A jövőben tényleg csak az AI fogja felvenni a telefont?

A digitalizáció és a mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldások az elmúlt években berobbantak az ügyfélszolgálatok hétköznapjaiba. Az új technológiák részben az itt dolgozók munkáját segítik, részben pedig javítják a szolgáltatás minőségét. Az ügyfélélmény (CX) és a digitális megoldások terén vezető, globális szolgáltatónak számító Konecta megújuló szolgáltatási portfóliójában kis-, közepes és nagyvállalatok számára egyaránt elérhető, komplex csomagokat kínál már Magyarországon is.

A jövőben tényleg csak az AI fogja felvenni a telefont?

A vállalati ügyfélszolgálatok fejlődése az elmúlt években egyértelműen az ügyfélélmény javításának irányába mutat. A cégek ugyanis felismerték, hogy sokkal egyszerűbb a meglévő vásárlókat megtartani és újabb vásárlásokra ösztönözni, mint újakat szerezni. Ebben pedig kulcsszerepe van a magas színvonalú és nem utolsósorban gyors ügyfélszolgálatnak.

„Világszerte számos fejlesztés van folyamatban, amik a legújabb, mesterséges intelligencián alapuló megoldások alkalmazhatóságát kutatják. Ezek nyomán ma már elérhetőek az ügyfelekkel közvetlenül „kommunikáló” és az ügyfélszolgálatos kollégák munkáját a háttérből támogató szoftverek is” – mutatja be a jelenlegi helyzetet Kovács Balázs, az ügyfélélmény-szolgáltató Konecta Head of Operations-e.

Az apropó, hogy a magyar piac egyik fontos szereplőjének számító vállalat az év eleji arculatváltásával párhuzamosan egy hároméves stratégiai program keretében bővíti a szolgáltatási portfólióját és elérhetővé tesz AI-alapú megoldásokat ügyfeleinek. „Stratégiai partneri megállapodásokat kötöttünk a szektor éllovasaival, például a Google Clouddal és a Uniphore-ral. Ennek a közös munkának köszönhetően az elsők között jutunk hozzá a legújabb AI-alapú fejlesztésekhez.”

A legegyszerűbb támogató eszközök az ügyfélszolgálaton dolgozók munkáját támogató copilot-megoldások. Ezek például gyors és hatékony információkereséssel vagy úgynevezett sentiment managementtel, vagyis az üzenet hangneme alapján a kérdező érzelmi állapotának azonosításával segítenek a kérdések megválaszolásában. Ugyancsak a háttérben nyújtanak támogatást az élőbeszédet precíz szöveges leirattá alakító szoftverek: a leiratok roppant hasznosak a visszakereshetőség, a riportolás és a minőségbiztosítás szempontjából is.

„Léteznek természetesen olyan AI-technológiák, amelyekkel az ügyfél közvetlenül találkozik. Egy chatbot vagy „hangos” megfelelője, a voicebot már betanítható egy cég teljes tudásanyagára. A megkeresések jelentős százalékát képes kezelni azzal, hogy felismeri a kérdést és azonosítja a háttéranyagból a választ. Nem célja az emberi munkatársak teljes kiváltása és nem is alkalmas rá, de a repetitív munkafolyamatok átvállalásával felgyorsítja az ügyfélkiszolgálást” – hangsúlyozza Kovács Balázs.

A hibrid, vagyis emberek és az AI együttműködésén alapuló megoldások fontos szerepet kapnak a Konecta megújuló szolgáltatási portfóliójában. „Minden esetben az adott cég tevékenységétől és ügyfélkörétől függ, hogy jelent-e előrelépést a hibrid technológia az ügyfélkiszolgálási folyamatokban. Amennyiben egy vállalkozás az újdonságokra érzékeny célcsoporthoz akar szólni, akkor ők hamarosan szembesülni fognak vele, hogy a vevőik egyenesen igénylik ezeket. Forradalmi dolgokat ugyanis nem kínálunk, a közelmúltban több nagyvállalat előállt már a saját AI-támogatású ügyfélszolgálatával.  Viszont a segítségünkkel olyan cégek is hozzáférhetnek a legkorszerűbb eszközökhöz, akiknek méretgazdasági szempontból a saját, belsős innováció jellemzően nem éri meg. Emellett mi tanácsadóként is megjelenünk, ami azoknak a cégeknek hasznos, akik nem látják át az AI-szoftverek teljes spektrumát és nem tudják, melyik komplex digitális megoldás lenne a legelőnyösebb számukra” – sorolt további fontos szempontokat Kovács Balázs.

A szakemberek véleménye szerint a jövőben egyértelműen a hibrid ügyfélkiszolgálási módszerek terjedése várható, de ez többlépcsős, fokozatos folyamat lesz. A kollégák tapasztalati alapú tudása nem helyettesíthető, az új típusú szolgáltatások a Konectánál is a személyes ügyfélszolgálati támogatás mellé kerülnek be a portfólióba.

Megkezdődött a Budapest-Belgrád vasútvonal magyar szakaszának tesztüzeme

A végéhez közeledik a Budapest-Belgrád vasútvonal építése, megkezdődött a magyarországi szakasz tesztüzeme - jelentette be Hegyi Zsolt a MÁV-csoport vezérigazgatója pénteken a Facebook-oldalán.
2025. 12. 05. 17:30
Megosztás:

Hétfőtől megvásárolhatóak a jövő évi autópálya-matricák

Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák, a jövő évi éves országos és vármegyei e-matricák mellett az új terméknek számító éves M1 regionális úthasználati jogosultság is megvásárolható lesz a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt.-nél és a legtöbb viszonteladó partnerénél, online és offline módon is - közölte a NÚSZ Zrt. az MTI-vel pénteken.
2025. 12. 05. 17:00
Megosztás:

Átmeneti szünet a LUNA hálózatán: A Binance felfüggeszti a ki- és beutalásokat frissítés miatt

Ha LUNA-t (Terra) tartasz a Binance-en, van egy fontos hírünk: 2025. december 8-án ideiglenesen szünetelni fog a LUNA tokenek ki- és beutalása a tőzsdén. Mielőtt pánikba esnél: ez nem hiba vagy vészhelyzet, hanem egy előre tervezett lépés, amely a Terra blokklánc frissítésének zavartalan lebonyolítását szolgálja. Mutatjuk, mit érdemes tudni, és miért jó ez hosszú távon.
2025. 12. 05. 16:30
Megosztás:

Mi gátolja a roma fiatalokat a szakmai kiteljesedésben?

Továbbra is komoly hátránnyal indulnak a roma fiatalok a továbbtanulás és a munkavállalás területén – hívja fel a figyelmet az idén 15 éves HBLF-Romaster Alapítvány. A szegregátumokban élő romák olyan települési és infrastrukturális hiányosságok között nőnek fel, ahol nem adottak a tanulás alapfeltételei, így már az általános iskolát is nehézségekkel kezdik, miközben az iskolarendszernek az esetek döntő többségében nincs megfelelő eszköze a támogatásukra.
2025. 12. 05. 15:30
Megosztás:

Kukásautó-kartellt tárt fel a GVH

Újabb nagy kartellügyet zárt le a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). Kukásautók és csatornatisztító járművek közbeszerzéseit egyeztették tiltott módon egyes gyártó cégek több éven keresztül.
2025. 12. 05. 15:00
Megosztás:

A Főtaxi továbbra is a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér hosszú távú partnere, míg az Uber appal támogatott szolgáltatással jelenik meg a reptéren

A Budapest Airport többfordulós, szakmai tender keretében választotta ki azokat a szolgáltatókat, akik 2025 és 2030 között biztosítják a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren az érkező utasok taxis személyszállítását. A kiválasztási folyamat célja az volt, hogy olyan partnerek működjenek a repülőtéren, akik a rekordot döntő utasforgalom mellett is stabil, megbízható és magas színvonalú szolgáltatást nyújtanak.
2025. 12. 05. 14:30
Megosztás:

Novemberben is kedvezőbbek voltak a hazai üzemanyagárak a szomszédos országok átlagánál

A Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján Magyarországon az üzemanyagárak novemberben is kedvezőbben alakultak a szomszédos országok átlagánál.
2025. 12. 05. 14:00
Megosztás:

Szabad utat kap a szabályozott spot kriptokereskedelem Amerikában

Az amerikai szabályozók végre megnyitották az utat a spot kriptokereskedelem előtt a szövetségi felügyelet alatt működő tőzsdéken. A CFTC döntése mérföldkő az amerikai kriptopiacon: most először lehet közvetlenül, szabályozott környezetben kriptoeszközökkel kereskedni – mindez új korszakot nyithat a befektetők és intézmények számára egyaránt.
2025. 12. 05. 13:30
Megosztás:

Ipari termelési adatokat publikált a KSK - lássuk a számokat!

Ma reggel az októberi ipari termelési adatokat publikálta a KSH. 2025 októberében az ipari termelés volumene 2,7%-kal elmaradt az egy évvel korábbitól.
2025. 12. 05. 13:00
Megosztás:

Kriptotárcák Rangsora: A Legnépszerűbb Megoldások 2025-ben

Kriptovalutáidat, és bármikor hozzáférhetsz, küldhetsz vagy fogadhatsz velük. A piac tele van jobbnál jobb megoldásokkal, így elsőre nem könnyű megtalálni azt az egyet, ami tényleg hozzád illik.
2025. 12. 05. 12:30
Megosztás:

Forradalmi áttörés a stabilcoinok piacán: A WSPN új megoldása lehetővé teszi vállalatoknak saját digitális valutáik kibocsátását

A stabilcoinok forradalma új szintre lép: a WSPN új, white-label infrastruktúrája lehetővé teszi, hogy akár bankok, pénzintézetek vagy fintech cégek percek alatt indítsanak saját, márkázott digitális valutát. A technológia nem csak a költségeket csökkenti, de egyszerűsíti a megfelelést és az integrációt is.
2025. 12. 05. 12:00
Megosztás:

Miért választ egyre több dolgozó elektromos kerékpárt a városi ingázáshoz?

Aki járt már hétköznap reggel autóval egy nagyobb városban, pontosan tudja, milyen érzés: araszolás, türelmetlen dudálás, drága parkolás, és persze az a bizonyos „már megint elkések” érzés.
2025. 12. 05. 11:30
Megosztás:

A japán hozamok tovább emelkedtek

A japán hozamok tovább emelkedtek: a tízéves hozam közel húszéves csúcson jár, közelítve a 2%-ot.
2025. 12. 05. 11:00
Megosztás:

Mire számíthatnak a befektetők pénteken?

Kazuo Ueda, a japán jegybank elnöke a semleges kamatszinttel kapcsolatos bizonytalanságról beszélt.
2025. 12. 05. 10:30
Megosztás:

Erősödéssel nyitottak a vezető nyugat-európai tőzsdék

Pluszban indítottak a vezető nyugat-európai tőzsdék pénteken.
2025. 12. 05. 10:00
Megosztás:

Nem találták az irányt a vezető amerikai indexek

Nem találták az irányt a vezető amerikai indexek, így csekély elmozdulásokkal fejezték be a csütörtöki napot.
2025. 12. 05. 09:30
Megosztás:

Csütörtökön felfelé vették az irányt a vezető európai indexek

Csütörtökön felfelé vették az irányt a vezető európai indexek. A páneurópai STOXX 600 0,45%-kal, a DAX 0,8%-kal, a CAC 40 0,4%-kal, az FTSE 100 0,2%-kal került feljebb. Az emelkedést az autógyártók (+2,4%) és az ipari részvények (+1,3%) vezették.
2025. 12. 05. 09:05
Megosztás:

Vállalkozói bankszámlák díjai 2026-ban

Míg a lakossági bankszámlák esetében – a kormányzati beavatkozás hatására – 2026. június 30-ig önkéntes díjemelési stopot vállaltak a bankok, addig a vállalkozói ügyfelek számára semmilyen fékező mechanizmus nem létezik.
2025. 12. 05. 08:30
Megosztás:

Az építőiparban fokozatos élénkülésre lehet számítani jövőre

Az építőiparban jövőre nem gyors visszapattanásra, hanem lassú, fokozatos élénkülésre lehet számítani, amelyet elsősorban a lakossági felújítások, az energiahatékonyságot ösztönző programok és a kedvezményes hitelek hajtanak - közölte trendelemzése alapján a Mapei Kft. az MTI-vel.
2025. 12. 05. 08:00
Megosztás:

Ez történt a forinttal péntek reggelre

Gyengült a forint péntek reggelre a főbb devizákkal szemben az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.
2025. 12. 05. 07:15
Megosztás: