A jövőben tényleg csak az AI fogja felvenni a telefont?

A digitalizáció és a mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldások az elmúlt években berobbantak az ügyfélszolgálatok hétköznapjaiba. Az új technológiák részben az itt dolgozók munkáját segítik, részben pedig javítják a szolgáltatás minőségét. Az ügyfélélmény (CX) és a digitális megoldások terén vezető, globális szolgáltatónak számító Konecta megújuló szolgáltatási portfóliójában kis-, közepes és nagyvállalatok számára egyaránt elérhető, komplex csomagokat kínál már Magyarországon is.

A jövőben tényleg csak az AI fogja felvenni a telefont?

A vállalati ügyfélszolgálatok fejlődése az elmúlt években egyértelműen az ügyfélélmény javításának irányába mutat. A cégek ugyanis felismerték, hogy sokkal egyszerűbb a meglévő vásárlókat megtartani és újabb vásárlásokra ösztönözni, mint újakat szerezni. Ebben pedig kulcsszerepe van a magas színvonalú és nem utolsósorban gyors ügyfélszolgálatnak.

„Világszerte számos fejlesztés van folyamatban, amik a legújabb, mesterséges intelligencián alapuló megoldások alkalmazhatóságát kutatják. Ezek nyomán ma már elérhetőek az ügyfelekkel közvetlenül „kommunikáló” és az ügyfélszolgálatos kollégák munkáját a háttérből támogató szoftverek is” – mutatja be a jelenlegi helyzetet Kovács Balázs, az ügyfélélmény-szolgáltató Konecta Head of Operations-e.

Az apropó, hogy a magyar piac egyik fontos szereplőjének számító vállalat az év eleji arculatváltásával párhuzamosan egy hároméves stratégiai program keretében bővíti a szolgáltatási portfólióját és elérhetővé tesz AI-alapú megoldásokat ügyfeleinek. „Stratégiai partneri megállapodásokat kötöttünk a szektor éllovasaival, például a Google Clouddal és a Uniphore-ral. Ennek a közös munkának köszönhetően az elsők között jutunk hozzá a legújabb AI-alapú fejlesztésekhez.”

A legegyszerűbb támogató eszközök az ügyfélszolgálaton dolgozók munkáját támogató copilot-megoldások. Ezek például gyors és hatékony információkereséssel vagy úgynevezett sentiment managementtel, vagyis az üzenet hangneme alapján a kérdező érzelmi állapotának azonosításával segítenek a kérdések megválaszolásában. Ugyancsak a háttérben nyújtanak támogatást az élőbeszédet precíz szöveges leirattá alakító szoftverek: a leiratok roppant hasznosak a visszakereshetőség, a riportolás és a minőségbiztosítás szempontjából is.

„Léteznek természetesen olyan AI-technológiák, amelyekkel az ügyfél közvetlenül találkozik. Egy chatbot vagy „hangos” megfelelője, a voicebot már betanítható egy cég teljes tudásanyagára. A megkeresések jelentős százalékát képes kezelni azzal, hogy felismeri a kérdést és azonosítja a háttéranyagból a választ. Nem célja az emberi munkatársak teljes kiváltása és nem is alkalmas rá, de a repetitív munkafolyamatok átvállalásával felgyorsítja az ügyfélkiszolgálást” – hangsúlyozza Kovács Balázs.

A hibrid, vagyis emberek és az AI együttműködésén alapuló megoldások fontos szerepet kapnak a Konecta megújuló szolgáltatási portfóliójában. „Minden esetben az adott cég tevékenységétől és ügyfélkörétől függ, hogy jelent-e előrelépést a hibrid technológia az ügyfélkiszolgálási folyamatokban. Amennyiben egy vállalkozás az újdonságokra érzékeny célcsoporthoz akar szólni, akkor ők hamarosan szembesülni fognak vele, hogy a vevőik egyenesen igénylik ezeket. Forradalmi dolgokat ugyanis nem kínálunk, a közelmúltban több nagyvállalat előállt már a saját AI-támogatású ügyfélszolgálatával.  Viszont a segítségünkkel olyan cégek is hozzáférhetnek a legkorszerűbb eszközökhöz, akiknek méretgazdasági szempontból a saját, belsős innováció jellemzően nem éri meg. Emellett mi tanácsadóként is megjelenünk, ami azoknak a cégeknek hasznos, akik nem látják át az AI-szoftverek teljes spektrumát és nem tudják, melyik komplex digitális megoldás lenne a legelőnyösebb számukra” – sorolt további fontos szempontokat Kovács Balázs.

