A jövőben tényleg csak az AI fogja felvenni a telefont?

A digitalizáció és a mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldások az elmúlt években berobbantak az ügyfélszolgálatok hétköznapjaiba. Az új technológiák részben az itt dolgozók munkáját segítik, részben pedig javítják a szolgáltatás minőségét. Az ügyfélélmény (CX) és a digitális megoldások terén vezető, globális szolgáltatónak számító Konecta megújuló szolgáltatási portfóliójában kis-, közepes és nagyvállalatok számára egyaránt elérhető, komplex csomagokat kínál már Magyarországon is.

A jövőben tényleg csak az AI fogja felvenni a telefont?

A vállalati ügyfélszolgálatok fejlődése az elmúlt években egyértelműen az ügyfélélmény javításának irányába mutat. A cégek ugyanis felismerték, hogy sokkal egyszerűbb a meglévő vásárlókat megtartani és újabb vásárlásokra ösztönözni, mint újakat szerezni. Ebben pedig kulcsszerepe van a magas színvonalú és nem utolsósorban gyors ügyfélszolgálatnak.

„Világszerte számos fejlesztés van folyamatban, amik a legújabb, mesterséges intelligencián alapuló megoldások alkalmazhatóságát kutatják. Ezek nyomán ma már elérhetőek az ügyfelekkel közvetlenül „kommunikáló” és az ügyfélszolgálatos kollégák munkáját a háttérből támogató szoftverek is” – mutatja be a jelenlegi helyzetet Kovács Balázs, az ügyfélélmény-szolgáltató Konecta Head of Operations-e.

Az apropó, hogy a magyar piac egyik fontos szereplőjének számító vállalat az év eleji arculatváltásával párhuzamosan egy hároméves stratégiai program keretében bővíti a szolgáltatási portfólióját és elérhetővé tesz AI-alapú megoldásokat ügyfeleinek. „Stratégiai partneri megállapodásokat kötöttünk a szektor éllovasaival, például a Google Clouddal és a Uniphore-ral. Ennek a közös munkának köszönhetően az elsők között jutunk hozzá a legújabb AI-alapú fejlesztésekhez.”

A legegyszerűbb támogató eszközök az ügyfélszolgálaton dolgozók munkáját támogató copilot-megoldások. Ezek például gyors és hatékony információkereséssel vagy úgynevezett sentiment managementtel, vagyis az üzenet hangneme alapján a kérdező érzelmi állapotának azonosításával segítenek a kérdések megválaszolásában. Ugyancsak a háttérben nyújtanak támogatást az élőbeszédet precíz szöveges leirattá alakító szoftverek: a leiratok roppant hasznosak a visszakereshetőség, a riportolás és a minőségbiztosítás szempontjából is.

„Léteznek természetesen olyan AI-technológiák, amelyekkel az ügyfél közvetlenül találkozik. Egy chatbot vagy „hangos” megfelelője, a voicebot már betanítható egy cég teljes tudásanyagára. A megkeresések jelentős százalékát képes kezelni azzal, hogy felismeri a kérdést és azonosítja a háttéranyagból a választ. Nem célja az emberi munkatársak teljes kiváltása és nem is alkalmas rá, de a repetitív munkafolyamatok átvállalásával felgyorsítja az ügyfélkiszolgálást” – hangsúlyozza Kovács Balázs.

A hibrid, vagyis emberek és az AI együttműködésén alapuló megoldások fontos szerepet kapnak a Konecta megújuló szolgáltatási portfóliójában. „Minden esetben az adott cég tevékenységétől és ügyfélkörétől függ, hogy jelent-e előrelépést a hibrid technológia az ügyfélkiszolgálási folyamatokban. Amennyiben egy vállalkozás az újdonságokra érzékeny célcsoporthoz akar szólni, akkor ők hamarosan szembesülni fognak vele, hogy a vevőik egyenesen igénylik ezeket. Forradalmi dolgokat ugyanis nem kínálunk, a közelmúltban több nagyvállalat előállt már a saját AI-támogatású ügyfélszolgálatával.  Viszont a segítségünkkel olyan cégek is hozzáférhetnek a legkorszerűbb eszközökhöz, akiknek méretgazdasági szempontból a saját, belsős innováció jellemzően nem éri meg. Emellett mi tanácsadóként is megjelenünk, ami azoknak a cégeknek hasznos, akik nem látják át az AI-szoftverek teljes spektrumát és nem tudják, melyik komplex digitális megoldás lenne a legelőnyösebb számukra” – sorolt további fontos szempontokat Kovács Balázs.

A szakemberek véleménye szerint a jövőben egyértelműen a hibrid ügyfélkiszolgálási módszerek terjedése várható, de ez többlépcsős, fokozatos folyamat lesz. A kollégák tapasztalati alapú tudása nem helyettesíthető, az új típusú szolgáltatások a Konectánál is a személyes ügyfélszolgálati támogatás mellé kerülnek be a portfólióba.

Az elmúlt két évben Magyarországra irányult a legtöbb kínai külföldi beruházás

Az elmúlt két évben Magyarországra irányult a legtöbb kínai külföldi beruházás, amiből hazánk sokat profitált, a kormány ezért továbbra is a minél akadálytalanabb világgazdasági együttműködésért fog küzdeni - közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter hétfőn Brüsszelben.
2025. 11. 25. 00:30
Megosztás:

Matcha frissítésre kapcsolt a Celestia – új korszak jöhet a láncok közötti adatforgalomban

A Celestia hálózat eddigi legnagyobb frissítését hajtotta végre, amely nemcsak a blokklánc kapacitását növeli, hanem új szintre emeli az interoperabilitást is. A Matcha névre keresztelt fejlesztés fontos mérföldkő a projekt életében, mely akár új lendületet is adhat a mélyrepülésben lévő TIA tokennek.
2025. 11. 25. 00:01
Megosztás:

Bitcoin, Ethereum, Tesla, Nvidia, Netflix vagy nyersanyagok? Melyik lesz a befutó decemberben? Piaci kitekintés!

2025 legújabb innovációja, hogy már magyar engedéllyel rendelkező távszerencsejáték szolgáltatónál (Tippmixpro) is lehet gazdasági piacokra fogadásokat kötni. A Tippmixpro decemberi „gazdasági speckója” elsőre inkább tőzsdei, mint fogadási terméknek tűnik.
2025. 11. 24. 23:30
Megosztás:

Vírus módjára terjedő Reddit-poszt emeli a Digitap ($TAP) projektet a BlockDAG és a BlockchainFX fölé

Egy nemrégiben virálissá vált Reddit-bejegyzés intenzív vitát indított el a kriptoközösségben: a poszt szerint a Digitap ($TAP) megelőzi a nagynevű előértékesítési projekteket, mint a BlockDAG ($BDAG) és a BlockchainFX ($BFX).
2025. 11. 24. 23:00
Megosztás:

Az eSIM-kompatibilis okostelefonok kiválasztása 2025-ben – hogyan aktiválhatod a Yesim.app-al

Új telefont vennél 2025-ben? Nézd meg, melyik készülék támogatja az eSIM technológiát, és hogyan használd ki a digitális SIM-kártya összes előnyét utazáshoz.
2025. 11. 24. 22:30
Megosztás:

Az OTP új csúcsra emelkedett és húzta a BUX-ot

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 450,18 pontos, 0,42 százalékos emelkedéssel, 107 705,75 ponton zárt hétfőn.
2025. 11. 24. 22:00
Megosztás:

Miért lett kiemelten fontos a megfelelő raktár megtalálása?

A vállalkozások működése az elmúlt években látványos változáson ment keresztül. A digitalizáció, az e-kereskedelem növekedése, a gyorsabb kiszállítási elvárások és a rugalmas készletkezelés mind olyan tényezők, amelyek miatt ma már stratégiai kérdés, hol és milyen raktárra épül egy cég logisztikai háttere.
2025. 11. 24. 21:30
Megosztás:

Digitap ($TAP) – A legjobb kriptós előértékesítés a Visa integráció előtt

A kriptovaluta piac ritkán jut konszenzusra bármiben, kivéve, ha egy előértékesítés képes a szektort arra késztetni, hogy komolyan megvizsgálja annak valódi hasznosságát. Pontosan ezt kínálja a Digitap ($TAP), ahogy közeledik Visa integrációjához.
2025. 11. 24. 21:00
Megosztás:

Erősödött a forint hétfő estére

Erősödött a forint a főbb devizákkal szemben hétfőn kora estére a bankközi devizapiacon reggelhez képest.
2025. 11. 24. 20:30
Megosztás:

Hogyan támogathatja a keresőoptimalizálás a vállalkozásod növekedését?

Keresőoptimalizálás segítségével a vállalkozásod láthatóbbá válik, több érdeklődőt vonz, és hosszú távon stabil bevételt generál. Bár az algoritmusok folyamatosan változnak, az alapelv ugyanaz maradt: aki elől szerepel a keresőkben, az előnyt szerez. A BP Digital szakértői szerint a tudatos SEO-stratégia jelenti a biztos növekedés alapját.
2025. 11. 24. 20:00
Megosztás:

5 tipp, hogyan maradjunk fittebbek hosszú távon

Amikor változtatni szeretnénk saját magunkon – legyen szó fogyókúráról, izomépítésről vagy egyszerűen az energiaszintünk növeléséről –, gyakran belekezdünk egy új edzéstervbe vagy diétába, majd néhány hét múlva azt vesszük észre, hogy elfogyott a lendület. Ha azonban sokáig szeretnénk megőrizni fittségünket, nem az a legfontosabb, hogy intenzíven vágjunk bele az új életmódba, sokkal inkább az, hogy fenntartható szokásokat alakítsunk ki.
2025. 11. 24. 19:30
Megosztás:

