A Henkel a harmadik negyedév kétszámjegyű árbevétel-növekedésével sikeresen tartja a növekedési lendületet

A Henkel sikeresen megőrizte növekedési lendületét a 2022-es pénzügyi év harmadik negyedévében, és mintegy 6 milliárd eurós csoport-szintű árbevételt ért el. Ez minden idők új csúcsát jelenti a negyedéves árbevétel tekintetében, és kétszámjegyű, +11,3 százalékos szerves növekedésnek felel meg, amelyet az összes üzletágban és régióban tapasztalható kétszámjegyű árnövekedés okoz. A mennyiségek összességében csökkentek az előző évhez képest a fogyasztói üzletágak miatt. Az árbevétel nominálisan +17,3 százalékkal nőtt.

A Henkel a harmadik negyedév kétszámjegyű árbevétel-növekedésével sikeresen tartja a növekedési lendületet

„A továbbra is rendkívüli kihívásokkal teli piaci környezetben folytattuk stratégiánk végrehajtását, és egyértelmű kétszámjegyű árbevétel-növekedést értünk el. Különösen örömteli, hogy minden üzletág és régió hozzájárult ehhez az erőteljes üzleti teljesítményhez, amelynek motorja különösen az Adhesive Technologies üzletág harmadik negyedévben elért egyértelmű, kétszámjegyű árbevétel-növekedése volt. A harmadik negyedévben elért kétszámjegyű árbevétel-növekedés újabb bizonyítéka a sikeres márkákból és innovatív technológiákból álló robusztus és kiegyensúlyozott portfóliónk erősségének. Ezen túlmenően következetesen folytattuk portfólió-optimalizálási intézkedéseink megvalósítását, folytattuk szigorú költséggazdálkodásunkat és további hatékonyságjavításokon dolgoztunk. Emellett a két fogyasztói üzletágunk összeolvadásával összefüggő új struktúrák megvalósításában is a tervezett határidő előtt haladunk. Ez az erős teljesítmény globális csapatunk sikere, amely nagy elkötelezettséggel döntően hozzájárul a Henkel hosszú távú sikeréhez ezekben a kihívásokkal teli időkben” – mondta Carsten Knobel, a Henkel igazgatóságának elnöke.

A Henkel kétszámjegyű árbevétel-növekedését a harmadik negyedévben túlnyomórészt az Adhesive Technologies üzletág hajtotta. Valamennyi üzleti terület jelentős vagy kétszámjegyű szerves árbevétel-növekedést ért el.

A Beauty Care üzletág a bejelentett portfólióintézkedések végrehajtása ellenére pozitív szerves árbevétel-növekedést ért el a harmadik negyedévben. Mind a Professional, mind a Consumer üzleti terület hozzájárult ehhez a teljesítményhez.

A Laundry & Home Care üzletág jelentős, főként a Laundry Care terület által generált, szerves árbevétel-növekedést könyvelhetett el.

Regionális viszonylatban minden régióban szervesen nőtt az árbevétel a harmadik negyedévben. A Csoport erős értékesítési teljesítményét elsősorban a feltörekvő piacok generálták, ahol minden régió kétszámjegyű szerves növekedési rátát mutatott.

A 2022-es pénzügyi év hátralévő részére nézve Knobel elmondta: „Olyan üzleti környezetben működünk, amelyet nagyfokú volatilitás és bizonytalanság jellemez. Ebben a megnövekedett nyersanyag- és energiaköltségekkel járó általános inflációs környezetben az első kilenc hónapban erőteljes üzleti teljesítményt nyújtottunk. Ennek fényében emeljük a 2022-es éves, értékesítésre és az árbevételre vonatkozó előrejelzésünket.”

A Henkel csoport szinten most +7,0 és +8,0 százalék közötti szerves árbevétel-növekedést vár (korábban: +5,5 és +7,5% között) valamint a korrigált árbevétel-arányos megtérülés (EBIT ráta) 10,0 és 11,0 százalék közötti tartományára számít (korábban: 9,0–11,0 százalék). Az elsőbbségi részvények korrigált hozama (EPS) vonatkozásában, változatlan árfolyamon számolva a Henkel most -25 és -15 százalék közötti csökkenést vár (korábban: -35 és -15 százalék között).

Csoport árbevétel teljesítménye

A csoport árbevétele nominálisan +17,3 százalékkal nőtt 2022 harmadik negyedévében, 5976 millió euróra. Szervesen (azaz a devizára és a felvásárlásokra/elidegenítésekre kiigazítva) az árbevétel +11,3 százalékkal nőtt. A növekedést csoport szinten az árak okozták, míg a volumen alakulása üzletágonként eltérő volt. A felvásárlások és értékesítések -0,6 százalékkal alakították az árbevételt. Ezzel szemben az árfolyamhatások +6,6 százalékos pozitív hatást gyakoroltak az árbevételre.

2022 első kilenc hónapjában az Adhesive Technologies üzletág árbevétele nominálisan +12,5 százalékkal 16889 millió euróra nőtt. Szervesen a Henkel jelentős, +9,7 százalékos árbevétel-növekedést ért el, ami az áraknak volt köszönhető, miközben a mennyiségek csökkentek.

A feltörekvő piacok +18,6 százalékos, kétszámjegyű árbevétel-növekedést értek el a harmadik negyedévben. Az érett piacok +5,6 százalékos szerves árbevétel-növekedést könyveltek el. A kelet-európai régióban +25,2 százalékkal nőtt az árbevétel. 2022 harmadik negyedévében az afrikai/közel-keleti régióban +13,2 százalékos, a latin-amerikai régióban pedig +22,5 százalékos szerves árbevétel-növekedést értünk el. Az ázsiai-csendes-óceáni régióban a szerves árbevétel-növekedés +13,0 százalék volt. A nyugat-európai régióban erőteljes, +3,9 százalékos szerves árbevétel-növekedést könyvelhettünk el. Az észak-amerikai régió jelentős, +7,1 százalékos szerves árbevétel-növekedést produkált.

2022 első kilenc hónapjában a szerves árbevétel-növekedése a feltörekvő piacokon +14,8 százalék volt, míg az érett piacokon +5,5 százalékos növekedést regisztráltak.

Adhesive Technologies árbevétel teljesítménye

2022 harmadik negyedévében az Adhesive Technologies üzletágban az árbevétel nominálisan +22,6 százalékkal, 2995 millió euróra nőtt. Szervesen (azaz a devizára és a felvásárlásokra/eladásokra kiigazítva) az értékesítés +16,8 százalékkal nőtt. Kétszámjegyű árnövekedést értünk el, míg a volumen teljesítménye enyhén pozitív volt. Az akvizíciók/eladások -1,9 százalékkal alakították az árbevételt, míg a devizaárfolyam-hatások pozitív értéke +7,7 százalék volt.

2022 első kilenc hónapjában az Adhesive Technologies üzletág árbevétele nominálisan +17,6 százalékkal 8462 millió euróra nőtt. Szervesen +13,7 százalékos árbevétel-növekedést értünk el. Az árak alakulása folyamatosan markáns volt minden régióban és üzleti területen.

Regionális szempontból kétszámjegyű volt az Adhesive Technologies által generált árbevétel-növekedés a feltörekvő piacokon az előző év harmadik negyedévéhez képest. Ezt a teljesítményt minden régióban kétszámjegyű növekedés magyarázta, különös tekintettel a Packaging & Consumer Goods és az Automotive & Metal üzletágak hozzájárulására.

Az érett piacok minden régióban kétszámjegyű szerves árbevétel-növekedést értek el. Az észak-amerikai és nyugat-európai régión belül az Automotive & Metals üzleti terület növekedése volt a legerősebb. Az ázsiai-csendes-óceáni régió érett piacain a kétszámjegyű növekedés mozgatórugója különösen az Electronics & Industrial, valamint a Packaging & Consumer Goods üzleti terület volt.

Beauty Care árbevétel teljesítménye

2022 harmadik negyedévében a Beauty Care üzletágban az árbevétel nominálisan +8,4 százalékkal, 1013 millió euróra nőtt. Szervesen (azaz a devizára és a felvásárlásokra/eladásokra kiigazítva) az árbevétel +0,9 százalékkal nőtt az előző évi szinthez képest. A mennyiségek csökkentek, míg az üzletág kétszámjegyű áremelkedést könyvelhetett el. Az árfolyamhatások +5,9 százalékkal és a felvásárlások/eladások további +1,6 százalékkal növelték az árbevételt.

2022 első kilenc hónapjában a Beauty Care üzletág árbevétele nominálisan +2,9 százalékkal nőtt az előző évhez képest, 2855 millió eurót tett ki. Szervesen az árbevétel +0,6 százalékkal nőtt az árak hatására.

A Fogyasztói üzleti területen 2022 harmadik negyedévében pozitív szerves árbevétel-növekedést könyvelhettünk el – a kétszámjegyű áremelkedések hatására, amelyek bőven ellensúlyozták a bejelentett portfólióintézkedések végrehajtásából és a kereslet elaszticitásából eredő csökkenő volumeneket. Összességében a Hair Cosmetics kategória nagyon markáns szerves árbevétel-növekedést ért el, amihez minden terület hozzájárult. A Hair Styling terület kétszámjegyű szerves árbevétel-növekedést produkált, így folytatódott az elmúlt negyedévek fellendülése a járvány okozta visszaesést követően. A Hair Colorants és Hair Care területek egyaránt erőteljes szerves értékesítési növekedést ért el, elsősorban a feltörekvő piacoknak köszönhetően. A Body Care kategória árbevétel teljesítménye évről évre visszaesett, elsősorban a bejelentett portfólió-optimalizálási intézkedéseknek köszönhetően.

A harmadik negyedévben a Professional üzleti terület építeni tudott az első félévi erős teljesítményére, és jó szerves árbevétel-növekedést produkált, különösen a feltörekvő piacok kétszámjegyű növekedésének köszönhetően.

A harmadik negyedévben jelentős volt az árbevétel növekedése a feltörekvő piacokon. Minden régió hozzájárult ehhez a teljesítményhez – az afrikai/közel-keleti régió kivételével. Az ázsiai (Japán kivételével), latin-amerikai és kelet-európai régiókban kétszámjegyű organikus árbevétel-növekedést regisztráltak.

A szerves árbevétel teljesítmény az érett piacokon éves szinten összességében csökkent, különösen a nyugat-európai és észak-amerikai visszaesés következtében. Ezzel szemben az ázsiai-csendes-óceáni régió érett piacain jelentős árbevétel-növekedést sikerült elérni.

Laundry & Home Care árbevétel teljesítménye

A Laundry & Home Care üzletág 2022 harmadik negyedévében 1902 millió euró árbevételt ért el, ami nominálisan +13,2 százalékos növekedés az előző év negyedévéhez képest. Szervesen (azaz a devizára és a felvásárlásokra/eladásokra kiigazítva) az üzletág árbevétele nagyon erőteljesen, +7,3 százalékkal nőtt. Ez a teljesítmény elsősorban az árak kétszámjegyű százalékos növekedésének volt köszönhető, miközben a mennyiség csökkent. Az árfolyamhatások +5,5 százalékkal növelték az árbevételt. Az akvizíciók/eladások +0,4 százalékos pozitív hatással voltak az árbevételre.

2022 első kilenc hónapjában a Laundry & Home Care üzletág árbevétele nominálisan +8,9 százalékkal, 5396 millió euróra nőtt. Szervesen jelentős, +7,4 százalékos árbevétel-növekedést értünk el az árak hatására.

A Laundry Care (mosószer) terület kétszámjegyű szerves árbevétel-növekedést ért el 2022 harmadik negyedévében, amelyet különösen a nagy teljesítményű- és a speciális mosószer kategóriáinak kétszámjegyű növekedése magyarázott. Fő márkáink, a Persil, az „all” és a Perwoll egyaránt kétszámjegyű növekedést ért el.

A Home Care (tisztítószer) terület szerves árbevétel teljesítménye összességében változatlan maradt a harmadik negyedévben, ami elsősorban a Pur és Somat mosogatószer márkacsaláddal elért, továbbra is jó teljesítményének tudható be. Ezzel szemben a felülettisztító és WC-tisztító kategóriák csökkenő tendenciát mutattak. Ez a higiéniai cikkek iránti kereslet normalizálódását tükrözte, amely az előző év azonos időszakában a COVID-19 világjárvány következtében megnőtt.
A feltörekvő piacokon kétszámjegyű szerves árbevétel-növekedést értünk el a harmadik negyedévben. A kelet-európai, afrikai/közel-keleti és latin-amerikai régiók kétszámjegyű szerves növekedéssel járultak hozzá ehhez a teljesítményhez.

Az érett piacok összességében jó szerves árbevétel-növekedést mutattak a harmadik negyedévben. A szerves árbevétel-növekedés jó volt az észak-amerikai régióban, míg stagnált Nyugat-Európában. Az ázsiai-csendes-óceáni régió érett piacain jelentős volt az árbevétel növekedése.

A Csoport nettó eszközei és pénzügyi helyzete

A vizsgált időszakban 2022. június 30-hoz képest nem történt lényeges változás a Csoport nettó eszközeiben és pénzügyi helyzetében.

A Henkel-csoport kilátásai

A Henkel AG & Co. KGaA igazgatósága a 2022-es pénzügyi évre vonatkozó előrejelzés megemelése mellett döntött a 2022 első kilenc hónapjában tapasztalt üzleti fejlődés és a hátralévő negyedév üzleti alakulására vonatkozó feltételezések alapján.

A 2022-es pénzügyi évben +7,0 és +8,0 százalék közötti szerves árbevétel-növekedést várunk csoport szinten (korábban: +5,5 és +7,5 százalék között).

Az Adhesive Technologies üzletágnál most +11,0 és +12,0 százalék közötti (korábban: +10,0 és +12,0 százalék) közötti tartományban számolunk szerves árbevétel-növekedéssel. A Beauty Care üzletágnál most -1,0-0,0 százalékos szerves árbevétel-alakulással számolunk (korábban: -3,0 és -1,0 százalék között), a teljesítményt elsősorban a már bejelentett portfólióintézkedések végrehajtása befolyásolta. A Laundry & Home Care üzletágnál most +5,5 és +6,5 százalék közötti szerves árbevétel-növekedést várunk (korábban: +4,0 és +6,0 százalék között).

A Henkel-csoport korrigált árbevétel-arányos megtérülése (EBIT ráta) most 10,0 és 11,0 százalék közötti tartományban várható (korábban: 9,0 és 11,0 százalék között). Jelenleg az Adhesive Technologies üzletág korrigált árbevétel-arányos megtérülését 13,5 és 14,5 százalék között (korábban: 13,0-15,0 százalék), a Beauty Care esetében 7,5-8,5 százalék (korábban: 5,0–7,0 százalék), a Laundry & Home Care esetében pedig 8,0–9,0 százalék (korábban: 7,0 - 9,0 százalék) várjuk.

A változatlan árfolyamon számolt elsőbbségi részvények korrigált hozama (EPS) esetében most
 -25 és -15 százalék közötti csökkenést várunk (korábban -35 és -15 százalék között).

Emellett a következő várakozásaink vannak 2022-re vonatkozóan:
-450-500 millió eurós szerkezetátalakítási költségek (változatlan).
-Az ingatlanokba, gépekbe és immateriális javakba történő befektetések pénzkiáramlása körülbelül 650 millió euró (korábban körülbelül 700 millió euró).

Az előrejelzés továbbra is azon a feltételezésen alapul, hogy az iparban és a kiskereskedelemben nem lesznek új, széles körben elterjedt, a járványhoz kapcsolódó üzlet- és gyártási lezárások, és az ukrajnai háború hatásai sem fognak jelentősen súlyosbodni. Ezen túlmenően előrejelzésünk azon a feltételezésen alapul, hogy az iparban nem lesz termelési leállás az európai gázhiány miatt.

Tömeges roham indult Orbán rajzáért, de a jog megállította a gyártást

Valósággal letarolta a netet Orbán Viktor firkája, amelyet az ATV november 10-i interjúja alatt készített – a rajzból mém lett, a rajongók pedig sorra próbálták pulcsira, bögrére nyomtatni. Erre azonban jelen állás szerint nincs lehetőség: Hudák Tibor, a Collabri ügyvezetője szerint a firka jogvédett alkotás, amelynek szerzője maga a miniszterelnök. Engedélye nélkül tilos kereskedelmi célra felhasználni, így a mémtermékek gyártása sem indulhat el a hatalmas érdeklődés ellenére.
2025. 11. 13. 13:00
Megosztás:

Egyre több kínai kütyü kerül a karácsonyfa alá

Az idei ünnepi szezonban tovább nőtt a kínai technológiai eszközök népszerűsége Magyarországon. Az online piactereken keresztül rendelt ajándékok között egyre több az okosóra, fülhallgató, biztonsági kamera és babafigyelő, amelyek nemcsak megfizethetők, hanem megbízhatóak és gyakran innovatív megoldásokat kínálnak. A magyar vásárlók egyre tudatosabban választanak ezek közül, mivel a korábbi másolatok helyett ma már jól tervezett, fejlett eszközök érkeznek a keleti gyártósorokról.
2025. 11. 13. 12:30
Megosztás:

Önálló besorolással látta el Skóciát a Moodys és az S&P

Külön elsőrendű besorolással látta el Skóciát a Moody's Ratings és az S&P Global Ratings, megnyitva az utat az önálló skót szuverén kötvénykibocsátás előtt. Mindkét hitelminősítő hangsúlyozta ugyanakkor, hogy leminősítéshez vezethet Skócia függetlenné válása.
2025. 11. 13. 12:00
Megosztás:

Hogyan válassz szálláshirdető platformot ingatlantulajdonosként?

Az internetes szállásközvetítő platformok megkönnyítik, hogy ingatlantulajdonosként rövid időre kiadd lakásod.
2025. 11. 13. 11:30
Megosztás:

Erősödtek az amerikai kamatcsökkentési várakozások

Erősödtek a kamatcsökkentési várakozások az USA-ban, miután a megkérdezett közgazdászok túlnyomó többsége, 80%-a úgy vélte, hogy a gyengülő munkapiac miatt a Fed decemberben újabb 25 bázisponttal csökkenti majd az irányadó kamatszintet.
2025. 11. 13. 11:00
Megosztás:

Vegyesen zártak a Wall Street vezető indexei

A szerdai kereskedés során vegyesen zártak az amerikai részvénypiacok, miközben a befektetők a kormányzati leállással kapcsolatos hírekre figyeltek.
2025. 11. 13. 10:30
Megosztás:

Emelkedéssel zártak tegnap a mértékadó nyugat-európai indexek

Emelkedéssel zártak tegnap a főbb európai részvénypiacok, miután kitartott az optimizmus, hogy az amerikai kormányzat leállás akár néhány napon belül véget érhet.
2025. 11. 13. 10:00
Megosztás:

Az ESG nem trend, hanem jövőkép” – a Soproni Egyetem ESG-képzései

A Soproni Egyetem, mint Magyarország Zöld Egyeteme ESG-képzéseivel új szintre emelte a fenntarthatóságról való gondolkodást. Az egyetem célja, hogy a jövő szakemberei ne csak megfeleljenek a 21. századi piaci elvárásoknak, hanem képesek legyenek alakítani a változást – a zöld átmenet aktív formálóivá válva.
2025. 11. 13. 09:30
Megosztás:

Covid óta nem látott lakbéresés – megrengetheti a budapesti albérletpiacot a Kúria döntése

A KSH–ingatlan.com lakbérindexe szerint 2025 októberében tovább csökkentek a bérleti díjak Budapesten és országosan is. Októberben az országos index 0,7, a budapesti pedig 1 százalékos lakbércsökkenést mutatott az előző hónaphoz képest. Az elmúlt két hónapban az országos bérleti díjak viszont már közel két százalékkal csökkentek. Ilyen mértékű csökkenésre utoljára 2020 november-decemberében volt példa a koronavírus-járvány kellős közepén. A bérleti díjak csökkenésben komoly szerepet játszik, hogy az Otthon Start Program keresletet von el az albérletpiacról, aminek köszönhetően a kínálat is növekszik, ez pedig egyre nagyobb versenyhelyzetet teremt bérbeadói oldalról. A budapesti albérletpiacot is jelentősen átrendezheti a Kúria döntése, ami jogszerűnek találta az airbnb-zés kitiltását a VI. kerületből. A döntés 2026-tól lép hatályba, ami érezhetően növelheti a terézvárosi hosszútávra kiadó (és/vagy eladó) lakáskínálatot a következő hónapokban, ami még tovább fékezheti az albérletárak emelkedését. Szintén kérdés, hogy a VI. kerület példája mennyire lesz ragadós a többi belvárosi kerület számára. A fővárosban november elején a bérleti díjak középértéke 260 ezer forintot tett ki. Debrecenben 240 ezer forint, míg a legolcsóbb vármegyeszékhelyeken, Békéscsabán és Szekszárdon 100 ezer forinttal számolhatnak a bérlők.
2025. 11. 13. 08:00
Megosztás:

Javítják a sajátos nevelési igényű gyerekek oktatásának feltételeit Szegeden

Uniós támogatással javítják a sajátos nevelési igényű (SNI), a tartós gyógykezelés alatt álló és a pedagógiai szakszolgálati ellátást igénylő gyermekek oktatásának feltételeit a Szegedi Bárczi Gusztáv Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézményben, Óvodában és Általános Iskolában, valamint a Csongrád-Csanád Vármegyei Pedagógiai Szakszolgálat intézményeiben - tájékoztatta a Szegedi Tankerületi Központ vezetője az MTI-t.
2025. 11. 13. 07:30
Megosztás:

Jogi vákuum: Azonnali bénulás fenyegeti a cégeket az alapító halála esetén

Szakmai becslések szerint a következő tíz évben mintegy 145 ezer cég érintett a generációváltásban. Ezek a vállalkozások adják a magyar munkaerő mintegy negyedét. Karaszi Csaba, a Duna Capital ügyvezetője kiemelte: ha a tulajdonos egyedüli ügyvezetőként hal meg, a cég azonnal képviselet nélkül marad, mivel az ügyvezetői jogviszony a halállal megszűnik és nem örökölhető. Ez jogi vákuumot teremt: nincs, aki aláírjon, utaljon vagy benyújtsa a hatósági beszámolókat. A hónapokig tartó hagyatéki eljárás alatt a cég működésképtelenné válhat, ami akár az adószám törléséhez és a vállalkozás teljes összeomlásához vezethet.
2025. 11. 13. 07:00
Megosztás:

Megbízhatósági válságban a magyar munkaerőpiac– miért tűnnek el a kékgalléros munkavállalók?

A fizikai munkavállalók megbízhatósága ma a magyar munkaerőpiac egyik legégetőbb kérdése – derül ki a Jobtain kutatásából, amely több mint száz HR-szakember és vezető részvételével készült. A válaszadók 88%-a a megbízhatóságot nevezte meg a legfontosabb kiválasztási szempontként, megelőzve a fizikai állóképességet (60%) és a szakmai tapasztalatot (54%).
2025. 11. 13. 06:30
Megosztás:

A legjobb külföldi online játékok magyar játékosok számára – 2025-ös útmutató

Az utóbbi években az online szerencsejáték szó szerint berobbant Magyarországon. Egyre több játékos fedezi fel, hogy a nemzetközi kaszinóoldalak nemcsak szélesebb játékkínálatot, hanem jobb bónuszokat és modernebb technológiát is kínálnak.
2025. 11. 13. 06:28
Megosztás:

Kocsimosót épített a MÁV Szegeden

Szeged-Rendező állomáson új kocsimosót építettek, ezzel több mint 20 év után tér vissza Szegedre a gépi vasútikocsi-tisztítás - jelentette be Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgató szerdán a közösségi oldalán.
2025. 11. 13. 05:30
Megosztás:

Vírus okozhatta az óvodai megbetegedéseket Egerben

November 11-ről 12-re virradó éjjel csaknem negyven gyermeket érintő hányásos, hasmenéses betegség tört ki az Egri Bölcsődei és Óvodai Intézmény Joó János Tagóvodájában - közölte hivatalos Facebook oldalán Eger önkormányzata. A szakhatóság vizsgálatainak első megállapításai szerint vírus okozhatta a megbetegedéseket - értesült az MTI.
2025. 11. 13. 05:00
Megosztás:

Az Alensa tovább terjeszkedik Magyarországon

Az Alensa, Európa legnagyobb online kontaktlencse-kereskedője immár három saját üzlettel van jelen Magyarországon: Budapest után Győrben és Pécsen közvetlenül, míg Szegeden, Veszprémben és Dunaharasztiban partner optikákban várja vásárlóit. A vállalat nemcsak hazai, hanem nemzetközi szinten is dinamikusan bővül.
2025. 11. 13. 04:30
Megosztás:

Óriási munkaerő-tartalékot jelenthetnek a gyerekes anyák – így segíthetjük vissza őket a munka világába, már csak egy hét van jelentkezni!

Ötből négy magyar nő legalább egy évre megszakítja pályafutását, miután gyermeket vállal – ez az arány több mint kétszerese az európai átlagnak[1]. Az ilyen hosszú kiesés a munkából nemcsak a szakmai tudás, hanem az önbizalom megkopásával is járhat, miközben a hazai munkaerőpiac egyik legnagyobb tartalékát éppen ezek az anyák jelenthetik. A Morgan Stanley Return to Work – Lendülj újra munkába! programja ezért képzéssel, mentorálással és rugalmas munkalehetőséggel segíti a legalább egy év karrierszünet után visszatérni szándékozókat – és nemcsak az anyákat, hanem mindenkit, aki hosszabb időre kikerült a munka világából.
2025. 11. 13. 04:00
Megosztás:

Kulcsfontosságú az agrárium ellenállóképességének növelése

Kulcsfontosságú lesz a jövőben a magyar agrárium ellenállóképességének növelése annak érdekében, hogy az ágazat a hatékonyságát és a versenyképességét tovább javítva meg tudjon birkózni az olyan kihívásokkal, mint amelyek idén érték a mezőgazdaságot és az élelmiszeripart: a szántóföldi növénytermesztésben az aszály, az állati termékpályákon a száj- és körömfájás, a madárinfluenza és az egyéb betegségek, a kertészeti ágazatokban pedig a fagyok és a szőlő aranyszínű sárgasága, mindezek mellett pedig az árak iránykeresése és a kiszámíthatatlanabb kereskedelempolitika – mutattak rá az MBH Bank Agrár- és Élelmiszeripari Üzletágának szakértői a bank legfrissebb negyedéves elemzése alapján. Az ágazat ugyanakkor rendkívül alkalmazkodóképes, a jelenlegi vegyes helyzetértékelésből pedig már rövidebb távon pozitív elmozdulást hozhat a beruházási pályázatok kezdődő megvalósítása és az ehhez társuló banki finanszírozás.
2025. 11. 13. 03:30
Megosztás:

Az Otthon Start Program helyzetbe hozta az alacsonyabb keresetű lakásvásárlókat

Az Otthon Start Program októberre átalakította a lakáspiaci erőviszonyokat: az alacsonyabb jövedelmű és fiatalabb vevők számára is elérhetőbbé vált a vásárlás, miközben a piac egészére a stabilitás jellemző. A hitelezési és tranzakciós trendek azt mutatják, hogy a támogatási rendszer nemcsak élénkítette, hanem ki is egyensúlyozta a piacot.
2025. 11. 13. 03:00
Megosztás:

Sok készpénzt tartasz? Akkor most rossz hírünk van számodra

A harmadik negyedév végére rekordszintre, 11 600 milliárd forint fölé emelkedett a lakossági látra szóló és folyószámlabetétek összege, miközben a háztartások már csak alig a pénzük 15 százalékát tartják lekötött formában – hívja fel a figyelmet Barát Mihály, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője. A számlákon lekötés nélkül parkoló összegek miatt évente több százmilliárd forintnyi kamattól esnek el a magyar háztartások.
2025. 11. 13. 02:00
Megosztás: