A Magyar Reklámszövetség tárgyal a kormánnyal a reklámadó felfüggesztésének újabb meghosszabbításáról
A Reklámszövetség a miniszterelnöknek eljuttatott levelében és a Miniszterelnöki Kabinetirodával folytatott egyeztetések során továbbra is hangsúlyozta: A reklám- és médiaipari vállalkozások szeretnének továbbra is tisztességesen hozzájárulni a különböző adók megfizetésével a jövő évi magyar költségvetéshez, de a szakmai szereplők változatlan és egyhangú véleménye szerint a reklámadó visszavezetése éppen a várt gazdasági növekedés ellen hatna, mivel a polikrízissel küzdő csökkenő vagy éppen csak stagnáló teljesítményt nyújtó reklámipart erőn felül terheli:
A legutóbbi MRSZ Barométer kutatás alapján a jelentősen növekvő költségek, az infláció és a bizonytalan piaci kilátások miatt a kommunikációs piac egyre kevésbé optimista: az iparág várakozásai szerint a 2023-as médiatorta 320,8 Mrd Ft méretű lehet - 2022-höz képest minimális, 1,4%-os nominális növekedést felmutatva, - ami reálértéken egyértelmű csökkenést mutat.
A reklámipar a gazdaság multiplikátoraként bizonyítottan a gazdaságot erősíti, annak reklámadóval való terhelése kontraproduktívan hat a gazdasági stabilizációra, a gazdasági fejlődésre és GDP-re. (Az MRSZ reklámgazdasági hatástanulmánya egyértelműen kimutatta: minden reklámra elköltött 1 forint 10 forinttal növeli a magyar gazdaság teljesítményét, azaz ennyivel járul hozzá a GDP-hez.)
Tavaly az év ugyanezen időszakában a Reklámszövetség sikeres egyeztetéseket folytatott a miniszterelnök kabinetfőnökével, így 2022 novemberében a Parlament megszavazta, hogy a reklámadó mértéke 2023. december 31- ig továbbra is az adóalap 0%-a maradt. Így 2023-ban az egész iparág fellélegezhetett, a reklámadó további egy évig nem jelentett többlet terhet az utóbbi évtizedek legkomplexebb válságának hatásaival küzdő magyar médiapiacnak és a teljes kommunikációs szakmának.