A Gorenje Magyarország 41 milliárd forint árbevétellel zárta az évet

A szlovén Gorenje-csoport magyarországi részlege 2025-ben már 46,2 milliárd forint árbevételt vár, amivel várakozásuk szerint körülbelül 5-6 százalékkal növelheti a piaci részesedésüket is - tette hozzá a háztartási gépeket gyártó vállalat ügyvezetője.
A cég tájékoztatása szerint az idén 75 éves Gorenje, illetve jelenlegi tulajdonosa, a kínai Hisense Electric - egyike annak a kevés cégnek, amely az otthoni eszközök minden kategóriájában rendelkezik kínálattal - piacvezető Magyarországon a nagyháztartási gép szegmensben. Ugyanakkor a kisháztartási gépek, valamint a televíziók terén is kiemelkedő eredményeket értek el, az utóbbi kategóriában 32 százalékos növekedéssel a Hisense a harmadik legnagyobb szereplő lett a magyar piacon.
Füle Norbert elmondta: a kínai Hisense Electric 160 országban és 6 földrészen van jelen. Európában a Hisense Electric 2024-ben 12 termékkategóriában 650 ezer terméket árult, piacvezető volt a hűtés, televízió és sütés-főzés kategóriában. A gyártás főleg Szlovéniában és Kínában zajlik, Magyarországon csupán értékesítenek.
Nagy Gábor MDA termékmenedzser ismertette, hogy a Gorenje márka legfontosabb célja jelenleg, hogy digitalizálja a háztartási készülékeket és telefonon irányíthatóvá tegyék őket, hogy ezzel könnyítsék meg a mindennapokat.
"Célunk, hogy a következő évtizedben is mi diktáljuk a tempót a dizájn, a fenntarthatóság és a technológia terén" - fogalmazott Füle Norbert.