A szakemberek véleménye szerint a jövőben egyértelműen a hibrid ügyfélkiszolgálási módszerek terjedése várható, de ez többlépcsős, fokozatos folyamat lesz. A kollégák tapasztalati alapú tudása nem helyettesíthető, az új típusú szolgáltatások a Konectánál is a személyes ügyfélszolgálati támogatás mellé kerülnek be a portfólióba.

43 új mentőautó áll szolgálatba

Az idén vásárolt 101 új, korszerű mentőautóból újabb 43 áll szolgálatba az országban - jelentette be a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára szerdán Budapesten, sajtótájékoztatón.
2025. 12. 18. 10:00
Megosztás:

Raisz Anikót ismét megválasztották az ENSZ Környezetvédelmi Közgyűlése alelnökének

Az országhatárokon átnyúló környezeti kihívásokra - mint a klímaválság, légszennyezés, műanyagszennyezés, vízhiány, a fajok tömeges kihalása - csak globális, összehangolt cselekvéssel tudunk megfelelően reagálni. A cselekvés kulcsa pedig a párbeszéd, a tagállamok álláspontjának egyeztetése, az érdekek összehangolása - mondta el Raisz Anikó, az Energiaügyi Minisztérium államtitkára az ENSZ Környezetvédelmi Közgyűlésén (UNEA) Nairobiban az Energiaügyi Minisztérium (EM) szerdai közleménye szerint.
2025. 12. 18. 09:30
Megosztás:

Erre a határidőre figyeljenek a megtakarítók - 280 ezer forintos adójóváírás is múlhat rajta

Idén sem mindegy, hogy meddig indítunk megtakarítást vagy fizetünk be a számlánkra, ha élnénk az éves adójóváírással. Itt vannak a határidők.
2025. 12. 18. 09:00
Megosztás:

Újabb beruházásokat hajt végre Magyarországon az amerikai Scrub Daddy és Formlabs

Újabb beruházásokat hajt végre Magyarországon két amerikai vállalat, a Scrub Daddy és a Formlabs, amelyek bizonyítják azt, hogy Donald Trump elnök hivatalba lépésével idén egy teljesen új korszak kezdődött a magyar-amerikai kapcsolatban - közölte a tárca tájékoztatása szerint Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter magyar idő szerint csütörtök hajnalban New Yorkban.
2025. 12. 18. 08:30
Megosztás:

Alig mozgott csütörtök reggelre a forint árfolyama

Szinte nem változott a forint árfolyama csütörtök reggelre az előző esti jegyzéséhez képest a főbb devizákkal szemben.
2025. 12. 18. 08:00
Megosztás:

Mol: a Dunai Finomító javítási munkálatai 2026 harmadik negyedévében fejeződhetnek be

A Mol előrejelzése szerint a Dunai Finomító javítási munkálatai 2026 harmadik negyedévében fejeződnek be - tette közzé a vállalat a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján szerdán.
2025. 12. 18. 07:00
Megosztás:

Rekordévet zár a hazai hitelpiac 2025-ben

A 2025-ös év a hazai jelzáloghitel-piacon nem pusztán a 2024-ben elindult élénkülés folytatását jelentette, hanem egy új korszak kezdetét is. A DH Group pénzügyi közvetítője, a Credipass adatai alapján a lakáscélú hitelezés volumene olyan szintre emelkedett, amely már nem egyszerűen az ingatlanpiaci tranzakciók számát tükrözi, hanem önálló növekedési logika mentén alakult.
2025. 12. 18. 06:30
Megosztás:

Az MBH Bank határidő előtt teljesítette az ATM-telepítési kötelezettségét

Az MBH Bank már december elejére teljesítette az idei évre számára előírt ATM-telepítési követelményt, ezzel biztosítva, hogy a kisebb településeken is könnyen elérhető legyen a készpénzfelvétel. A bank jelenleg a piac második legnagyobb hálózatával rendelkezik – 1200 automatát működtet 1114 helyszínen –, amelynek bővítésére és modernizációjára is nagy hangsúlyt fordított az elmúlt években. A digitalizációs fejlődés ellenére a készpénz még mindig meghatározó szerepet tölt be a mindennapi pénzforgalomban, ezért a hitelintézet 2023-ban célul tűzte ki, hogy 2026-ig 52 százalékkal bővíti a teljes ATM-állományát a készpénzhez való hozzáférés zavartalan biztosítása érdekében. A jogalkotói szándék a készpénz széles elérhetőségének biztosításáról így összhangban van a bank korábbi törekvéseivel.
2025. 12. 18. 06:00
Megosztás:

januártól a kkv-k is fordulhatnak a békéltető testületekhez

Januártól a mikro-, kis- és középvállalkozások is fordulhatnak a békéltető testülethez végső felhasználóként - hívta fel a figyelmet a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) szerdán az MTI-nek küldött közleményében.
2025. 12. 18. 05:30
Megosztás:

Újra elindul a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat

A Kormány a nagy siker és érdeklődésre való tekintettel, újra elérhetővé teszi a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázatot a Demján Sándor Program keretein belül, amely a korábbinál is szélesebb körű, mesterséges intelligenciára épülő megoldásokkal kiegészítve támogatja a hazai mikro- és kisvállalkozások digitális fejlesztéseit. A pályázat 1,1 milliárd forintos keretösszeggel indul, amelynek köszönhetően további olyan 600–800 hazai vállalkozás juthat professzionális szolgáltatók által megvalósított, korszerű digitális megoldásokhoz, akik a program 1. ütemében nem részesültek támogatásban. A pályázati forrás igénybevételéhez önerő nem szükséges, a támogatási intenzitás 100%. A programra minden olyan magyarországi székhelyű, köztartozásmentes mikro- vagy kisvállalkozás – beleértve az egyéni vállalkozókat is – jelentkezhet, amely még nem rendelkezik honlappal, vagy meglévő webes felülete elavult. A támogatás összege vállalkozásonként bruttó 400 ezer forinttól bruttó 2 millió forintig terjedhet.
2025. 12. 18. 05:00
Megosztás:

ÉKM: a Strabag nem vállalt írásos garanciát az M30-on elvégzett javításaira

Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) 2025. december 16-án nyilatkozattételre szólította fel a Strabagot, hogy vállaljon írásos garanciát az általa megtervezett, és az általa választott technológia alapján elvégzett javításokra az M30-on. A Strabag ennek nem tett eleget, sőt kifejezetten tagadja a hibás teljesítés tényét. Egyértelmű, hogy a Strabag továbbra sem vállal felelősséget a saját munkájáért - közölte a minisztérium szerdán.
2025. 12. 18. 04:30
Megosztás:

Szárnyal a magyar turizmus – a szállodapiacon további növekedés várható

A turizmus nem csupán a szolgáltatási szektor egyik húzóágazata, hanem a magyar gazdaság stabil növekedési pillére: a GDP-hez való hozzájárulása közvetlen és közvetett módon eléri a 13%-ot és több mint 400 ezer ember megélhetését biztosítja. A gazdasági kihívások és a geopolitikai bizonytalanságok ellenére a turizmus a magyar gazdaság egyik meghatározó ágazatává vált. Ezt jól mutatják a folyamatosan növekvő vendégéjszaka-számok és a repülőtéri utasforgalom is, amelyek a szektor élénkülését és hosszú távú potenciálját is alátámasztják. Miközben a turizmus visszanyerte régi lendületét, az ország szállodapiaca újra a figyelem középpontjába került. A Magyar Nemzeti Bank friss kereskedelmiingatlan-piaci jelentése szerint a szállodai szegmens 2025 első félévében a kereskedelmiingatlan-piac egyik legjobban teljesítő ága lett.
2025. 12. 18. 04:00
Megosztás:

Miként segíti az ABB a Suzuki átállását az e-mobilitásra

Ahogy Közép-Európa egyre gyorsabban halad az elektromos mobilitás felé, az autógyártók közös kihívással szembesülnek: a legelső pillanattól gyors, megbízható és egyszerű töltési megoldást kell biztosítaniuk. Az ABB segít a Suzukinak, hogy megfeleljen ennek a kihívásnak. Az ABB tartós, időtálló töltőberendezésekkel, fejlett digitális képességekkel és kereskedők gyakorlati képzésével segíti a Suzukit abban, hogy hatékonyabban működjön, csökkentse az állásidőt, és felkészítse hálózatát az új elektromos modellek érkezésére.
2025. 12. 18. 03:30
Megosztás:

Figyelmeztetés jött a nyugdíjpénzek kapcsán - már csak pár nap maradt

Érdemes előre hozni a tudatosabb pénzügyekkel kapcsolatos újévi fogadalmaink megvalósítását, és még 2025 utolsó napjaiban belépni valamelyik önkéntes nyugdíj- vagy egészségpénztárba, a meglévő tagoknak pedig eseti befizetést teljesíteni. A kasszák mellett szól, hogy idén is kiemelkedően sikeres évet zárhatnak, de fontos, hogy az esztendő végéhez közeledve már csak néhány nap maradt arra, hogy a lehető legjobban kihasználjuk az szja-visszatérítés lehetőségét – erre figyelmeztet a Pénztárszövetség.
2025. 12. 18. 03:00
Megosztás:

Látogatási korlátozásokat vezetnek be a zalaegerszegi kórházban

Járványügyi megelőző intézkedésként látogatási korlátozásokat vezetnek be csütörtöktől a Zala Vármegyei Szent Rafael Kórházban - közölte az intézmény szerdán a közösségi oldalán.
2025. 12. 18. 02:00
Megosztás:

2026-ban a második félévben emelik a minimálbért Romániában

Romániában jövőre a második félévtől kezdődően 6,8 százalékkal megemelik a minimálbért. Erről a kormánykoalícióban részt vevő pártok vezetői döntöttek szerdai tanácskozásukon.
2025. 12. 18. 01:30
Megosztás:

Így változik a közlekedési rend az év végi ünnepek idején

A Budapesti Közlekedési Központ a karácsonyi ünnepi időszakban és szilveszterkor a megváltozó utasforgalmi igényekhez igazodó közlekedési rendet vezet be, a korábbi évekhez képest több járatot indítva.
2025. 12. 18. 01:00
Megosztás:

Ez a a második leggyakrabban fogyasztott alkohol Magyarországon

A bor a második leggyakrabban fogyasztott alkoholos italok közé tartozik Magyarországon - derült ki a idén Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) ősszel végzett piackutatásából, amelyről szerdán tájékoztatták az MTI-t.
2025. 12. 18. 00:05
Megosztás:

Az XRP vérzik 2 dollár alatt – a Digitap ($TAP) 8-szoros növekedést céloz a banki lendkerékkel a legjobb kriptó befektetés 2026-ra

Annak ellenére, hogy az év nagy reményekkel indult a szabályozási egyértelműség és az intézményi elfogadás terén, az XRP frusztráló volatilitási ciklusba ragadt. Egy rövid negyedéves emelkedés után az eszköz tartós gyengülési szakaszba lépett, ismételten képtelen volt áttörni a 2,00 dolláros pszichológiai ellenállást.
2025. 12. 17. 23:00
Megosztás:

Megkezdődött a méh állatjóléti támogatások kifizetése

Megkezdte a Magyar Államkincstár a méh állatjóléti támogatás kifizetését, így csaknem 2500 gazdálkodó számára érkezik meg mintegy 1,5 milliárd forintnyi támogatás a napokban - közölte Nagy István agrárminiszter az Agrárminisztérium szerdai közleménye szerint.
2025. 12. 17. 22:30
Megosztás: