A LEGO Csoport két számjegyű növekedést ért el mind az árbevétel, mind nyereség tekintetében 2024 első félévében
Niels B. Christiansen vezérigazgató így nyilatkozott: „Nagyon elégedettek vagyunk az első félévben nyújtott teljesítményünkkel. Két számjegyű növekedést értünk el az árbevételben és a nettó nyereségben, és jelentős előrelépést tettünk a termékeink előállításához használt fenntartható anyagok mennyiségének növelésében. Széles termékportfóliónk iránt továbbra is jelentős a kereslet minden korosztály és érdeklődésű vásárló számára. Tovább növeltük a stratégiai kezdeményezésekre fordított kiadásokat, amelyeknek köszönhetően a jövőben még több gyermekhez juttathatjuk el a játékon keresztüli tanulást.”
Az első hat hónapban a LEGO Csoport árbevétele 13 százalékkal növekedett, és elérte a 31 milliárd DKK-t, szemben a 2023. első félévi 27,4 milliárd DKK-val. Az értékesítés 14 százalékkal nőtt, ami jelentősen felülmúlja a játékpiaci eredményeket.
A működési eredmény 26 százalékkal nőtt a 2023-as év első félévhez képest, és rekord 8,1 milliárd DKK-ra emelkedett, míg a vállalat jelentősen növelte a stratégiai kezdeményezésekre - mint például a fenntarthatóságra, a kiskereskedelemre és a digitalizációra - fordított kiadásokat. A LEGO Csoport egyébként azt tervezi, hogy a második félévben még tovább emeli ezen területekre fordítható keretet. A nettó nyereség 16 százalékkal növekedett, 6 milliárd DKK-ra, szemben a 2023 első félévi 5,1 milliárd DKK-val.
A működési tevékenységekből származó cash flow 60 százalékkal növekedett, 7,5 milliárd DKK-ra emelkedett a 2023. első félévi 4,7 milliárd DKK-hoz képest. A vállalat 4,5 milliárd DKK-t fektetett be, főként új gyárak építésébe, valamint irodák és egyéb létesítmények bővítésébe, ami szintén növekedést jelent a 2023. első félévi 3,6 milliárd DKK-hoz képest. Ennek eredményeként a cash flow 3 milliárd DKK-ra nőtt, szemben a 2023. első félévi 1,1 milliárd DKK-val.
Széles és sokszínű portfólió minden korosztály és érdeklődési terület számára
Az első hat hónapban a LEGO Csoport tovább erősítette portfóliója sokszínűségét: mintegy 300 új készletet dobott piacra. A legsikeresebbek a saját és licensz témák közül kerültek ki, például a LEGO® Icons, LEGO City és LEGO Technic™, valamint a LEGO Star Wars™ és LEGO Harry Potter™ szettek.
Az év első felében néhány nagy múltú és népszerű téma évfordulóját is megünnepelték, köztük a LEGO Star Wars 25. évfordulóját, a LEGO Ideas 15 éves fennállását és a gaming ikont, a LEGO Minecraft®-ot. A LEGO Csoport tovább bővítette a LEGO játékokat a Fortnite-tal, a LEGO Islands sorozat bevezetésével, amely gyerekeknek és családoknak egyaránt szóló élményeket kínál. Az első LEGO Fortnite® készletek októberben jelennek meg, amelyek a digitális és fizikai világot kapcsolják össze.
Stratégiai kezdeményezések a fenntartható hosszú távú növekedés érdekében
Bővülő kiskereskedelem: A LEGO Csoport folytatta beruházásait a saját és a partner csatornáin működő kiskereskedelmi hálózatába. Az első hat hónapban a vállalat 41 új üzletet nyitott, ezek közül a jakartai a legnagyobb üzlet Délkelet-Ázsiában. A felmérések azt igazolják, hogy egyre több vásárló fordul meg az üzletekben és online is, akik egyre elégedettebbek is.
Digitális: A LEGO Csoport továbbra is előrelépéseket tesz technológiai szinten is, hogy nagyszerű élményt nyújtson a gyerekek, vásárlók, kiskereskedelmi partnerek és kollégák számára. Az év első felében a vállalat újraindította a LEGO Play alkalmazást, amely az első, gyerekek számára készült közösségi hálózatot, a LEGO Life alkalmazást váltotta fel.
Globális ellátási lánc hálózat: A LEGO Csoport tovább bővítette nemzetközi ellátási láncát és működési hálózatát, hogy a legfontosabb országok közelében biztosítsa a gyártást és a disztribúciót. Új európai regionális elosztó központot nyitott Belgiumban, és folytatta két új gyár építését Vietnámban és az Egyesült Államokbeli Virginiában, amelyek 2025-ben és 2027-ben nyílnak meg. Emellett tovább növelte a kapacitást meglévő gyáraiban Magyarországon, Mexikóban és Kínában.
Fenntartható jövő építése
A LEGO Csoport tovább növelte a fenntartható forrásokból származó - ún. tömegegyensúly megközelítés alapján hitelesített - alapanyagok mennyiségét. Ezzel az a vállalat célja, hogy felgyorsítsa az iparág átállását fenntarthatóbb, magasabb minőségű anyagokra, amiben már 2023-hoz képest jelentős előrelépést ért el. 2024 első félévben a vásárolt alapanyag 30 százaléka volt hitelesített tömegegyensúlyú (2023-ban ez 18% volt), ami átlagosan 22 százalékot (2023-ban 12%) jelentett megújuló és újrahasznosított forrásokból származó anyagokból. A következő években a vállalat célja, hogy a nyersanyagainak több mint felét fenntartható forrásokból szerezze be, ezzel csökkentve a fosszilis eredetű anyagok használatát.
A vállalat az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésére is fokozott figyelmet fordított. Ennek részeként elindították a Beszállítók Fenntarthatósági Programot, amely megköveteli a beszállítóktól, hogy 2026-ra konkrét célokat határozzanak meg a kibocsátások csökkentésére, majd további csökkentést 2028-ig. Emellett bevezettek egy éves szén-dioxid-kibocsátás csökkentési teljesítménymutatót (KPI), amely a dolgozói bónuszhoz van kötve. A vállalat kibővítette a LEGO kocka visszavételi programját - LEGO Replay-t - az Egyesült Királyságra is, és folytatja a pilot programokat az Egyesült Államokban és Európában.
Az első Játék Világnapja
A LEGO Csoport üdvözölte az ENSZ Közgyűlésének döntését, amely elismerte a Játék Világnapját, amelyet először 2024. június 11-én ünnepeltek meg.
„Büszkék vagyunk arra, hogy szerepünk volt ebben a fontos lépésben, hiszen a gyerekeknek most még inkább szükségük van játékra. A játék univerzális, és a természetes lelkesedésüket és kíváncsiságukat használja a tanulásban, segítve őket alapvető készségek fejlesztésében is, amelyek szükségesek lesznek életük folyamán” – nyilatkozta Niels B. Christiansen.