A Henkel a harmadik negyedév kétszámjegyű árbevétel-növekedésével sikeresen tartja a növekedési lendületet

A Henkel sikeresen megőrizte növekedési lendületét a 2022-es pénzügyi év harmadik negyedévében, és mintegy 6 milliárd eurós csoport-szintű árbevételt ért el. Ez minden idők új csúcsát jelenti a negyedéves árbevétel tekintetében, és kétszámjegyű, +11,3 százalékos szerves növekedésnek felel meg, amelyet az összes üzletágban és régióban tapasztalható kétszámjegyű árnövekedés okoz. A mennyiségek összességében csökkentek az előző évhez képest a fogyasztói üzletágak miatt. Az árbevétel nominálisan +17,3 százalékkal nőtt.

A Henkel a harmadik negyedév kétszámjegyű árbevétel-növekedésével sikeresen tartja a növekedési lendületet

„A továbbra is rendkívüli kihívásokkal teli piaci környezetben folytattuk stratégiánk végrehajtását, és egyértelmű kétszámjegyű árbevétel-növekedést értünk el. Különösen örömteli, hogy minden üzletág és régió hozzájárult ehhez az erőteljes üzleti teljesítményhez, amelynek motorja különösen az Adhesive Technologies üzletág harmadik negyedévben elért egyértelmű, kétszámjegyű árbevétel-növekedése volt. A harmadik negyedévben elért kétszámjegyű árbevétel-növekedés újabb bizonyítéka a sikeres márkákból és innovatív technológiákból álló robusztus és kiegyensúlyozott portfóliónk erősségének. Ezen túlmenően következetesen folytattuk portfólió-optimalizálási intézkedéseink megvalósítását, folytattuk szigorú költséggazdálkodásunkat és további hatékonyságjavításokon dolgoztunk. Emellett a két fogyasztói üzletágunk összeolvadásával összefüggő új struktúrák megvalósításában is a tervezett határidő előtt haladunk. Ez az erős teljesítmény globális csapatunk sikere, amely nagy elkötelezettséggel döntően hozzájárul a Henkel hosszú távú sikeréhez ezekben a kihívásokkal teli időkben” – mondta Carsten Knobel, a Henkel igazgatóságának elnöke.

A Henkel kétszámjegyű árbevétel-növekedését a harmadik negyedévben túlnyomórészt az Adhesive Technologies üzletág hajtotta. Valamennyi üzleti terület jelentős vagy kétszámjegyű szerves árbevétel-növekedést ért el.

A Beauty Care üzletág a bejelentett portfólióintézkedések végrehajtása ellenére pozitív szerves árbevétel-növekedést ért el a harmadik negyedévben. Mind a Professional, mind a Consumer üzleti terület hozzájárult ehhez a teljesítményhez.

A Laundry & Home Care üzletág jelentős, főként a Laundry Care terület által generált, szerves árbevétel-növekedést könyvelhetett el.

Regionális viszonylatban minden régióban szervesen nőtt az árbevétel a harmadik negyedévben. A Csoport erős értékesítési teljesítményét elsősorban a feltörekvő piacok generálták, ahol minden régió kétszámjegyű szerves növekedési rátát mutatott.

A 2022-es pénzügyi év hátralévő részére nézve Knobel elmondta: „Olyan üzleti környezetben működünk, amelyet nagyfokú volatilitás és bizonytalanság jellemez. Ebben a megnövekedett nyersanyag- és energiaköltségekkel járó általános inflációs környezetben az első kilenc hónapban erőteljes üzleti teljesítményt nyújtottunk. Ennek fényében emeljük a 2022-es éves, értékesítésre és az árbevételre vonatkozó előrejelzésünket.”

A Henkel csoport szinten most +7,0 és +8,0 százalék közötti szerves árbevétel-növekedést vár (korábban: +5,5 és +7,5% között) valamint a korrigált árbevétel-arányos megtérülés (EBIT ráta) 10,0 és 11,0 százalék közötti tartományára számít (korábban: 9,0–11,0 százalék). Az elsőbbségi részvények korrigált hozama (EPS) vonatkozásában, változatlan árfolyamon számolva a Henkel most -25 és -15 százalék közötti csökkenést vár (korábban: -35 és -15 százalék között).

Csoport árbevétel teljesítménye

A csoport árbevétele nominálisan +17,3 százalékkal nőtt 2022 harmadik negyedévében, 5976 millió euróra. Szervesen (azaz a devizára és a felvásárlásokra/elidegenítésekre kiigazítva) az árbevétel +11,3 százalékkal nőtt. A növekedést csoport szinten az árak okozták, míg a volumen alakulása üzletágonként eltérő volt. A felvásárlások és értékesítések -0,6 százalékkal alakították az árbevételt. Ezzel szemben az árfolyamhatások +6,6 százalékos pozitív hatást gyakoroltak az árbevételre.

2022 első kilenc hónapjában az Adhesive Technologies üzletág árbevétele nominálisan +12,5 százalékkal 16889 millió euróra nőtt. Szervesen a Henkel jelentős, +9,7 százalékos árbevétel-növekedést ért el, ami az áraknak volt köszönhető, miközben a mennyiségek csökkentek.

A feltörekvő piacok +18,6 százalékos, kétszámjegyű árbevétel-növekedést értek el a harmadik negyedévben. Az érett piacok +5,6 százalékos szerves árbevétel-növekedést könyveltek el. A kelet-európai régióban +25,2 százalékkal nőtt az árbevétel. 2022 harmadik negyedévében az afrikai/közel-keleti régióban +13,2 százalékos, a latin-amerikai régióban pedig +22,5 százalékos szerves árbevétel-növekedést értünk el. Az ázsiai-csendes-óceáni régióban a szerves árbevétel-növekedés +13,0 százalék volt. A nyugat-európai régióban erőteljes, +3,9 százalékos szerves árbevétel-növekedést könyvelhettünk el. Az észak-amerikai régió jelentős, +7,1 százalékos szerves árbevétel-növekedést produkált.

2022 első kilenc hónapjában a szerves árbevétel-növekedése a feltörekvő piacokon +14,8 százalék volt, míg az érett piacokon +5,5 százalékos növekedést regisztráltak.

Adhesive Technologies árbevétel teljesítménye

2022 harmadik negyedévében az Adhesive Technologies üzletágban az árbevétel nominálisan +22,6 százalékkal, 2995 millió euróra nőtt. Szervesen (azaz a devizára és a felvásárlásokra/eladásokra kiigazítva) az értékesítés +16,8 százalékkal nőtt. Kétszámjegyű árnövekedést értünk el, míg a volumen teljesítménye enyhén pozitív volt. Az akvizíciók/eladások -1,9 százalékkal alakították az árbevételt, míg a devizaárfolyam-hatások pozitív értéke +7,7 százalék volt.

2022 első kilenc hónapjában az Adhesive Technologies üzletág árbevétele nominálisan +17,6 százalékkal 8462 millió euróra nőtt. Szervesen +13,7 százalékos árbevétel-növekedést értünk el. Az árak alakulása folyamatosan markáns volt minden régióban és üzleti területen.

Regionális szempontból kétszámjegyű volt az Adhesive Technologies által generált árbevétel-növekedés a feltörekvő piacokon az előző év harmadik negyedévéhez képest. Ezt a teljesítményt minden régióban kétszámjegyű növekedés magyarázta, különös tekintettel a Packaging & Consumer Goods és az Automotive & Metal üzletágak hozzájárulására.

Az érett piacok minden régióban kétszámjegyű szerves árbevétel-növekedést értek el. Az észak-amerikai és nyugat-európai régión belül az Automotive & Metals üzleti terület növekedése volt a legerősebb. Az ázsiai-csendes-óceáni régió érett piacain a kétszámjegyű növekedés mozgatórugója különösen az Electronics & Industrial, valamint a Packaging & Consumer Goods üzleti terület volt.

Beauty Care árbevétel teljesítménye

2022 harmadik negyedévében a Beauty Care üzletágban az árbevétel nominálisan +8,4 százalékkal, 1013 millió euróra nőtt. Szervesen (azaz a devizára és a felvásárlásokra/eladásokra kiigazítva) az árbevétel +0,9 százalékkal nőtt az előző évi szinthez képest. A mennyiségek csökkentek, míg az üzletág kétszámjegyű áremelkedést könyvelhetett el. Az árfolyamhatások +5,9 százalékkal és a felvásárlások/eladások további +1,6 százalékkal növelték az árbevételt.

2022 első kilenc hónapjában a Beauty Care üzletág árbevétele nominálisan +2,9 százalékkal nőtt az előző évhez képest, 2855 millió eurót tett ki. Szervesen az árbevétel +0,6 százalékkal nőtt az árak hatására.

A Fogyasztói üzleti területen 2022 harmadik negyedévében pozitív szerves árbevétel-növekedést könyvelhettünk el – a kétszámjegyű áremelkedések hatására, amelyek bőven ellensúlyozták a bejelentett portfólióintézkedések végrehajtásából és a kereslet elaszticitásából eredő csökkenő volumeneket. Összességében a Hair Cosmetics kategória nagyon markáns szerves árbevétel-növekedést ért el, amihez minden terület hozzájárult. A Hair Styling terület kétszámjegyű szerves árbevétel-növekedést produkált, így folytatódott az elmúlt negyedévek fellendülése a járvány okozta visszaesést követően. A Hair Colorants és Hair Care területek egyaránt erőteljes szerves értékesítési növekedést ért el, elsősorban a feltörekvő piacoknak köszönhetően. A Body Care kategória árbevétel teljesítménye évről évre visszaesett, elsősorban a bejelentett portfólió-optimalizálási intézkedéseknek köszönhetően.

A harmadik negyedévben a Professional üzleti terület építeni tudott az első félévi erős teljesítményére, és jó szerves árbevétel-növekedést produkált, különösen a feltörekvő piacok kétszámjegyű növekedésének köszönhetően.

A harmadik negyedévben jelentős volt az árbevétel növekedése a feltörekvő piacokon. Minden régió hozzájárult ehhez a teljesítményhez – az afrikai/közel-keleti régió kivételével. Az ázsiai (Japán kivételével), latin-amerikai és kelet-európai régiókban kétszámjegyű organikus árbevétel-növekedést regisztráltak.

A szerves árbevétel teljesítmény az érett piacokon éves szinten összességében csökkent, különösen a nyugat-európai és észak-amerikai visszaesés következtében. Ezzel szemben az ázsiai-csendes-óceáni régió érett piacain jelentős árbevétel-növekedést sikerült elérni.

Laundry & Home Care árbevétel teljesítménye

A Laundry & Home Care üzletág 2022 harmadik negyedévében 1902 millió euró árbevételt ért el, ami nominálisan +13,2 százalékos növekedés az előző év negyedévéhez képest. Szervesen (azaz a devizára és a felvásárlásokra/eladásokra kiigazítva) az üzletág árbevétele nagyon erőteljesen, +7,3 százalékkal nőtt. Ez a teljesítmény elsősorban az árak kétszámjegyű százalékos növekedésének volt köszönhető, miközben a mennyiség csökkent. Az árfolyamhatások +5,5 százalékkal növelték az árbevételt. Az akvizíciók/eladások +0,4 százalékos pozitív hatással voltak az árbevételre.

2022 első kilenc hónapjában a Laundry & Home Care üzletág árbevétele nominálisan +8,9 százalékkal, 5396 millió euróra nőtt. Szervesen jelentős, +7,4 százalékos árbevétel-növekedést értünk el az árak hatására.

A Laundry Care (mosószer) terület kétszámjegyű szerves árbevétel-növekedést ért el 2022 harmadik negyedévében, amelyet különösen a nagy teljesítményű- és a speciális mosószer kategóriáinak kétszámjegyű növekedése magyarázott. Fő márkáink, a Persil, az „all” és a Perwoll egyaránt kétszámjegyű növekedést ért el.

A Home Care (tisztítószer) terület szerves árbevétel teljesítménye összességében változatlan maradt a harmadik negyedévben, ami elsősorban a Pur és Somat mosogatószer márkacsaláddal elért, továbbra is jó teljesítményének tudható be. Ezzel szemben a felülettisztító és WC-tisztító kategóriák csökkenő tendenciát mutattak. Ez a higiéniai cikkek iránti kereslet normalizálódását tükrözte, amely az előző év azonos időszakában a COVID-19 világjárvány következtében megnőtt.
A feltörekvő piacokon kétszámjegyű szerves árbevétel-növekedést értünk el a harmadik negyedévben. A kelet-európai, afrikai/közel-keleti és latin-amerikai régiók kétszámjegyű szerves növekedéssel járultak hozzá ehhez a teljesítményhez.

Az érett piacok összességében jó szerves árbevétel-növekedést mutattak a harmadik negyedévben. A szerves árbevétel-növekedés jó volt az észak-amerikai régióban, míg stagnált Nyugat-Európában. Az ázsiai-csendes-óceáni régió érett piacain jelentős volt az árbevétel növekedése.

A Csoport nettó eszközei és pénzügyi helyzete

A vizsgált időszakban 2022. június 30-hoz képest nem történt lényeges változás a Csoport nettó eszközeiben és pénzügyi helyzetében.

A Henkel-csoport kilátásai

A Henkel AG & Co. KGaA igazgatósága a 2022-es pénzügyi évre vonatkozó előrejelzés megemelése mellett döntött a 2022 első kilenc hónapjában tapasztalt üzleti fejlődés és a hátralévő negyedév üzleti alakulására vonatkozó feltételezések alapján.

A 2022-es pénzügyi évben +7,0 és +8,0 százalék közötti szerves árbevétel-növekedést várunk csoport szinten (korábban: +5,5 és +7,5 százalék között).

Az Adhesive Technologies üzletágnál most +11,0 és +12,0 százalék közötti (korábban: +10,0 és +12,0 százalék) közötti tartományban számolunk szerves árbevétel-növekedéssel. A Beauty Care üzletágnál most -1,0-0,0 százalékos szerves árbevétel-alakulással számolunk (korábban: -3,0 és -1,0 százalék között), a teljesítményt elsősorban a már bejelentett portfólióintézkedések végrehajtása befolyásolta. A Laundry & Home Care üzletágnál most +5,5 és +6,5 százalék közötti szerves árbevétel-növekedést várunk (korábban: +4,0 és +6,0 százalék között).

A Henkel-csoport korrigált árbevétel-arányos megtérülése (EBIT ráta) most 10,0 és 11,0 százalék közötti tartományban várható (korábban: 9,0 és 11,0 százalék között). Jelenleg az Adhesive Technologies üzletág korrigált árbevétel-arányos megtérülését 13,5 és 14,5 százalék között (korábban: 13,0-15,0 százalék), a Beauty Care esetében 7,5-8,5 százalék (korábban: 5,0–7,0 százalék), a Laundry & Home Care esetében pedig 8,0–9,0 százalék (korábban: 7,0 - 9,0 százalék) várjuk.

A változatlan árfolyamon számolt elsőbbségi részvények korrigált hozama (EPS) esetében most
 -25 és -15 százalék közötti csökkenést várunk (korábban -35 és -15 százalék között).

Emellett a következő várakozásaink vannak 2022-re vonatkozóan:
-450-500 millió eurós szerkezetátalakítási költségek (változatlan).
-Az ingatlanokba, gépekbe és immateriális javakba történő befektetések pénzkiáramlása körülbelül 650 millió euró (korábban körülbelül 700 millió euró).

Az előrejelzés továbbra is azon a feltételezésen alapul, hogy az iparban és a kiskereskedelemben nem lesznek új, széles körben elterjedt, a járványhoz kapcsolódó üzlet- és gyártási lezárások, és az ukrajnai háború hatásai sem fognak jelentősen súlyosbodni. Ezen túlmenően előrejelzésünk azon a feltételezésen alapul, hogy az iparban nem lesz termelési leállás az európai gázhiány miatt.

Így csökkenhet az infláció!

Új alapokra helyezi együttműködését a Magyar Nemzeti Bank (MNB) és a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) - közölte a jegybank és a GVH az MTI-vel hétfőn, miután elnökeik megállapodtak abban, hogy szorosabbra fűzik az MNB és a GVH kapcsolatát az infláció csökkentése érdekében.
2025. 12. 09. 03:00
Megosztás:

Hét uniós ország vezetője támogatja az orosz vagyon felhasználását Ukrajna finanszírozására

Hét uniós tagálam vezetője az Európai Bizottság és az Európai Tanács elnökének címzett levélben fejezte ki támogatását ahhoz, hogy az Európai Bizottság lefoglalja és Ukrajna finanszírozására használja az európai, köztük a belga pénzintézetekben tárolt, majd az uniós szankciók nyomán befagyasztott orosz pénzeszközöket - közölte a Le Soir című francia nyelvű belga napilap hétfőn.
2025. 12. 09. 02:30
Megosztás:

MicroStrategy újabb közel 1 milliárd dollárért vásárolt Bitcoint – egyre több a kérdőjel a finanszírozás körül

A MicroStrategy bejelentette, hogy további 10 624 darab Bitcoint vásárolt, mintegy 1 milliárd dollár értékben, így a vállalat teljes BTC-állománya már elérte a 660 624 darabot.
2025. 12. 09. 02:00
Megosztás:

Kilenc új célállomásra indít járatot Marosvásárhelyről a Wizz Air

Újranyitja marosvásárhelyi bázisát és márciustól kilenc új célállomásra indít járatot a Wizz Air - jelentette be a légitársaság a marosvásárhelyi Transilvania nemzetközi repülőtéren hétfőn tartott sajtótájékoztatón.
2025. 12. 09. 01:30
Megosztás:

Két évtizedes tőzsdei sztorit ünnepelt az ANY Biztonsági Nyomda Nyrt.

Az Állami Nyomda 2005 decemberében vezette be részvényeit a Budapesti Értéktőzsdére, azóta a Prémium kategóriában az egyetlen nyomdaipari cégként van jelen. Az elmúlt két évtizedben az ANY Nyrt. stabil pénzügyi teljesítménnyel, következetes növekedéssel és folyamatos innovációval erősítette pozícióját a régióban. Minderről egy ünnepi kereskedésindító csengetési ceremónia keretében emlékezett meg a tőzsdével közösen.
2025. 12. 09. 01:00
Megosztás:

Az évszázad legnagyobb könyvadományával gazdagodott a Magyar Tudományos Akadémia

Az évszázad legnagyobb könyvadományával gazdagodott a Magyar Tudományos Akadémia (MTA): Rozsondai Marianne és Rozsondai Béla 64 kötetből álló, 15. századi ősnyomtatványokat és 16. század eleji nyomtatott könyveket tartalmazó egyedülálló magángyűjteményüket ajándékozták az Akadémia könyvtárának, köztük 18 olyan példányt, amely egyetlenként ismert egész Magyarországon - hangzott el hétfőn Budapesten, a felajánlás alkalmából rendezett ünnepségen.
2025. 12. 09. 00:05
Megosztás:

Sztrájkot hirdettek a párizsi Louvre dolgozói december 15-től

Határozatlan idejű sztrájkot hirdettek december 15-től a párizsi Louvre dolgozói, tiltakozásul a "romló munkakörülményeik" és az "elégtelen források" miatt - közölte a világ leglátogatottabb múzeumának CFDT szakszervezete hétfőn a többi érdekképviselettel történt egyeztetést követően.
2025. 12. 08. 23:30
Megosztás:

Az új Mercedes‑Benz GLB: ikonikus dizájn, csúcstechnológia, mindennapi sokoldalúság

Bemutatták az új, tisztán elektromos Mercedes‑Benz GLB-t. A márka legfrissebb kompakt SUV‑modelljének sorozatgyártása 2025 decemberében kezdődik meg a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában. Az új modell egyszerre testesíti meg a prémium dizájnt, a nagyvonalú helykínálatot és a legmodernebb technológiát. Az új GLB öt- és hétüléses változata tágas csomagteret, kiemelkedő hatótávot és innovatív megoldásokat kínál.
2025. 12. 08. 23:00
Megosztás:

Brit-ukrán-német-francia csúcstalálkozót tartottak Londonban

Csúcstalálkozót tartottak hétfőn a londoni miniszterelnöki hivatalban Nagy-Britannia, Ukrajna, Németország és Franciaország vezetői.
2025. 12. 08. 22:30
Megosztás:

4 token, amit érdemes figyelni, ha kriptobarát Fed-elnök kerül hatalomra – a Digitap ($TAP) vezeti a legjobb előértékesítési listákat

Egy kriptobarát Federal Reserve elnök javíthatná a digitális eszközök és a hagyományos pénzügyek közötti együttműködést, új lehetőségeket teremtve az innovatív projektek számára. Olyan platformok, mint a DeepSnitch AI és a Bitcoin Hyper, az automatizált kereskedés és Layer 2 megoldások területén feszegetik a határokat, míg a LivLive a való világ élményeit gamifikálja.
2025. 12. 08. 22:00
Megosztás:

Törökország vezető vállalataival kötött stratégiai megállapodást a 4iG

Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke és Recep Tayyip Erdoğan, Törökország elnökének jelenlétében, a két ország kiemelt diplomáciai és gazdasági együttműködési fórumán, a Felső szintű Stratégiai Együttműködési Tanács ülésén átfogó védelmi ipari keretmegállapodást kötött a török Védelmi Ipari Elnökség (SSB) és a magyar Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM).
2025. 12. 08. 21:30
Megosztás:

Maradna a kétéves vizsgáztatási ciklus a tíz évnél idősebb autóknál is

Maradna a kétéves vizsgáztatási ciklus a tíz évnél idősebb autóknál is - közölte az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) hétfőn az MTI-vel.
2025. 12. 08. 21:00
Megosztás:

Gyengült a forint hétfő estére

Gyengült a forint a főbb devizákkal szemben hétfőn kora estére a bankközi devizapiacon reggelhez képest.
2025. 12. 08. 20:30
Megosztás:

90 000 dolláros Bitcoin vagy alacsony piaci értékű Digitap ($TAP): Melyik a legjobb kriptovaluta 2026-ra?

A Bitcoin jelenleg azzal küzd, hogy áttörje a 90 000 dolláros szintet, és az, hogy nem tud tartósan ezen a zónán felül maradni, sok elemzőt aggodalommal tölt el. Egyesek szerint, ha nem sikerül visszafoglalni ezt a szintet, az mélyebb árzuhanásokhoz és elhúzódó likvidálásokhoz vezethet a piacon.
2025. 12. 08. 20:00
Megosztás:

Miért érdemes 2026-ban abbahagyni a „stakinget” és a „kereskedést”: Az Eden Miner okosabb alternatívát kínál

A kriptoeszközeid még mindig a tőzsdék szívszorító volatilitását szenvedik el? Vagy DeFi protokollokba vannak zárva, ahol csupán szerény éves hozamokat (APY) termelnek?
2025. 12. 08. 19:36
Megosztás:

A mesterséges intelligencia a pénzügyi rendszer új motorja lehet

A mesterséges intelligencia (MI) a pénzügyi rendszer új motorja lehet - hangsúlyozta Izer Norbert, a jegybank pénzpiacokért és digitalizációért felelős ügyvezető igazgatója a Magyar Nemzeti Bank (MNB) podcast műsorában.
2025. 12. 08. 19:00
Megosztás:

Mol: magyar-török szénhidrogén-kutatás kezdődött a Dunántúlon

Buzsák környékén megkezdte a szeizmikus méréseket a Mol-csoport és Törökország nemzeti kutatás-termelési cége, a Turkish Petroleum Corporation (TPAO). Azt vizsgálják, hogy a dél-dunántúli koncessziós területek alatt található-e ígéretes kőolaj- vagy földgázlelőhely - közölte a Mol-csoport hétfőn az MTI-vel.
2025. 12. 08. 18:30
Megosztás:

Lezárult a Nébih országos téli élelmiszerlánc-ellenőrzésének első szakasza

Lezárult a november 3-án indult téli élelmiszerlánc ellenőrzés-sorozat első szakasza, összességében biztató eredményekkel - tájékoztatta az Agrárminisztérium (AM) hétfőn az MTI-t.
2025. 12. 08. 18:00
Megosztás:

Az OTP Csoport harmadszor is a kelet-közép európai régió élén a The Banker TOP100-as bankok rangsorában

A The Banker, a Financial Times csoport meghatározó szaklapja több mint száz éve a globális pénzügyi szektor egyik legelismertebb forrása.
2025. 12. 08. 17:30
Megosztás:

Előre csúszott a karácsonyi bevásárlás? Kiugró fogalmat hozott a Black November a MediaMarktnál

Dinamikus növekedést hozott az idei Black November a MediaMarktnál. A friss adatok alapján a magyar vásárlók egyre tudatosabban időzítenek erre az időszakra, így az idén a piac általános trendjével ellentétben kiugró számban fogytak a televíziók és jelentősen nőtt az átlagos kosárérték. A kampányidőszak másik nagy nyertesei a biztonságot nyújtó kiegészítő szolgáltatások és a mobiltelefon-kiegészítők voltak.
2025. 12. 08. 17:00
Megosztás: