A legjobb éttermi ételkiszállítási szoftver a hatékony étel-házhozszállításhoz

Hogyan fejlődött az ételkiszállítás az elmúlt évtizedben?
Az ételkiszállítás az egyik leggyorsabban növekvő piaccá fejlődött az elmúlt évtizedben. A Statista.com szerint az online ételkiszállítás szegmenséből származó bevétel 2024-re várhatóan eléri a 150 000 millió EUR piaci volument. Az online ételrendelés ma az ételkiszállítás legnépszerűbb formája. Az éttermi ételkiszállítási szolgáltatási szoftverek segítségével, amelyek az éttermek egyedi igényeihez igazíthatók, az ételkiszállítás nagyon könnyűvé és egyszerűvé vált - néhány kattintás, és az étel máris az Ön asztalára kerül.
Top 10 kihívás a modern ételkiszállítási ökoszisztémában
Ahhoz, hogy bármely ételkiszállítási ökoszisztéma sikeres legyen, hatékonyan kell működnie, figyelembe véve az összes szabályt és előírást, amelyeket az ételek minőségének, a határidőre történő kiszállításoknak és a vásárlói elégedettségnek a fenntartása érdekében hoztak létre.
Néhány kihívás, amellyel az élelmiszer-szállítás szembesül:
1. Gyors szállítási elvárások
Mivel az ügyfelek egyre rövidebb kiszállítási időt várnak el, a kitűzött kiszállítási határidők betartása elengedhetetlen. Ha a szállítási határidők nem teljesülnek, az étterem hírneve romlik, ami a jövőbeli megrendelések – és ezáltal bevételek - csökkenéséhez vezet.
2. Növekvő verseny az online ételkiszállítási ágazatban
Az ételkiszállítási iparágban több szereplő kínál különböző ételkiszállító programokat, így az ételfutár cégek a szolgáltatások széles választékából választhatnak. A növekvő verseny miatt az új szereplők számára nagyon nehézzé válik az ügyfélkör megszerzése azáltal, hogy a lehető legjobb értéket kínálják a vásárlóknak a lehető leggazdaságosabban.
3. Az ételek minőségének megőrzése
A vásárlók minőségi ételekkel való kiszolgálása könnyebben megvalósítható, ha az ételt helyben fogyasztják el. Ismert tény, hogy az ételek minőségének fenntartása a kiszállítás során nagy kihívást jelent, mivel az élelmiszerek mindig hajlamosak a minőségromlásra, függetlenül a csomagolás során tett intézkedésektől.
4. Képtelenség az éttermi rendeléskövetés zökkenőmentes végrehajtására
Az ételkiszállító futárszolgálat hatalmas mennyiségű kiszállítási feladatot kaphat. Hatékony ételkiszállítási rendszer hiányában az irányítás és a nyomon követés nem lenne lehetséges. Az éttermi rendelések nyomon követése fontos, mivel világos képet ad az étel kiszállításához szükséges időről.
5. Az utánvétes kiszállítási volumenek növelése
Az érintés nélküli fizetésekkel az fizetési terminál használatával, a készpénzes kiszállítási lehetőség egyre kevésbé előnyös. Az ételkiszállítási szolgáltatásoknak biztonságos fizetési módokat kell beépíteniük, hogy a készpénz helyett más fizetési módot is biztosíthassanak az ügyfeleknek.
6. Hanyatló ügyfélélmény
A növekvő verseny miatt az ügyfelek szélesebb körű választási lehetőséget kaptak. Ha az éttermi kiszállítási szolgáltatások nem képesek kielégíteni a vásárlói igényeket, akkor azok más szolgáltatóhoz fordulnak.
7. Gyenge kiszállítási útvonaltervezés
Az ételek időben történő kiszállítása minden ételkiszállító vállalkozás számára elsődleges fontosságú. Megfelelő útvonaltervezés vagy dinamikus útvonaltervezés nélkül, amely gondoskodik a szállítási útvonal optimalizálásáról, nehéz lenne időben kiszállítani az ételt.
8. A vevői preferenciák figyelembevételére szolgáló képességek hiánya
Az ügyfelek jobban szeretik, ha rugalmasan választhatják ki a szállítási időpontokat, és valós időben követhetik nyomon a rendeléseiket. Egy ételkiszállítási rendszernek képesnek kell lennie a vásárlói preferenciák beépítésére, hogy a vásárlóik hűségét megőrizze.
9. Kihagyott és késedelmes kiszállítások
Egy ételkiszállítási szoftvereknek egyszerre több megrendelést kell kezelniük. Ha ezt manuálisan végzi, néha előfordul, hogy a szállítások kimaradnak vagy késve kerülnek kézbesítésre. Ez időveszteséget, erőforrás veszteséget és a legfontosabb: egy dühös ügyfelet jelent.
10. Nem hatékony kommunikáció a szállítási vezető és az ügyfél között
A mai ügyfelek igénylik a teljes szállítási folyamat valós idejű frissítését a rendelés leadásától az étel kiszállításáig. Az ügyfél és az ételfutár vállalkozás közötti kommunikáció kulcsfontosságú, mivel jelentősen csökkenti a hibás teljesítés esélyét.
A jó ételkiszállítási szoftver 10 fő előnye
A jó ételkiszállítási program segít több étterem kezelésében anélkül, hogy további eőrforrásokat kellene bevonni. Egy jó program ételkiszállításhoz készült, felhasználóbarát, és segíti az értékesítés növelését és a mobilalkalmazás karbantartását.
Milyen funkciókat kell kínálnia a legjobb éttermi kiszállítási szoftvernek?
Az online ételrendelő portálok segítenek növelni a vásárlók kényelmi szintjét, fellendítik az éttermek forgalmát. Az alábbiakban bemutatunk néhány további kritikus funkciót, amelyekre az online étel házhoz szállító szoftverben szükség van.
Ételfutár Crowdsourcing alkalmazás
Az ételfutárok crowdsourcing alkalmazása lehetővé teszi az éttermek számára, hogy diverzifikálják kiszállítási szolgáltatásaikat, hogy költséghatékonyan megfeleljenek a kapacitásnak a csúcsidőszakokban. Egy mobilalkalmazáson keresztül az éttermek könnyedén felvehetik a tömeges sofőröket.
Érintésmentes kiszállítások
Az érintésmentes kiszállítás segít az ügyfelek és az étterem alkalmazottainak biztonságát is garantálni. A hőmérséklet-követés, az ételek csomagolása során követett biztonsági normák betartása, a digitális pénztárcák integrálásával történő készpénzmentes fizetési módok használata segít nagsúlyozni az étterem által tett óvintézkedéseket.
Teljesítménymenedzsment
A sikeres ételszállítást értékelni és jutalmazni kell. Az ételfutárok általában produktívabbak a teljesítményükben, ha jutalmazzák őket a kemény munkájukért. Az alkalmazáson belüli kézbesítői ranglisták fenntartásával az éttermek a gamifikáción alapuló teljesítményre motiválhatják őket, ami végső soron a vásárlói élményre is hatással van.
Maximális rugalmasság az ügyfelek számára
Az ételházhozszállító programnak képesnek kell lennie arra, hogy megbecsülje a kiszállítási időt, ami lehetővé teszi az éttermek számára, hogy ügyfélközpontú élményt nyújtsanak. Azzal, hogy az ügyfelek számára lehetővé teszi az ételszállítások valós idejű nyomon követését és nyomon követését, a chatbot-támogatással együtt pedig igazán XXI. Századi lesz a kiszolgálás.
Online csevegőplatform
Az online chat platform egy ügyféltámogatási csatorna, amely kényelmes platformot képez az ügyfelek számára, hogy problémáikat és kérdéseiket megszellőztessék. Emellett lehetővé teszi az éttermek számára, hogy a szoftver által biztosított elemző eszközök segítségével elemezzék teljesítményüket.
Élő rendeléskövetés
Az online ételkiszállítási szoftverek képesek nyomon követni az ételrendeléseket és azok kiszállítását, így az ügyfél számára élő rendeléskövetési lehetőséget biztosítanak. Ez lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy a rendelés leadásától az étel kiszállításáig folyamatosan képben legyenek.
Elektronikus kiszállítási igazolás
Az elektronikus kézbesítési igazolás egy újabb lépés az érintésmentes kézbesítési rendszer biztosítása felé. A szoftver a megrendelés teljesítését azzal a képességgel teljesíti, hogy a mobilalkalmazáson keresztül aláírásokat, feljegyzéseket és fizetéseket gyűjthet.
Automatikus rendelésküldés
A jó ételkiszállító szoftver képes automatikusan kiosztani az ételrendeléseket az optimális ételfutárnak, figyelembe véve a rendelkezésre álló erőforrásokat, a vevőhöz való közelséget és az átfutási időt.
Gyors ügyfél-visszajelzés
A javítás és az ügyfelek kiszolgálásának leghatékonyabb módja a gyors vevői visszajelzés. Ez a visszajelzés segítené az éttermeket abban, hogy felülvizsgálják és elvégezzék a szükséges változtatásokat az ételkiszállítási programban a vásárlói elégedettség fenntartása érdekében.
Élő megrendelés teljesítési státusz
Az ügyfelek szeretnének részesei lenni a teljes ételkiszállítási folyamatnak. Szeretnék megtekinteni az ételkiszállítási folyamat különböző szakaszait. házhozszállítás teljesítési státuszát a szoftveren keresztül könnyen le lehet kérni és meg lehet jeleníteni az ügyfél számára.
Hogyan működik az online rendelési portál?
A fogyasztók végigpásztázzák az étlapot, és kiválasztják a kívánt ételeket. A kiválasztott tételek a kosárba kerülnek. A kosárban a vásárlók láthatják a rendelési listát, a kiválasztott tételek mennyiségét és egyedi árát, valamint a teljes árat, beleértve olyan dolgokat, mint a szállítási díj, a szolgáltatási adó és egyéb kapcsolódó adók.
Ha a vásárlók végeztek a válogatással, akkor hozzáadják a kiszállítási címet. Amint a fizetés megtörtént, a megrendelés leadásra kerül. Az étterem azonnali értesítést kap a rendelésről, ami után az étterem csapata megkezdi a rendelés feldolgozását. Az ügyfél szintén értesítést kap a befizetésről és a megrendelés beérkezéséről. Amint az étel elkészült és készen áll a kiszállításra, az éttermi rendszer értesíti az ételkiszállító szolgáltatót, és a vásárlót.
Az éttermi rendeléskövető rendszer fontossága
A jól megtervezett éttermi rendeléskövető rendszer fontos része az éttermi vállalkozás növekedésének. A rendszer biztosítja, hogy az ügyfelek mindig nagyszerű rendelési élményben részesüljenek. Csúcsidőben a megrendelések kézi követésének esélye nehézkessé válik, és hajlamos hibákat okozni.
Az éttermi rendeléskövető rendszer képes biztosítani a rendelések kezelését és elkerülni az élelmiszer pazarlást. A rendelések késedelme óhatatlanul kaszkádhatást okozna, ami végső soron kihat a vásárlói élményre. A rendelések megfelelő kezelése lehetővé tenné a kézbesítők számára, hogy a gyorshajtás és a balesetek okozása helyett tartsák a szállítási ütemtervet, elkerülve a forgalmat és a felesleges késéseket. Egy jól kezelt rendeléskövető rendszer biztosítaná a rendelések teljesítését és növelné az ételfutárok termelékenységét.
Növelje a jövedelmezőséget éttermi kiszállítás-menedzsment szoftverrel
Manapság az emberek a webes technológiának köszönhetően könnyedén rendelhetnek ételt online. Egy jó ételfutár szolgáltatóval az éttermek nagyobb ügyfélkört célozhatnak meg, hogy növeljék eladásaikat. A kiszállítási útvonaltervezés segítségével útvonalanként több kiszállítás kombinálásának lehetősége segít csökkenteni az üzemanyag-fogyasztást és növelni a nyereséget. Egy crowdsourcing-alkalmazás használata létfontosságú az ételfutárok irányításához, hogy a csúcsidőben a kereslet ingadozását kezelni tudják.
Egy éttermi kiszállítás-követő rendszerrel a futárok mozgásának könnyű átláthatósága révén megállapítható, hogy az ételfutárok betartják-e a szabályokat vagy sem. Azzal, hogy a szoftver olyan eszközöket biztosít, amelyek képesek megbecsülni az élelmiszerek kiszállításához szükséges időt, gondoskodni lehet az élelmiszer-biztonsági előírások betartásáról.
A Deliveo Go a Deliveo futárszolgálati rendszer éttermi futárhívó modulja
A Deliveo GO, egy SaaS-alapú futárszolgálati platform, amely segít az éttermeknek az igény szerinti kiszállítási feladatok létrehozásában, összehangolásában és ellenőrzésében. A platform on-demand és hiperlokális szállítási szoftvere megfelelő technológiát biztosít a romlandó áruk, például az ételkiszállítás kezeléséhez. A szoftver legfontosabb jellemzői közé tartozik a beszédfelismerés alapú címzett-keresés és megjegyzés diktálás. Összességében a Deliveo GO segít az értékesítés fellendítésében és a hatékony marketingstratégiák végrehajtásában, amelyekkel a kiszolgált éttermei versenyképessége az az Ön futárszolgálatának szolgáltatásai messze kiemelkednek a versenytársai közül.