Kihirdették az Év Női Logisztikusa díjak idei nyerteseit

Átadták az Év Női Logisztikusa és az Év Fiatal Női Logisztikusa díjakat, amelyeket a Waberer’s és a Navigátorvilág szakmai médium azzal a céllal alapítottak 2023-ban, hogy láthatóbbá tegyék a logisztika meghatározó női szakembereit. Az Év Női Logisztikusa díjat Juhászné Seres Orsolya, az Év Fiatal Női Logisztikusa díjat pedig Varasdi-Mestyán Gitta Margit vehette át.
2025. 11. 24. 19:00
Megosztás:

Modernizálták az Uzsoki Utcai Kórház MRI-berendezését

Megtörtént az Uzsoki Utcai Kórház MRI-berendezésének fejlesztése az Országos Diagnosztikai Gyorsító Program keretében - jelentette be az egészségügyért felelős államtitkár hétfőn sajtótájékoztatón, Budapesten.
2025. 11. 24. 18:30
Megosztás:

Fontos változás az adóperekben: a Kúria gyorsabban hozhat végleges döntést

2025. október 31-én fontos változásokat hirdettek ki a közigazgatási perrendtartásban, amelyek jelentősen átalakítják az adóügyekben pereskedők lehetőségeit. Az új szabályok közül kiemelkedik a Kúria jogkörének bővítése. Ez és több más módosítás is számos érintettet óvhat meg hosszan elhúzódó perektől – hívják fel rá a figyelmet az EY adóeljárásokkal és adóperekkel foglalkozó csapatának szakértői.
2025. 11. 24. 18:00
Megosztás:

Fokozódik a verseny az üres pozíciókért – négyről öt hónapra nőtt az átlagos álláskeresési idő

Élénk munkavállalói aktivitás, csökkenő álláshirdetésszám és a korábbinál hosszabb álláskeresési idő jellemzi jelenleg a munkaerőpiacot – derül ki a Profession.hu legfrissebb adataiból.
2025. 11. 24. 17:30
Megosztás:

60-70 ezer kgfb-szerződést is lecserélhetnek az érintett autósok

November végére az érintett mintegy 400 ezer személyautóból várhatóan 60-70 ezer kgfb-szerződését is lecserélhetnek, mivel egyes biztosítók az idén is vonzó díjakkal igyekeznek bővíteni ügyfélkörüket és így az autósok jelentős része találkozhat a jelenlegi biztosításánál kedvezőbb konstrukciókkal - hívta fel a figyelmet hétfői elemzésében a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ).
2025. 11. 24. 17:00
Megosztás:

Fogadásból származó nyeremények utáni adó Magyarországon

Magyarország azon országok közé tartozik, amelyek legalizálták az online fogadást. A kommunizmus 1991-es bukása után életbe lépett a szerencsejáték törvény.
2025. 11. 24. 16:58
Megosztás:

A DH Group adózott eredménye és árbevétele is nőtt a harmadik negyedévben

A DH Group 1,076 milliárd forint adózott eredményt és 11,9 milliárd forint nettó árbevételt ért el idén a harmadik negyedévben, az előbbi 68 százalékkal, utóbbi 21 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi értéket - közölte a társaság (korábbi nevén Duna House Group) a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján hétfőn közzétett negyedéves beszámolójában.
2025. 11. 24. 16:30
Megosztás:

EXIM: a magyar gazdaság 2026-tól kiegyensúlyozott növekedési pályára állhat vissza

Az EXIM Magyarország szerint a magyar gazdaság 2026-tól kiegyensúlyozott, belső és külső kereslet által egyaránt támogatott növekedési pályára állhat vissza - derül ki az exporthitel-ügynökség legfrissebb Export-Őr kiadványából.
2025. 11. 24. 16:00
Megosztás:

Black Friday: erre érdemes figyelnie a vásárlóknak

Az ünnepi időszak közeledtével, különösen a november végén esedékes Black Friday akciók idején jelentősen megnő az online és személyes vásárlások száma. A kereskedők ilyenkor látványos, sok esetben rendkívüli árengedményekkel hirdetik termékeiket, amelyek között a fogyasztók gyakran nehezen igazodnak el. A tudatos vásárlói magatartás ezért kiemelten fontos annak érdekében, hogy a kedvezményes időszak ne vezessen pénzügyi veszteséghez vagy későbbi reklamációkhoz - hívta fel a figyelmet hétfői közleményében a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM).
2025. 11. 24. 15:30
Megosztás: