A félvezetők és az autók viszik a hátukon a dél-koreai gyári termelést

A novemberi növekedési ütem 4,0% volt, így 2009 márciusa óta először fordul elő, hogy a bővülés egymás után két hónapban is elérte a 4%-ot. A meglepően magas értéket elsősorban a félvezetőipari és autóipari kibocsátás hajtotta a maga 8,0% és 7,3%-os növekedésével.
Százmilliók kelhetnek útra a kínai holdújév (február 1.) alkalmából, ugyanis ilyenkor hagyományosan rengetegen utaznak haza a családjukhoz. Az ünnepet megelőző időszakból eddig eltelt 11 nap alatt összesen 290 millió fő utazott, 45%-kal többen, mint tavaly ilyenkor, de persze jóval kevesebben, mint a járvány előtti időszakban. A kínai kormány zéró-Covid politikája közepette érdekes kérdés, hogy hol és mikor fognak újabb gócpontok kialakulni és kell elrendelni tömeges lezárásokat. (forrás: ERSTE)