hogy néhány hónapon belül meglehetősen kevés vállalkozás lesz önműködő vagy nyereséges, ezért ha az első kampányok veszteségesek is, attól nem szabad félbehagyni az elkezdett munkát. Le kell vonni a konzekvenciát, igény szerint módosítani, és folytatni a kommunikációt. A konzekvens marketing kommunikáció során előbb-utóbb eljön az a pont, amikor az eredmények magukért beszélnek majd.

„Az online marketingben nincs olyan, hogy felesleges, mert ha elköltöttük a pénzt, levonhatjuk a konzekvenciákat. Mindig azt javaslom az ügyfeleinknek: nem kell évekig tervezgetni, hiszen már egy hónap alatt kiderül a hirdetésekből, hogy a termékre, szolgáltatásra abban a formában van-e igény, vagy nincs” – fűzte hozzá az Epikforge szakértője.

Vállalni kell a kockázatot

Budai Péter kérdésre válaszolva arról is beszélt, hogy minden cégnél lehet látni, mekkora potenciál van benne, erre léteznek jól ismert indikátorok. Az egyik legfontosabb, hogy van-e weboldala, ami bonyolít már forgalmat, hisz ez egy kiváló kiindulási alap, a marketing befektetési részét félig-meddig meg is valósította. A hiedelemmel ellentétben egy kiélezett konkurenciaharc jó táptalaj egy hatékony marketing tevékenységnek.

„Nagyon veszélyes tud lenni, ha valaki egy olyan termékkel próbál betörni a piacra, ami állítása szerint még nem kapható. Ennek egyrészt kicsi a valószínűsége, de még ha így is van, fel kell készülnie rá, hogy kultúrát kell teremteni, ami nagyon nagy falat a felgyorsult világban” – értékelt az online marketing szakértő, aki közel 1000 konzultáción van már túl.

Azt tanácsolja, hogy az induló cégek végezzenek alapos piackutatást arra vonatkozóan, mennyire népszerű az adott termék vagy szolgáltatás. Ezt követően az online marketinget be kell vállalni annak érdekében, hogy megtudjuk, amit csináltunk, jó-e, és ha nem, akkor miért nem.

Nem kizárólag az ügynökségé a felelősség

Budai Péter közölte, hogy az ügynökségek kiválasztásakor fontos megnézni, hányan dolgoznak az adott cégben.

„A kisebb ügynökségek legjava alvállalkozókkal működik együtt, akik már nem feltétlenül végzik el ugyanolyan felelősségteljesen a feladatokat. A másik gyakori eset, hogy mindenféle furcsa pénzügyi megoldást látunk, és a tapasztalat az, hogy ha a munkatársakkal, az előírt törvényekkel stb. tisztességtelen a vezetőség, akkor az a szolgáltatásban is vissza fog köszönni” – hívta fel a figyelmet a szakember.

Emellett mindig érdemes megkérdezni, hogy az adott ügynökség mennyit költ marketingre, mert ez is sokat elárul a szakmaiságukról, a hozzáértésükről. Az Epikforge online marketing szakértője végezetül szót ejtett arról is, hogy amikor a vállalkozók ügynökségekkel tárgyalnak, rendre hatalmas vállalások és számok hangzanak el, pedig a partneren is rengeteg múlik.

„Egyre több kompetens marketinges van a piacon, de a probléma jellemzően az, hogy a felelősséget egyoldalúan akarják vállalni. Ez nem így működik, az ügyfeleknek az online marketinget nem nyűgnek, hanem munkának kellene felfogniuk. Kemény feladat, de csak így lehet felépíteni valami igazán jól működőt: közösen, egymást támogatva” – zárta szavait. Az Epikforge csapata a társadalmi felelősségvállalás és a gazdaság újraindításának jegyében ingyenes konzultációkkal segíti a cégeket a koronavírus-járvány utáni időszakban.

Top kriptók júniusra – A Bitcoin 105 ezer dollárnál

A Bitcoin nemrég új történelmi csúcsot villantott, május 22-én pályája során először kereskedett 111 000 dollár felett.
2025. 06. 04. 00:01
Megosztás:

Eredményes évet zárt a Magyar Posta

A Magyar Posta 2024-ben eredményesen gazdálkodott, 5,2 milliárd forint adózás előtti eredményt ért el, amelyből - 2009 óta először - osztalékot fizet a tulajdonosnak - közölte a társaság az MTI-vel kedden.
2025. 06. 03. 23:30
Megosztás:

Nagyszabású üzletet kötött a Meta és a Constellation Energy

A két vállalat bejelentette, hogy 2027 júniusától 20 éven keresztül a Meta 1,1 gigawatt energiát fog vásárolni a Constellation Illinois-i egységétől.
2025. 06. 03. 23:00
Megosztás:

„Hamvas dalok” a Várkert Bazárban Wunderlich Józseffel és a Tárkány Művekkel

A magyar irodalom egyik legkülönösebb alakját, Hamvas Bélát ünnepli a „Hamvas dalok” című előadás, amely a Várkert Bazár új sorozatának, a Koncertköltészetnek nyitódarabja.
2025. 06. 03. 22:30
Megosztás:

Növelte piaci részesedését és árbevételét 2024-ben a Praktiker

A kihívásokkal teli környezetben is pozitív eredménnyel és piaci részesedésének növelésével zárta a 2024-es évet a hazai barkácspiacon meghatározó pozíciójú Praktiker. A magyar tulajdonú, országos hálózattal rendelkező barkácslánc árbevétele 2024-ben 88,1 milliárd forintra emelkedett. A vállalat sikeresen hajtott végre stratégiai beruházásokat, fejlesztette vásárlói értékajánlatát és növelte működési hatékonyságát. Az intézkedéseknek és a terjeszkedésnek köszönhetően a barkácslánc erőteljesebb növekedésre számít 2025-ben. Az áruházláncot áprilistól új ügyvezető, Flórián László irányítja.
2025. 06. 03. 22:00
Megosztás:

Legjobb kripto staking 2025: melyik kriptovalutát éri meg stakelni a hozam és kockázat alapján?

Melyik a legjobb hozamú kriptovaluta staking 2025-ben? Kripto stakelés kockázatai és várható hozamai 2025-ben. Elemzés a staking hozamokról, platformokról és a legígéretesebb kriptovalutákról 2025-ben.
2025. 06. 03. 21:00
Megosztás:

Egy magyarázat amiért ennyire jól mennek a tőzsdék

Azon túlmenően, hogy például az első negyedéves vállalati profitok jól alakultak, s a kilátások is alapvetően jónak mondhatók a cégek jelentései alapján, van valami más is, ami miatt ilyen erősek a piacok - írja ez ERSTE elemzője.
2025. 06. 03. 20:30
Megosztás:

Nagy István: 2027-ig több mint 3 ezer milliárd forint jut infrastrukturális beruházásokra a vidékfejlesztésben

A 2027-ig tartó uniós ciklusban több mint 3 ezer milliárd forint jut infrastrukturális beruházásokra a vidékfejlesztésben - közölte az agrárminiszter az M1 aktuális csatornán kedden.
2025. 06. 03. 20:00
Megosztás:

Ethereum staking útmutató kezdőknek – Hogyan kamatoztasd a kriptódat biztonságosan?

ETH staking működése és az elérhető kamat. Részletes, magyar nyelvű útmutató az Ethereum staking működéséről, hozamairól, platformjairól és kockázatairól.
2025. 06. 03. 19:30
Megosztás:

Kiszerettek a Babaváróból és a Munkáshitelből a magyarok?

Kevesebb fogyasztási hitelt vettek fel összességében a magyarok áprilisban, mint az előző hónapban, ám éves összevetésben még mindig jelentős a kereslet a banki finanszírozásra. Némi meglepetésre a Munkáshitel iránt is csökkent áprilisban a kereslet, míg a Babavárónál folytatódott a lefelé tartó trend, ami nem meglepő, hiszen a házasságkötések száma is lejtmenetben van.
2025. 06. 03. 19:00
Megosztás:

A burgonyatermesztés jelenéről és jövőjéről szervezett tanácskozást az OBTT

Az idén is egy nagyszabású szakmai tanácskozás keretében vitatták meg a hazai burgonyatermesztés és -értékesítés aktuális kérdéseit az ágazat kiemelt képviselői. A magyar táplálkozáskultúrában is jelentős szerepet betöltő növény világnapján, május 30-án az Országos Burgonya Szövetség és Terméktanács (OBTT) által életre hívott konferencián a többi között szó esett a termelési technikák fejlesztési lehetőségeiről, a magyarországi és nemzetközi piaci trendekről, a fenntarthatósági törekvésekről, valamint a hazai fogyasztási szokásokat feltérképező, 2025-ben készült reprezentatív kutatás eredményeiről is. A rendezvény keretében immár második alkalommal adták át a Burgonyáért vándordíjat.
2025. 06. 03. 18:30
Megosztás:

Nem változtak júniusban a lakáshitel kamatok, de magasabb lett az induló költség néhány banknál

Nem változtattak lakáshiteleik kamatán a magyar bankok júniusban, ám az induló költségek két hitelintézetnél is drágultak júniustól. Változatlan kamatszintek mellett érdemes az igénylőknek az induló költségeket is figyelembe venni a lakáshitel kiválasztásakor, mert az értékbecslési, a közjegyzői és a folyósítási díj esetleges elengedése akár 100 ezer forintot meghaladó összegű kedvezményt is jelenthet - figyelmeztet Fülöp Norbert Attila, a BiztosDöntés.hu szakportál pénzügyi szakértője.
2025. 06. 03. 18:00
Megosztás:

Agrofeeling2025: Pozitívabbnak látják helyzetüket a hazai gazdálkodók

A gazdálkodók 63 százaléka értékelte negatívan a 2024-es évet a termelés eredményessége szempontjából – az előző évi 82 százalékhoz képest ez jelentős pozitív irányú elmozdulást jelent. A legnagyobb kihívásnak továbbra is a felvásárlási árak alakulását tartják, ugyanakkor mára legalább ugyanannyian tartják kritikus kockázatnak a kiszámíthatatlan időjárást is. Továbbra is sokaknak okoz nehézségeket a termeléshez kapcsolódó költségek magas szintje, ám tavalyhoz mérten immár jóval kevesebben tartanak az új támogatási rendszerhez kapcsolódó adminisztráció vélt nehézségeitől – derül ki az Agroinform.hu AgroFeeling2025 címet viselő, a gazdálkodói hangulatot és terveket célzó felméréséből.
2025. 06. 03. 17:30
Megosztás:

Az AutoWallis vezeti be a régióban a NIO prémium elektromos autómárkát

Újabb jelentős lépést tett nemzetközi pozíciójának erősítése terén az AutoWallis Csoport, miután megállapodott az elektromos autókat fejlesztő NIO márka kizárólagos importőri jogainak megszerzéséről régiónk legjelentősebb potenciállal bíró elektromos autós piacain, így Magyarország mellett Ausztriában, Csehországban, Lengyelországban és Romániában. Az értékesítés várhatóan 2025 utolsó negyedévében indul hazánkban és Ausztriában, 2026-tól pedig a többi országban.
2025. 06. 03. 17:00
Megosztás:

Változásra van szükség a talajművelésben

Magyarországon óriási a lemaradás a talajművelésben, változásra van szükség, nem spórolható meg a korszerű technológiai megoldások alkalmazása - jelentette ki a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem rektora kedden Kiszomboron.
2025. 06. 03. 16:30
Megosztás:

Több mint 50 millió euró értékű beruházással duplázza meg gyártókapacitását a Ganz

A Ganz Transzformátor és Villamos Forgógépgyártó Kft. 52 millió euró értékű beruházási programot indított el, a projekt legjelentősebb elemeként 2026 végéig teljesen új transzformátorgyártó üzem épül Tápiószelén - tájékoztatta a vállalat kedden az MTI-t.
2025. 06. 03. 16:00
Megosztás:

Befagytak a hitelkamatok, a személyi kölcsönök kamatcsökkenése is megtorpant

Alig változtak a hitelkamatok, mindössze egy bank hajtott végre nagyobb kamatmódosítást a hónap elején. Az alacsonyabb jövedelemmel rendelkezők drágábban juthatnak szabad felhasználású személyi kölcsönhöz, mint korábban, az átlagosnál magasabb jövedelemmel rendelkezők azonban kamatcsökkentésnek örülhetnek. A Bank360 kamatfigyelőjében foglalta össze a legfontosabb változásokat.
2025. 06. 03. 15:30
Megosztás:

Vészesen felgyorsult a Balaton vizének melegedése, turbulens változások jönnek az élővilágban

Az utóbbi három évtizedben a Balaton vize háromszor annyit melegedett, mint az azt megelőző több mint 120 évben, a vízben fellépő hőhullámok pedig gyakoribbá és intenzívebbé váltak. A klímaváltozás nemcsak a vízmelegedést hozta el: megbillenhet az évszakos ciklusokra épülő ökoszisztéma, nő az oxigénhiányos időszakok és az algavirágzások kockázata, és megjelennek a melegkedvelő, inváziós növényfajok is.
2025. 06. 03. 15:00
Megosztás:

Mészáros Lőrinc bent hagyta a pénzt

Mészáros Lőrinc mindössze 1,12 milliárd forint osztalékot vesz ki a 100 százalékos tulajdonában lévő Talentis Group Zrt.-ből, noha a cég 2024-ben 44,3 milliárd forint adózott nyereséget termelt – derül ki a május 29-i alapítói határozatból.
2025. 06. 03. 14:30
Megosztás:

Itt a szezon – idén a magyarok 70 százaléka biztosan utazik, de a legtöbben maximum egy hetet pihennek

Bár a magyarok többsége idén is készül nyaralni, a pihenés célja, hossza és gyakorisága már igen változatos képet mutat – ez derült ki az Allianz Hungária Zrt. friss kutatásából. Az adatok alapján azt látni, belföld és Európa verhetetlen úti célok, de a többség csak pár napot vagy maximum egy hetet engedélyez magának. Egyelőre kevésbé jellemző, hogy a nyári forróság miatt hűvösebb tájak felé utazzunk, bár kétségtelenül megjelent ez a szempont is az utazók körében. A természet közelségét 40 százalékunk keresi, és mind többen a szellemi-lelki felfrissülésért kelünk útra 2025-ben, hogy távol legyünk a technológiáktól, a zajtól. Szűk körben utazunk, a világszerte hódító egyedül utazás 100-ból egyelőre 3 utast csábít itthon. Az utasbiztosítás továbbra is fontos: tízből nyolcan élnek vele, igaz, gyakran csak az utolsó pillanatban gondolnak rá.
2025. 06. 03. 14:00
Megosztás: