A Henkel a harmadik negyedév kétszámjegyű árbevétel-növekedésével sikeresen tartja a növekedési lendületet

A Henkel sikeresen megőrizte növekedési lendületét a 2022-es pénzügyi év harmadik negyedévében, és mintegy 6 milliárd eurós csoport-szintű árbevételt ért el. Ez minden idők új csúcsát jelenti a negyedéves árbevétel tekintetében, és kétszámjegyű, +11,3 százalékos szerves növekedésnek felel meg, amelyet az összes üzletágban és régióban tapasztalható kétszámjegyű árnövekedés okoz. A mennyiségek összességében csökkentek az előző évhez képest a fogyasztói üzletágak miatt. Az árbevétel nominálisan +17,3 százalékkal nőtt.

A Henkel a harmadik negyedév kétszámjegyű árbevétel-növekedésével sikeresen tartja a növekedési lendületet

„A továbbra is rendkívüli kihívásokkal teli piaci környezetben folytattuk stratégiánk végrehajtását, és egyértelmű kétszámjegyű árbevétel-növekedést értünk el. Különösen örömteli, hogy minden üzletág és régió hozzájárult ehhez az erőteljes üzleti teljesítményhez, amelynek motorja különösen az Adhesive Technologies üzletág harmadik negyedévben elért egyértelmű, kétszámjegyű árbevétel-növekedése volt. A harmadik negyedévben elért kétszámjegyű árbevétel-növekedés újabb bizonyítéka a sikeres márkákból és innovatív technológiákból álló robusztus és kiegyensúlyozott portfóliónk erősségének. Ezen túlmenően következetesen folytattuk portfólió-optimalizálási intézkedéseink megvalósítását, folytattuk szigorú költséggazdálkodásunkat és további hatékonyságjavításokon dolgoztunk. Emellett a két fogyasztói üzletágunk összeolvadásával összefüggő új struktúrák megvalósításában is a tervezett határidő előtt haladunk. Ez az erős teljesítmény globális csapatunk sikere, amely nagy elkötelezettséggel döntően hozzájárul a Henkel hosszú távú sikeréhez ezekben a kihívásokkal teli időkben” – mondta Carsten Knobel, a Henkel igazgatóságának elnöke.

A Henkel kétszámjegyű árbevétel-növekedését a harmadik negyedévben túlnyomórészt az Adhesive Technologies üzletág hajtotta. Valamennyi üzleti terület jelentős vagy kétszámjegyű szerves árbevétel-növekedést ért el.

A Beauty Care üzletág a bejelentett portfólióintézkedések végrehajtása ellenére pozitív szerves árbevétel-növekedést ért el a harmadik negyedévben. Mind a Professional, mind a Consumer üzleti terület hozzájárult ehhez a teljesítményhez.

A Laundry & Home Care üzletág jelentős, főként a Laundry Care terület által generált, szerves árbevétel-növekedést könyvelhetett el.

Regionális viszonylatban minden régióban szervesen nőtt az árbevétel a harmadik negyedévben. A Csoport erős értékesítési teljesítményét elsősorban a feltörekvő piacok generálták, ahol minden régió kétszámjegyű szerves növekedési rátát mutatott.

A 2022-es pénzügyi év hátralévő részére nézve Knobel elmondta: „Olyan üzleti környezetben működünk, amelyet nagyfokú volatilitás és bizonytalanság jellemez. Ebben a megnövekedett nyersanyag- és energiaköltségekkel járó általános inflációs környezetben az első kilenc hónapban erőteljes üzleti teljesítményt nyújtottunk. Ennek fényében emeljük a 2022-es éves, értékesítésre és az árbevételre vonatkozó előrejelzésünket.”

A Henkel csoport szinten most +7,0 és +8,0 százalék közötti szerves árbevétel-növekedést vár (korábban: +5,5 és +7,5% között) valamint a korrigált árbevétel-arányos megtérülés (EBIT ráta) 10,0 és 11,0 százalék közötti tartományára számít (korábban: 9,0–11,0 százalék). Az elsőbbségi részvények korrigált hozama (EPS) vonatkozásában, változatlan árfolyamon számolva a Henkel most -25 és -15 százalék közötti csökkenést vár (korábban: -35 és -15 százalék között).

Csoport árbevétel teljesítménye

A csoport árbevétele nominálisan +17,3 százalékkal nőtt 2022 harmadik negyedévében, 5976 millió euróra. Szervesen (azaz a devizára és a felvásárlásokra/elidegenítésekre kiigazítva) az árbevétel +11,3 százalékkal nőtt. A növekedést csoport szinten az árak okozták, míg a volumen alakulása üzletágonként eltérő volt. A felvásárlások és értékesítések -0,6 százalékkal alakították az árbevételt. Ezzel szemben az árfolyamhatások +6,6 százalékos pozitív hatást gyakoroltak az árbevételre.

2022 első kilenc hónapjában az Adhesive Technologies üzletág árbevétele nominálisan +12,5 százalékkal 16889 millió euróra nőtt. Szervesen a Henkel jelentős, +9,7 százalékos árbevétel-növekedést ért el, ami az áraknak volt köszönhető, miközben a mennyiségek csökkentek.

A feltörekvő piacok +18,6 százalékos, kétszámjegyű árbevétel-növekedést értek el a harmadik negyedévben. Az érett piacok +5,6 százalékos szerves árbevétel-növekedést könyveltek el. A kelet-európai régióban +25,2 százalékkal nőtt az árbevétel. 2022 harmadik negyedévében az afrikai/közel-keleti régióban +13,2 százalékos, a latin-amerikai régióban pedig +22,5 százalékos szerves árbevétel-növekedést értünk el. Az ázsiai-csendes-óceáni régióban a szerves árbevétel-növekedés +13,0 százalék volt. A nyugat-európai régióban erőteljes, +3,9 százalékos szerves árbevétel-növekedést könyvelhettünk el. Az észak-amerikai régió jelentős, +7,1 százalékos szerves árbevétel-növekedést produkált.

2022 első kilenc hónapjában a szerves árbevétel-növekedése a feltörekvő piacokon +14,8 százalék volt, míg az érett piacokon +5,5 százalékos növekedést regisztráltak.

Adhesive Technologies árbevétel teljesítménye

2022 harmadik negyedévében az Adhesive Technologies üzletágban az árbevétel nominálisan +22,6 százalékkal, 2995 millió euróra nőtt. Szervesen (azaz a devizára és a felvásárlásokra/eladásokra kiigazítva) az értékesítés +16,8 százalékkal nőtt. Kétszámjegyű árnövekedést értünk el, míg a volumen teljesítménye enyhén pozitív volt. Az akvizíciók/eladások -1,9 százalékkal alakították az árbevételt, míg a devizaárfolyam-hatások pozitív értéke +7,7 százalék volt.

2022 első kilenc hónapjában az Adhesive Technologies üzletág árbevétele nominálisan +17,6 százalékkal 8462 millió euróra nőtt. Szervesen +13,7 százalékos árbevétel-növekedést értünk el. Az árak alakulása folyamatosan markáns volt minden régióban és üzleti területen.

Regionális szempontból kétszámjegyű volt az Adhesive Technologies által generált árbevétel-növekedés a feltörekvő piacokon az előző év harmadik negyedévéhez képest. Ezt a teljesítményt minden régióban kétszámjegyű növekedés magyarázta, különös tekintettel a Packaging & Consumer Goods és az Automotive & Metal üzletágak hozzájárulására.

Az érett piacok minden régióban kétszámjegyű szerves árbevétel-növekedést értek el. Az észak-amerikai és nyugat-európai régión belül az Automotive & Metals üzleti terület növekedése volt a legerősebb. Az ázsiai-csendes-óceáni régió érett piacain a kétszámjegyű növekedés mozgatórugója különösen az Electronics & Industrial, valamint a Packaging & Consumer Goods üzleti terület volt.

Beauty Care árbevétel teljesítménye

2022 harmadik negyedévében a Beauty Care üzletágban az árbevétel nominálisan +8,4 százalékkal, 1013 millió euróra nőtt. Szervesen (azaz a devizára és a felvásárlásokra/eladásokra kiigazítva) az árbevétel +0,9 százalékkal nőtt az előző évi szinthez képest. A mennyiségek csökkentek, míg az üzletág kétszámjegyű áremelkedést könyvelhetett el. Az árfolyamhatások +5,9 százalékkal és a felvásárlások/eladások további +1,6 százalékkal növelték az árbevételt.

2022 első kilenc hónapjában a Beauty Care üzletág árbevétele nominálisan +2,9 százalékkal nőtt az előző évhez képest, 2855 millió eurót tett ki. Szervesen az árbevétel +0,6 százalékkal nőtt az árak hatására.

A Fogyasztói üzleti területen 2022 harmadik negyedévében pozitív szerves árbevétel-növekedést könyvelhettünk el – a kétszámjegyű áremelkedések hatására, amelyek bőven ellensúlyozták a bejelentett portfólióintézkedések végrehajtásából és a kereslet elaszticitásából eredő csökkenő volumeneket. Összességében a Hair Cosmetics kategória nagyon markáns szerves árbevétel-növekedést ért el, amihez minden terület hozzájárult. A Hair Styling terület kétszámjegyű szerves árbevétel-növekedést produkált, így folytatódott az elmúlt negyedévek fellendülése a járvány okozta visszaesést követően. A Hair Colorants és Hair Care területek egyaránt erőteljes szerves értékesítési növekedést ért el, elsősorban a feltörekvő piacoknak köszönhetően. A Body Care kategória árbevétel teljesítménye évről évre visszaesett, elsősorban a bejelentett portfólió-optimalizálási intézkedéseknek köszönhetően.

A harmadik negyedévben a Professional üzleti terület építeni tudott az első félévi erős teljesítményére, és jó szerves árbevétel-növekedést produkált, különösen a feltörekvő piacok kétszámjegyű növekedésének köszönhetően.

A harmadik negyedévben jelentős volt az árbevétel növekedése a feltörekvő piacokon. Minden régió hozzájárult ehhez a teljesítményhez – az afrikai/közel-keleti régió kivételével. Az ázsiai (Japán kivételével), latin-amerikai és kelet-európai régiókban kétszámjegyű organikus árbevétel-növekedést regisztráltak.

A szerves árbevétel teljesítmény az érett piacokon éves szinten összességében csökkent, különösen a nyugat-európai és észak-amerikai visszaesés következtében. Ezzel szemben az ázsiai-csendes-óceáni régió érett piacain jelentős árbevétel-növekedést sikerült elérni.

Laundry & Home Care árbevétel teljesítménye

A Laundry & Home Care üzletág 2022 harmadik negyedévében 1902 millió euró árbevételt ért el, ami nominálisan +13,2 százalékos növekedés az előző év negyedévéhez képest. Szervesen (azaz a devizára és a felvásárlásokra/eladásokra kiigazítva) az üzletág árbevétele nagyon erőteljesen, +7,3 százalékkal nőtt. Ez a teljesítmény elsősorban az árak kétszámjegyű százalékos növekedésének volt köszönhető, miközben a mennyiség csökkent. Az árfolyamhatások +5,5 százalékkal növelték az árbevételt. Az akvizíciók/eladások +0,4 százalékos pozitív hatással voltak az árbevételre.

2022 első kilenc hónapjában a Laundry & Home Care üzletág árbevétele nominálisan +8,9 százalékkal, 5396 millió euróra nőtt. Szervesen jelentős, +7,4 százalékos árbevétel-növekedést értünk el az árak hatására.

A Laundry Care (mosószer) terület kétszámjegyű szerves árbevétel-növekedést ért el 2022 harmadik negyedévében, amelyet különösen a nagy teljesítményű- és a speciális mosószer kategóriáinak kétszámjegyű növekedése magyarázott. Fő márkáink, a Persil, az „all” és a Perwoll egyaránt kétszámjegyű növekedést ért el.

A Home Care (tisztítószer) terület szerves árbevétel teljesítménye összességében változatlan maradt a harmadik negyedévben, ami elsősorban a Pur és Somat mosogatószer márkacsaláddal elért, továbbra is jó teljesítményének tudható be. Ezzel szemben a felülettisztító és WC-tisztító kategóriák csökkenő tendenciát mutattak. Ez a higiéniai cikkek iránti kereslet normalizálódását tükrözte, amely az előző év azonos időszakában a COVID-19 világjárvány következtében megnőtt.
A feltörekvő piacokon kétszámjegyű szerves árbevétel-növekedést értünk el a harmadik negyedévben. A kelet-európai, afrikai/közel-keleti és latin-amerikai régiók kétszámjegyű szerves növekedéssel járultak hozzá ehhez a teljesítményhez.

Az érett piacok összességében jó szerves árbevétel-növekedést mutattak a harmadik negyedévben. A szerves árbevétel-növekedés jó volt az észak-amerikai régióban, míg stagnált Nyugat-Európában. Az ázsiai-csendes-óceáni régió érett piacain jelentős volt az árbevétel növekedése.

A Csoport nettó eszközei és pénzügyi helyzete

A vizsgált időszakban 2022. június 30-hoz képest nem történt lényeges változás a Csoport nettó eszközeiben és pénzügyi helyzetében.

A Henkel-csoport kilátásai

A Henkel AG & Co. KGaA igazgatósága a 2022-es pénzügyi évre vonatkozó előrejelzés megemelése mellett döntött a 2022 első kilenc hónapjában tapasztalt üzleti fejlődés és a hátralévő negyedév üzleti alakulására vonatkozó feltételezések alapján.

A 2022-es pénzügyi évben +7,0 és +8,0 százalék közötti szerves árbevétel-növekedést várunk csoport szinten (korábban: +5,5 és +7,5 százalék között).

Az Adhesive Technologies üzletágnál most +11,0 és +12,0 százalék közötti (korábban: +10,0 és +12,0 százalék) közötti tartományban számolunk szerves árbevétel-növekedéssel. A Beauty Care üzletágnál most -1,0-0,0 százalékos szerves árbevétel-alakulással számolunk (korábban: -3,0 és -1,0 százalék között), a teljesítményt elsősorban a már bejelentett portfólióintézkedések végrehajtása befolyásolta. A Laundry & Home Care üzletágnál most +5,5 és +6,5 százalék közötti szerves árbevétel-növekedést várunk (korábban: +4,0 és +6,0 százalék között).

A Henkel-csoport korrigált árbevétel-arányos megtérülése (EBIT ráta) most 10,0 és 11,0 százalék közötti tartományban várható (korábban: 9,0 és 11,0 százalék között). Jelenleg az Adhesive Technologies üzletág korrigált árbevétel-arányos megtérülését 13,5 és 14,5 százalék között (korábban: 13,0-15,0 százalék), a Beauty Care esetében 7,5-8,5 százalék (korábban: 5,0–7,0 százalék), a Laundry & Home Care esetében pedig 8,0–9,0 százalék (korábban: 7,0 - 9,0 százalék) várjuk.

A változatlan árfolyamon számolt elsőbbségi részvények korrigált hozama (EPS) esetében most
 -25 és -15 százalék közötti csökkenést várunk (korábban -35 és -15 százalék között).

Emellett a következő várakozásaink vannak 2022-re vonatkozóan:
-450-500 millió eurós szerkezetátalakítási költségek (változatlan).
-Az ingatlanokba, gépekbe és immateriális javakba történő befektetések pénzkiáramlása körülbelül 650 millió euró (korábban körülbelül 700 millió euró).

Az előrejelzés továbbra is azon a feltételezésen alapul, hogy az iparban és a kiskereskedelemben nem lesznek új, széles körben elterjedt, a járványhoz kapcsolódó üzlet- és gyártási lezárások, és az ukrajnai háború hatásai sem fognak jelentősen súlyosbodni. Ezen túlmenően előrejelzésünk azon a feltételezésen alapul, hogy az iparban nem lesz termelési leállás az európai gázhiány miatt.

Georgia távolodik az EU-tól

Szeptemberben Törökország kérelmezte felvételét az egyre dinamikusabban bővülő BRICS-országokhoz, követve az EU számára szintén stratégiai fontosságú Azerbajdzsánt. Az EU számára két fontos ország csatlakozása a rivális tömbhöz elég nagy veszteség lehet hosszú távon. November vége óta egy uniós tagjelölt ország, Georgia tűnik eltávolodni az Európai Uniótól. Úgy tűnik, hogy Georgia az EU és az USA, valamint a velük szemben elhelyezkedő Oroszország geopolitikai játszmájának áldozata lett. Ezt a játszmát az EU rosszul játszotta és lehet, hogy ismét veszített egy szövetségest.
2024. 12. 13. 16:00
Megosztás:

Fidelity: Új utakon a részvények

Így 2025 felé közeledve kijelenthetjük, hogy a makro- és monetáris politika összességében pozitív környezet kínál a részvénypiacok számára. 2025-ben az üzleti ciklus új szakaszba lép, de az év során a geopolitikai eseményeknek is egyre nagyobb hatásuk lesz. A trendek, amelyek a közelmúltbeli árfolyammozgásokat diktálták, tovább folytatódhatnak, de új irányokra és a piacok növekedési területeinek kibővülésére is számíthatunk a Fidelity elemzői szerint, akik úgy vélik, izgalmas idők járnak most a részvénybefektetőkre.
2024. 12. 13. 15:00
Megosztás:

Mennyibe kerül a síbiztosítás egy napra? Kiszámolták!

Az idei szezonban naponta átlagosan 920 forint körül alakul majd a síbiztosítás díja – jelezte előre az Insura.hu biztosításközvetítő az aktuális utasbiztosítási módozatok és az eddigi, előzetesen megkötött szerződések ismeretében. Ez az összeg 6-7 százalékkal haladja meg az előző szezon átlagát, ami a társaságnál személyenként és naponta 865 forint volt.
2024. 12. 13. 14:00
Megosztás:

Teljessé vált a Demján Sándor Program támogatási palettája

Az Új Gazdasági Akcióterv részeként meghirdetésre kerültek a kkv-k fejlesztését célzó Demján Sándor Program hitel-, tőke- és vissza nem térítendő támogatási termékei. A program keretében a Kormány 2025-ben összesen 1410 milliárd forint megmozgatásával segíti a hazai vállalkozások fejlesztéseit, elősegítve a versenyképességük növelését és méretugrásukat.
2024. 12. 13. 13:00
Megosztás:

Cégek csatlakozását várják a Nemzeti Faültetés Napjához

„Az ország 8 régiójában több helyszínen ültetünk el legkevesebb 100 ezer fát 2025. március 1-jén, de jóval többet szeretnénk, ezért várjuk további környezettudatos cégek jelentkezését” – mondta el a 10 millió Fa főkoordinátora, Hervai Franciska. A partnereink ESG törekvéseik elérése mellett komoly megjelenési felületet kapnak a helyszíneken és kampányaink során, melyeket a Content’ n more (CNM) reklámügynökség koordinál.
2024. 12. 13. 12:00
Megosztás:

Miért válasszon műanyag nyílászárót?

A műanyag nyílászáró napjaink egyik legnépszerűbb választása akár építésről, akár felújításról van szó, ugyanis nemcsak az ára kedvező, de a hő- és a hangszigetelés szempontjából is kiváló, tartós és gondozásmentes megoldást nyújt.
2024. 12. 13. 11:30
Megosztás:

Elektromos mopedautó, a városi közlekedés jövője 

Az utóbbi években megfigyelhető, hogy egyre többen választanak olyan közlekedési megoldásokat, amelyek amellett, hogy kímélik a környezetet, még költséghatékonyak is. Az elektromos mopedautók éppen ezekre az igényekre adnak megoldást.
2024. 12. 13. 11:00
Megosztás:

Rossz hangulatban kereskedtek a Wall Streeten; csökkentek az olajárak

Az európai tőzsdékhez hasonlóan a Wall Streeten is mérséklődtek a részvénypiacok csütörtökön: mindhárom fő index értéke csökkent. A megacap részvények vegyesen szerepeltek: az Nvidia 1,4%-kal csökkent, míg a Microsoft 0,1%-kal araszolt feljebb.
2024. 12. 13. 10:00
Megosztás:

Estek az európai részvénypiacok; stagnált a BUX

Pirosban zártak az európai részvényindexek csütörtökön – annak ellenére, hogy az Európai Központi Bank a várakozásoknak megfelelően 25 bázisponttal csökkentette a kamatokat, és nyitva hagyta az ajtót a további lazítás előtt, hogy a megnövekedett politikai kockázatok közepette támogassa a nehéz helyzetben lévő gazdaságokat.
2024. 12. 13. 09:30
Megosztás:

Az Ethereum fejlődése - Layer 2

A 2. réteg (Layer 2) megoldások forradalmasítják az Ethereumot, mivel skálázhatóságot és hatékonyságot kínálnak, miközben megőrzik az alap Ethereum hálózat biztonságát.
2024. 12. 13. 09:00
Megosztás:

Gyengült a forint péntek reggelre

Gyengült a forint árfolyama péntek reggel a főbb devizákkal szemben a nemzetközi bankközi devizapiacon csütörtök estéhez képest.
2024. 12. 13. 08:30
Megosztás:

Ingyenhitellel csábítanak a boltok és a webáruházak karácsony előtt

Történelmi csúcsokat dönt majd 2024-ben az áruhitelezés. Gergely Péter, a BiztosDöntés.hupénzügyi szakértője szerint karácsonyra hatalmas, 0%-os THM-es akciókkal készültek a bankok és a kereskedők – az eddigi akcióknak köszönhetően az áruhitel kamatok átlaga messze a személyi kölcsönök hitelterhe alatt van.
2024. 12. 13. 08:00
Megosztás:

Szerződéses vállalások és nem megfelelő korhatári besorolások a Médiatanács előtt

Médiaszolgáltatók szerződéses vállalásainak teljesítését vizsgálta, emellett újabb két ügyben a joghatósággal rendelkező külföldi társhatóságokhoz fordult nem megfelelő korhatárbesorolás miatt a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa. A testület december 10-i ülésén egy kereskedelmi közlemény közzétételének jogszerűségét is megállapította.
2024. 12. 13. 07:00
Megosztás:

Inkább az eladóknak kedvezett az ősz

A vevők alkupozíciójának nyár eleji erősödése csak rövid életűnek bizonyult, ősszel már ismét kevesebb kompromisszumra kényszerültek a lakáseladók. Az OTP Ingatlanpont adatai szerint a forgalom növekedésével párhuzamosan az átlagos alkuérték (azaz a szerződéses ár és az utoljára meghirdetett ár közötti különbség) az előző három havi 6,7 százalékról ősszel 6,5 százalékra csökkent. E mögött az egyes részpiacokat jellemző változások is többnyire mérsékeltek, bár az irányuk gyakran széttartó.
2024. 12. 13. 06:30
Megosztás:

A KÉSZ Csoport építi hazánk legújabb gyógyszeripari beruházását

A KÉSZ Csoport generálkivitelező vállalata, a KÉSZ Építő Zrt. nyerte el a Ceva-Phylaxia Oltóanyagtermelő Zrt. monori telephelyének bővítésére kiírt EPC (Engineering, Procurement and Construction) tervezéssel együtt járó projekt teljes megvalósítását. A Ceva az 5. legnagyobb állategészségügyi társaság a világon, jelenleg évi 70 milliárd adag vakcinát gyárt Magyarországon, ami várhatóan 80 milliárdra emelkedik a fejlesztéseket követően. Ezzel párhuzamosan 120 új munkahely megteremtése is erősíti a térség gazdasági versenyképességét a következő években.
2024. 12. 13. 06:00
Megosztás:

A Shopper Park Plus Nyrt több mint 2,5-szeres túljegyzéssel ismét történelmet ír a hazai piacon

A Shopper Park Plus Nyrt. (SPP) a hazai tőkepiacon folytatja úttörő szerepét: a tavalyi évben elsőként hajtott végre euróalapú részvénykibocsátást a Budapesti Értéktőzsdén, most pedig az első zártkörű részvénykibocsátása is kiemelkedő eredménnyel zárult. A 2,67-szeres túljegyzés 11,5 EUR kibocsátási (piaci) áron történt.
2024. 12. 13. 05:30
Megosztás:

Kösd le a pénzed most, az infláció feletti kamatot kapsz érte!

A bankok többsége szabad szemmel nem látható kamatot adnak csak a bankbetétre, de találni olyan ajánlatokat is, amelyek 6, 12 vagy 24 hónapos lekötésre jóval az inflációt meghaladó kamatot kínálnak. Még lekötés nélkül is elérhetünk 4 százalékos kamatot - derül ki a Bank360.hu összeállításából.
2024. 12. 13. 05:00
Megosztás:

Tévhit, hogy csak a Z generáció él TikTokon – A magyar userek átlagéletkora 38 év

A social média mára minden generáció életének nélkülözhetetlen részévé vált, a hírfogyasztástól kezdve a vásárlási döntésekig – derül ki a Publicis Groupe CEE (Közép- és Kelet-Európa) és a GWI közös kutatásából, amely a közép-kelet-európai régiót, beleértve Magyarországot is, közösségi médiahasználati szokásait elemzi. Az eredmények szerint a magyar internetezők közel 40%-a napi szinten használja a közösségi médiát nemcsak tájékozódásra (52%), hanem termékek felfedezésére is (86%). Érdekes adat, hogy Magyarországon a TikTok átlagos felhasználója 38 éves – ami magasabb a régiós átlagnál. A kutatás rávilágít arra is, hogy bár a rövid videós tartalmak továbbra is népszerűek, a hosszabb formátumok iránti érdeklődés is növekszik. Ez különösen igaz az Instagram és a TikTok esetében, ahol a felhasználók egyaránt fogyasztanak rövid és hosszabb videókat.
2024. 12. 13. 04:30
Megosztás:

Ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint

Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged lett az indiai ételek fővárosa, itt ugyanis az átlag nyolcszorosát rendelik – derült ki a foodora saját adataiból. Az ételrendelési portál megnézte, milyen eltérések vannak régiós szinten a magyarok étkezési szokásaiban. Kiderült, hogy egzotikusabb ételek mellett a hagyományos vasárnapi ebéd kellékei is népszerűek, míg húslevest sokan rendelnek, addig a rántott húst már lényegesen többen készítik otthon.
2024. 12. 13. 04:00
Megosztás:

Magyar bankok és az MVM osztályzati kilátásait javította stabilra a Fitch Ratings

Magyar bankok osztályzati kilátásait javította stabilra csütörtökön a Fitch Ratings. A lépés közvetlen előzményeként a nemzetközi hitelminősítő a minap a "BBB" szintű, befektetési ajánlású magyar szuverén besorolás kilátását is stabilra módosította az addigi negatívról.
2024. 12. 13. 03:30
Megosztás: